Iσχυρό επενδυτικό πακέτο για την χώρα μας σχεδιάζει ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης
Επενδύσεις και ενίσχυση παρουσίας στην ελληνική Αγορά του Τουρισμού, λόγω και της αύξησης που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η ζήτηση και ο αριθμός ξένων τουριστών (που κατά τις εκτιμήσεις θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια) βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των συναντήσεων τού Fritz Joussen της TUI, του μεγαλύτερου tour operator στην Ευρώπη, ο οποίος βρίσκεται από χθες στην Αθήνα με μια σειρά στελεχών της εταιρείας προκειμένου να βολιδοσκοπήσει νέες ευκαιρίες στον συγκεκριμένο χώρο και να κλείσει επιχειρηματικά deals με ξενοδοχειακές -και όχι μόνο- επιχειρήσεις.
Σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fritz Joussen θα παραχωρήσει από κοινού με την υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά συνέντευξη Τύπου στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με θέμα τις προοπτικές στον ελληνικό Τουρισμό, ενώ νωρίς το πρωί έγινε δεκτός από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο μέγαρο Μαξίμου.
Στο επενδυτικό πλάνο του γερμανικού tour operator περιλαμβάνεται η ενίσχυση του ξενοδοχειακού χαρτοφυλακίου, μέσω της ένταξης και άλλων μονάδων στα brand της TUI στη χώρα μας, μεταξύ των οποίων στα TUI Blue για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Robinson Club στην Ιεράπετρα – Robinson Club Daidalos στην Κω
Επίσης ο όμιλος προχωρά στην κατασκευή νέου ξενοδοχείου Robinson Club στην Ιεράπετρα (μετά την εξαγορά, τον Αύγουστο, της θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Καράτζη «Στέλλα Πολάρις Κρέτα ΑΕ»), ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει την επένδυση επέκτασης του Robinson Club Daidalos στην Κω, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της επόμενης τουριστικής σεζόν.
Στα σχέδια του ομίλου ακόμη είναι η αύξηση της ροής των τουριστών προς την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια (η TUI ήδη διακινεί 2,8 εκατ. τουρίστες στη χώρα) και η ανάπτυξη νέων προορισμών, νησιωτικών και παραθαλάσσιων. Για τον tour operator εξάλλου η χώρα μας αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλή προορισμό μετά την Ισπανία, γεγονός που εξηγεί και την πρόθεσή της να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά.
Δυσαρέσκεια για την υπερφορολόγηση του τουριστικού κλάδου
Ασφαλώς δεν λείπει και η δυσαρέσκεια της διοίκησης του ομίλου για την υπερφορολόγηση του τουριστικού κλάδου, με αποκορύφωμα την επιβολή τέλους διανυκτέρευσης σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια από το 2018 που αποφάσισε η Κυβέρνηση.
Πρόσφατα εξάλλου ο κ. Joussen είχε αμφισβητήσει ανοικτά σε συνέντευξή του αυτή την κυβερνητική επιλογή, ζητώντας στον αντίποδα να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές.
Ο νέος φόρος, όπως σημειώνουν στελέχη του χώρου, θα πλήξει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πακέτων, κάτι που ανησυχεί ιδιαίτερα τους tour operators και επηρεάζει την τιμολογιακή πολιτική των πακέτων.
Το μείζον η σταθερότητα
«Μην αλλάζετε τα πράγματα συνεχώς. Η σταθερότητα και η συνέχεια είναι φίλοι των επενδύσεων και εμείς λαμβάνουμε αποφάσεις σε σταθερό περιβάλλον» ήταν το μήνυμα που έστειλε στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο CEO της TUI Fritz Joussen κατά τη συνάντηση τους το πρωί.
Όπως ανέφερε στη συνέντευξη τύπου προς τους δημοσιογράφους που ακολούθησε ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού ομίλου, του μεγαλύτερου tour operator στην Ευρώπη, που πραγματοποιεί διήμερη επίσκεψη στην Αθήνα, δεν είναι το θέμα της φορολόγησης αυτό που προβληματίζει περισσότερο τη διοίκηση της TUI, αλλά το γεγονός πως το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα δεν μένει σταθερό.
Ο ίδιος ζήτησε επίσης να υπάρξει λιγότερη γραφειοκρατία και επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές, όπως τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, ώστε να μπορέσει να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος. «Δεν θέλουμε τα ξενοδοχεία ανοικτά μόνο 120 ημέρες το χρόνο, θέλουμε ανοικτά καταστήματα και υποδομές στα αεροδρόμια για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε τη σεζόν» σημείωσε ο κ. Joussen.
Όπως είπε, ο πρωθυπουργός κατά τη συνάντηση τους δήλωσε πως είναι ανοικτός στις νέες επενδύσεις.