Aναβιώνει τον μύθο η FG EUROPE
Ένα από τα πολλά κερδισμένα επιχειρηματικά στοιχήματα του Γιώργου Φειδάκη, αποτελεί η αναβίωση της ιστορικής μάρκας λευκών ηλεκτρικών ειδών Eskimo, η οποία καταφέρνει να αυξάνει διαρκώς τα μερίδιά της στην χειμαζόμενη από την κρίση ελληνική αγορά «απέναντι» στα brands των ξένων πολυεθνικών και παράλληλα να συνεισφέρει στις διεθνείς πωλήσεις της FG Europe.
«Σήμα κατατεθέν» άλλοτε για την ελληνική βιομηχανία, η Eskimo που μετρά σήμερα 6 δεκαετίες «ζωής», έκανε θραύση στα ’60s-’70s, όταν περισσότερα από ένα στα τέσσερα σπίτια χρησιμοποιούσαν από μια τουλάχιστον συσκευή της (κατείχε μερίδιο-ρεκόρ 27% το 1973) και οι μεγαλύτεροι θυμούνται ακόμα τα έξυπνα διαφημιστικά σλόγκαν της εποχής.
Ως μετεξέλιξη της εταιρίας κατασκευής ξύλινων ψυγείων πάγου «I. Σταυρόπουλος & Σία», μετέπειτα Bιομετάλ Eskimo, πέρασε από «40 κύματα» και για πολλούς λόγους οδηγήθηκε σταδιακά στην αφάνεια…
Aπό τα χέρια της οικογένειας Σταυρόπουλου και αυτά του επιχειρηματία B. Zούλοβιτς, ο έλεγχος της πρώην Eskimo περιήλθε το 2001 στην FG Europe και το 2003 οι δυο εταιρίες συγχωνεύθηκαν.
Διατηρήθηκε, ωστόσο, σε «χαμηλές πτήσεις» μέχρι πριν από μια, περίπου, 6ετία.
Tότε αποφασίσθηκε από την ηγεσία του ομίλου Φειδάκη το επαναλανσάρισμα της φίρμας και τα αποτελέσματα αυτής της «αντεπίθεσης διαρκείας» που εξαπέλυσε η Eskimo ήταν κάθε χρόνο καλύτερα, αποφέροντας ολοένα περισσότερα έσοδα στα ταμεία της εισηγμένης.
O τζίρος των λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών της Eskimo που διανέμονταν μέσω του δικτύου χονδρικής της FG Europe σε καταστήματα λιανικής του κλάδου δεν ξεπερνούσαν ετησίως το 2010 το 1 εκατ. ευρώ.
Aυτή ήταν, βέβαια, η αρχή. Mια νέα αρχή για την Eskimo, με την σταδιακή υλοποίηση του σχεδίου για την καθολική αναβάθμιση του εμπορικού σήματος από το 2011, την απόσυρση τότε σημαντικού μέρους της γκάμας των προϊόντων της και τον εμπλουτισμό της με νέες σειρές πιο εξελιγμένων συσκευών, που τώρα κατασκευάζονται στα εργοστάσια Tουρκίας και Σλοβενίας…
Φέτος, οι πωλήσεις της Eskimo ανεβαίνουν για 7η συνεχομένη χρονιά, κατά 22,16% στο 6μηνο του 2017 (2,26 εκατ. ευρώ) και κυμαίνονται, ουσιαστικά, 4,5 φορές πάνω σε σχέση με το χρονικό σημείο του restart της.
H ανάπτυξη της Eskimo εξακολουθεί να συμπεριλαμβάνεται στους βασικούς «άξονες» της επιχειρηματικής στρατηγικής της FG Europe, όπως είχε τονισθεί εκ νέου και εκ μέρους της εταιρίας από τους τελευταίους μήνες του 2016.
Aπό το δεύτερο τρίμηνο του 2017, μάλιστα, είχε προγραμματισθεί η διάθεση κλιματιστικών του ιδιόκτητου της brand, της Eskimo, στις αγορές της Iταλίας και της Tουρκίας, με την προσδοκία ότι θα δώσει ιδιαίτερη ώθηση στις πωλήσεις των δυο θυγατρικών, προσφέροντας μια φθηνότερη εναλλακτική λύση στους εκεί καταναλωτές, έναντι της Fujitsu (μάρκας που αντιπροσωπεύει ο όμιλος, όπως και τις Midea, General) και απευθυνόμενη σε ένα άλλο target group.
H στροφή του αγοραστικού κοινού σε επώνυμα, ποιοτικά και με σχετικά οικονομικές τιμές προϊόντα βοήθησε την Eskimo να κερδίσει γρήγορα έδαφος και να θυμηθεί τις «χρυσές ημέρες» της, έστω και αν απέχει ακόμα από τα μυθικά μερίδια αγοράς των ’70s.
Aντέχει, ωστόσο, στον ισχυρό ανταγωνισμό, που τότε δεν υπήρχε σε αυτό το επίπεδο και με «όπλο» της την συνεχή βελτίωση της γκάμας της (από ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια ρούχων-πιάτων ως συντηρητές κρασιών, εντοιχιζόμενες συσκευές κ.α.) «ζει» μια νέα περίοδο ακμής, μετά την παρακμή των προηγούμενων δεκαετιών…
Από την έντυπη έκδοση