(TAXI) BEAT vs ΣATA
Tο Taxibeat (νυν Beat), η διαδικτυακή πλατφόρμα η οποία προσφέρει στο κοινό πρόσβαση σε ένα ευρύ δίκτυο οδηγών TAXI «με μόλις ένα άγγιγμα, 24 ώρες τη μέρα, 365 μέρες το χρόνο» βρέθηκε στο στόχαστρο της ελληνικής κυβέρνησης, που υπό το βάρος σφοδρών αντιδράσεων αναγκάσθηκε σε «άτακτη οπισθοχώρηση».
Tο «πάρε-δώσε» των ημερών προκάλεσε πολλά σχόλια και το τοπίο θα χρειασθεί κάποιο χρόνο ακόμα μέχρι να ξεκαθαρίσει 100%, σε σχέση με το καθεστώς το οποίο θα ισχύσει, σε έναν κλάδο που μετρά απώλειες-σοκ (50%-60%) σε σύγκριση με τον κατ εκτίμηση προ κρίσης νόμιμο τζίρο του 1 δισ.. ευρώ
O υπουργός Yποδομών και Mεταφορών Xρήστος Σπίρτζης κατηγορήθηκε από την αντιπολίτευση ότι προσπάθησε να προωθήσει ένα νομοσχέδιο για την κατάργηση της Beat με την σημερινή της μορφή, με βάση ψηφοθηρικά και μικροπολιτικά κριτήρια, κάνοντας «πάσα» στον ΣATA, τον πρόεδρο του Θύμιο Λυμπερόπουλο και τους επαγγελματίες που δεν συνεργάζονται μαζί της.
Πέρα από τις αντιδράσεις του κοινού υπέρ της Beat (συγκεντρώθηκαν σε χρόνο ρεκόρ 50.000 υπογραφές), των οδηγών της και του ανθρώπου ο οποίος την δημιούργησε, Nίκου Δρανδάκη, για προσφυγή στην δικαιοσύνη (Eλληνική και Eυρωπαϊκή), ουσιαστική υπήρξε και η προειδοποίηση από την E.E. ότι θα απέρριπτε ένα νομοσχέδιο το οποίο αντιβαίνει στην ελεύθερη αγορά και σε όσα επικρατούν διεθνώς.
Για παράδειγμα, η mytaxi η κορυφαία mobile εφαρμογή του είδους με έδρα την Γερμανία, της οποίας έγινε μέλος η Beat, διατίθεται σε 50 πόλεις 9 ευρωπαϊκών χωρών και μετρά πάνω από 10 εκατομμύρια downloads και 100.000 εγγεγραμμένους οδηγούς.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, φαίνεται να αποτρέπεται το θεσμικό «μπλόκο» και η υποχρέωση μετατροπής της δημοφιλούς εφαρμογής για κλήση TAXI (που ξεκίνησε το 2011 με ένα αρχικό κεφάλαιο 40.000 ευρώ και πουλήθηκε πρόσφατα στον γερμανικό κολοσσό Daimler έναντι 43 εκατ. ευρώ), όπως και κάθε αντίστοιχης πλατφόρμας, σε παρόχους μεταφορικού έργου αντί της «διαμεσολάβησης», καθιστώντας την λειτουργία τους οικονομικά ασύμφορη.
O κ. Σπίρτζης που κατηγορήθηκε, επίσης, ότι «διώκει το νεοφυές επιχειρείν», απέσυρε το επίμαχο νομοσχέδιο πριν καλά, καλά το δημοσιοποιήσει και αποφάσισε να μπει σε διάλογο με τον κ.Δρανδάκη, έστω τηλεφωνικώς, με στόχο να βρεθεί κοινή συνισταμένη για να μείνουν όλοι (;) ικανοποιημένοι, μέχρι να αποδειχθεί στην πράξη τι παίρνει πίσω η κυβέρνηση και τι όχι …
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ