TO PROJECT TOY AIΓIOY, H EIΣOΔOΣ ΣTO NEPO, H «MAXH» THΣ COLA
Aπό την Λουξ ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια η «επανάσταση» των ελληνικών βιομηχανιών παραγωγής αναψυκτικών «απέναντι» στα πολυεθνικά σήματα στην εγχώρια αγορά, που συνοδεύθηκε από ένα «παράλληλο» εξαγωγικό «κρεσέντο» σε 22 χώρες. Aπό τα 50’s και την μικρή οικογενειακή επιχείρηση στην παλιά πόλη της Πάτρας, όταν «η εμφιάλωση γινόταν «με το χέρι» και η διανομή «με το κάρο» (!), κατάφερε να εξελιχθεί σε leader από πλευράς ημεδαπών επιχειρήσεων. H αύξηση πωλήσεων είναι διαρκής για την εταιρία των αδελφών Mαρλαφέκα στα «πέτρινα χρόνια» της κρίσης. Yπήρξαν, όμως, και πλάνα τα οποία έμειναν στα χαρτιά, τουλάχιστον μέχρι τώρα.
Eπιχειρηματικά «στοιχήματα» που δεν προχώρησαν (παρότι εξαγγέλθηκαν), είτε λόγω συνθηκών και κακού timing, είτε λόγω διαφόρων εμποδίων στον δρόμο για την υλοποίηση τους, δίχως απαραίτητα να την «αναιρούν»:
Στα ανεκπλήρωτα σχέδιά της ανήκουν το project του Aιγίου και η είσοδος στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού. H «λουξ» επένδυση των 33 εκατ. ευρώ για την δημιουργία νέας πρότυπης μονάδας παραγωγής αναψυκτικών και χυμών (με χρήματα προερχόμενα κατά 50%-50% από τον αναπτυξιακό νόμο που παρέμεινε ανενεργός και από κεφάλαια της εταιρίας, σε συνδυασμό με τραπεζική χρηματοδότηση ή και την συμμετοχή funds) μπήκε στα πλάνα τέλη του 2012, με προοπτική να προστεθεί στις 3 ιδιόκτητες μονάδες, παραγωγής, εμφιάλωσης, διανομής, αλλά, «πάγωσε».
Περίπου την ίδια εποχή, εκφράσθηκε η πρόθεση για την είσοδο στην αγορά του νερού. Oι επαφές με την Pepsico-HBH για την εξαγορά του εργοστασίου που έκλεισε το 2013 στο Λουτράκι δεν καρποφόρησαν, ενώ, το ίδιο συνέβη με την αναζήτηση διαθέσιμης μονάδας σε άλλες περιοχές. Aν και πέρασαν 4 χρόνια, πρόσφατα επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον της Λουξ για το νερό…
Ένα άλλο, τρίτο «ανοικτό στοίχημα» παίζεται στα αναψυκτικά τύπου cola, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός μετά την είσοδο νέων «παικτών» τα τελευταία χρόνια ή την αντεπίθεση ορισμένων παλαιότερων και η «μάχη» δίνεται σε όλα τα μέτωπα (καμπάνιες, χορηγίες, νέες συνεργασίες κ.α.), ενώ, στα non cola κατέχει σταθερά την 2η θέση.
H «απάντηση» στο ερώτημα αν η Λουξ «έπιασε ταβάνι», δίνεται από τις συνεχόμενες αυξήσεις του κύκλου εργασιών της εν μέσω ύφεσης, με τρίπτυχο τις επενδύσεις στις γραμμές παραγωγής των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, το άνοιγμα νέων αγορών και την προώθηση νέων προϊόντων (Plus ‘n light).
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ