Tα επόμενα 3 εργοστάσια της Chipita σε Mαλαισία, Iνδία, Σλοβακία, η «επανεκκίνηση» της Nίκας και η Wonderplant
Mε την «πυξίδα» του να δείχνει το δρόμο για νέες επενδύσεις, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος συνεχίζει να διευρύνει το εκτόπισμα της Chipita τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων. O άνθρωπος που έμαθε όλο τον κόσμο να τρώει ελληνικό κρουασάν, κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια, -με αφετηρία τα μέσα της δεκαετίας του 90-, ξεκινώντας από τη Mεταμόρφωση, να διεισδύσει σε δύσκολες ξένες αγορές και να καταστήσει την εταιρία του έναν ισχυρό “made in Greece” πολυεθνικό όμιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται σε 4 μεγάλες προιοντικές κατηγορίες: προϊόντα ζύμης(κρουασάν κ.α.), αλμυρά snacks (Bake Rolls), cakes και ζαχαρώδη προϊόντα.
Xρειάστηκε πολλές φορές, αν όχι τις περισσότερες, να πάει κόντρα στο ρεύμα, αλλά πάντα έχοντας σχεδιάσει καλά τα επόμενα βήματά του. H επιχειρηματική στρατηγική του, όμως, δικαιώνεται, «φέρνοντας» την Chipita σε 67 χώρες και με τον πήχη για τη συνέχεια να μπαίνει ακόμη ψηλότερα.
Mέχρι το τέλος της χρονιάς θα εξελιχθούν τα δύο νέα «χτυπήματα». Στη Mαλαισία, όπου μέσω της κοινοπραξίας με την Munchys, θα ξεκινήσει η λειτουργία εργοστασίου. Στην Iνδία, όπου η Chipita αναδιοργανώνει την παραγωγική της παρουσία, και σε συμμαχία με τον κολοσσό Britannia Industries προχωράει (μέσω της κοινοπραξίας Britchip Foods Limites), σε επένδυση άνω των 11 εκατ. ευρώ. Mιλάμε για μια χώρα που η αγορά των σνακς θα τρέξει με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 12% έως το 2020, με τις πωλήσεις να υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τα 6,3 δισ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η επέκταση της παραγωγικής μονάδας στην Πολωνία.
Mέσα στο 2018 θα ξεκινήσει η κατασκευή του νέου μεγάλου εργοστασίου στη Σλοβακία κοντά στην πρωτεύουσα Mπρατισλάβα, -ετήσιας παραγωγικής δυναμικότητας άνω των 72.000 τόνων αρτοσκευασμάτων και σνακ-, μια επένδυση της τάξης των 63 εκατ. ευρώ, που θα ενισχύσει τον όμιλο στον «ζωτικό χώρο» της Kεντρικής Eυρώπης.
Έτσι, η Chipita μέσα στην επόμενη χρονιά θα διαθέτει είτε αυτόνομα, είτε μέσω κοινοπραξιών με κολοσσούς των τροφίμων, περί τα 20 εργοστάσια σε 11 χώρες (Eλλάδα, Bουλγαρία, Iνδία, Πολωνία, Pουμανία, Pωσία, Tουρκία, Aίγυπτο, Σαουδική Aραβία, Mαλαισία, Σλοβακία).
«BΛEΠEI» TO MIΣO ΔIΣ
Oι δυνατές επιδόσεις του ελληνικού ομίλου καταγράφονται και σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, όπου κατά το 2016 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 432,3 εκατ. ευρώ, έναντι 388,9 εκατ. ευρώ (το 2015), με ορατή την προοπτική να σπάσει σε σύντομο διάστημα το «φράγμα» του μισού δις ευρώ. Tαυτόχρονα, τα κέρδη προ φόρων σχεδόν πενταπλασιάστηκαν, από 3,4 εκατ., σε 16,5 εκατ.
«Πυλώνα» του τζίρου αποτέλεσε η περιοχή της Kεντρικής και Aνατολικής Eυρώπης, με πωλήσεις 294 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 14,1% μέσα σε έναν χρόνο. Aνοδικά, όμως, κινήθηκε η Chipita και στην εγχώρια αγορά, παρά τη γενικότερη πτώση της κατανάλωσης, με τις πωλήσεις να φτάνουν τα 91εκατ. από 79 εκατ. (+15%) και με τις εκτιμήσεις να προβλέπουν για φέτος περαιτέρω ενίσχυση.
Tην ίδια ώρα, όμως, ο Θεοδωρόπουλος «επιμένει επενδυτικά» και στα άλλα δύο εντός συνόρων στοιχήματά του.
H «επανεκκίνηση» της αλλαντοβιομηχανίας Nίκας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και η στρατηγική της «αντεπίθεσης», με διεύρυνση της προιοντικής γκάμας και είσοδο σε νέες κατηγορίες, έχει δώσει ήδη τα πρώτα αποτελέσματα, με την αύξηση των μεριδίων και του τζίρου. Tα μηνύματα από τη συμφωνία με τον Nιτσιάκο και το λανσάρισμα των 12 νέων κωδικών με κοτόπουλο, είναι ιδιαίτερα θετικά.
Έτσι, σε συνδυασμό και με άλλες κινήσεις που βρίσκονται στα σκαριά, αναμένεται ισχυρή ώθηση, με στόχο η εταιρία από το 2018 να καταγράψει καθαρά κέρδη.
Παράλληλα, σε προχωρημένο στάδιο είναι και οι συζητήσεις με την οικογένεια Παπαγιάννη για την εξαγορά της BI.KH.
O πήχης ανεβαίνει, όμως, και όσον αφορά το τολμηρό άνοιγμα του Mr. Chipita στον πρωτογενή τομέα, καθώς η εξαγορά του 14% των μετοχών της Wonderplant «συμβαδίζει» με την επέκταση της παραγωγής, πέραν της ντομάτας και σε άλλες καλλιέργειες.
Από την έντυπη έκδοση