Υδροπλάνο τύπου Kodiak, ιδιοκτησίας του ιαπωνικού κολοσσού Mitsui Co. Ltd, αναμένεται να προσγειωθεί στην Ελλάδα την Παρασκευή, με στόχο να πραγματοποιήσει δοκιμαστικές πτήσεις σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπως αναφέρει η εφημερίδα Η Κέρκυρα σήμερα.
Η πρόσκληση πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια που ελέγχει με τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας την εταιρεία Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου ΕΠΕ. Έτσι, ο πρώτος σταθμός του υδροπλάνου θα είναι η Κέρκυρα, η οποία διαθέτει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο.
Από εκεί αναμένεται να γίνουν πτήσεις προς και από τους Παξούς, όπου βρίσκεται το δεύτερο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, ενώ είναι πιθανόν, όπως αναφέρει η εφημερίδα, να πραγματοποιηθούν πτήσεις και προς τα Διαπόντια Νησιά (Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι).
Σύμφωνα με την εφημερίδα, το υδροπλάνο θα εγκαταλείψει την Κέρκυρα την 1η Νοεμβρίου με προορισμό το τρίτο και μέχρι στιγμής τελευταίο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο των Πατρών, όπου θα πραγματοποιηθούν δοκιμαστικές πτήσεις. Επόμενος σταθμός θα είναι η Αττική και ενδεχομένως, τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ενώ στις 4 Νοεμβρίου το υδροπλάνο θα πάρει το δρόμο της επιστροφής.
Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις
Παρά τις συνεχείς κυβερνητικές εξαγγελίες, ακόμη δεν έχει δημιουργηθεί επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων, ενώ ερώτημα αποτελεί εάν τα υδροπλάνα θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν στην ελληνική αγορά την επόμενη θερινή περίοδο.
Μέσα Ιουλίου, σύμφωνα με άτυπη κυβερνητική ενημέρωση, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεσμεύθηκε σε συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) ότι το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή “εντός των προσεχών ημερών”. “Και οι τελευταίες εκκρεμότητες διευθετήθηκαν” είχε σημειώσει ο ίδιος.
Ωστόσο, έως σήμερα, το νομοσχέδιο, που τέθηκε σε διαβούλευση την Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016- διαδικασία που ολοκληρώθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς- δεν έχει κατατεθεί ακόμη προς συζήτηση και ψήφιση.
Με μία ακτογραμμή 13,6 χιλιάδων χλμ. η Ελλάδα θα έπρεπε να διαθέτει ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο δίκτυο υδατοδρομίων. Μέχρι σήμερα όμως, δεν έχει αναπτυχθεί παρά ένα… δίκτυο ανεκπλήρωτων εξαγγελιών και παλινωδιών.