Η Beat «όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλά έχει καταβάλει ποσό πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές στην Ελλάδα», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, με αφορμή αιχμές που άφησε σε βάρος της ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης την Τρίτη, κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου που ρυθμίζει θέματα μεταφορών και το οποίο αφορά και στη διαμεσολάβηση μεταφορικού έργου.
Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία τονίζει πως «οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα θέματα, ώστε να μην υπάρχει κανένα σημείο που να μπορεί να τύχει παρερμηνείας ή λανθασμένης εκτίμησης», ενώ εκφτάζει τον προβληματισμό της για τα σχόλια του κ. Σπίρτζη.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, η Beat ανήκει κατά 100% στη γερμανική τεχνολογική εταιρία Intelligent Apps, η οποία αποτελεί και τον μοναδικό μέτοχό της. «Οποιαδήποτε άλλη αναφορά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα», συμπληρώνει η εταιρεία.
Τονίζει επίσης ότι «η Beat αποτελεί επιχείρηση η οποία ξεκίνησε από την Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε αυτή, διαθέτει σαφή νομική υπόσταση και πληροί απαρέγκλιτα όλες τις προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η Beat όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλά έχει καταβάλει ποσό 5 εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Στην Ελλάδα. Αυτό είναι μετρημένο και αδιαμφισβήτητο. Έχει ελληνικό ΑΦΜ, υπάγεται στη ΦΑΕ Αθηνών, καταβάλει όλους τους νόμιμους φόρους και εισφορές, σεβόμενη πλήρως την ελληνική φορολογική και εργασιακή νομοθεσία».
Στην ανακοίνωση της Beat επισημαίνεται ότι «πριν από την εξαγορά της, το 50% των μετοχών της ανήκε στους εργαζόμενους που την εμπνεύστηκαν, τη δημιούργησαν και την ανέπτυξαν, στους ανθρώπους που πίστεψαν στην ιδέα και την προοπτική της. Το υπόλοιπο 50% ανήκε σε Έλληνες και ξένους επενδυτές, κατά την απολύτως συνήθη και διεθνή πρακτική των εταιρειών start up που προσελκύουν μικρά κεφάλαια από πολλούς επενδυτές για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα».
«Σε μια εποχή που όλες οι εταιρείες αποσύρονταν από την Ελλάδα η Βeat επέλεξε, όχι μόνο να μείνει στην Ελλάδα, αλλά και να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσελκύοντας επενδύσεις», υπογραμμίζει η εταιρεία και προσθέτει πως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, όλοι οι μέτοχοι είναι υπόχρεοι φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, όπως προβλέπει η φορολογική νομοθεσία του κράτους. Επιπρόσθετα, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, η Beat έχει φέρει στην Ελλάδα επενδύσεις 8 εκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατομμύρια κατά την τρέχουσα χρονιά.
«Έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα -20 εκατομμυρίων ευρώ- που αφορά την έρευνα και την καινοτομία για τα επόμενα 2 χρόνια, εάν φυσικά το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της το επιτρέψει. Η Beat δεν είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου. Δεν διαθέτει ούτε ταξί ούτε mini buses ούτε πούλμαν.
Απλώς διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και πελάτη. Διευκολύνει δηλαδή και την ποιότητα της εργασίας των οδηγών, αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών», συνεχίζει η εταιρεία και συμπληρώνει: «Η Beat συνεργάζεται κατ΄ αποκλειστικότητα με επαγγελματίες αυτοκινητιστές Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ), με σεβασμό στην κείμενη νομοθεσία και με ξεκάθαρους όρους και κανόνες, που προάγουν τον επαγγελματισμό και την πελατοκεντρική προσέγγιση. Η Beat δεν εισπράττει το κόμιστρο, αλλά ο ίδιος ο οδηγός. Τα χρήματα μένουν στην ελληνική οικονομία. Η Beat δεν παρεμβαίνει στο κόμιστρο, αυτό ορίζεται και ελέγχεται από το κράτος».
Η εταιρεία τονίζει επίσης ότι συμβάλλει έμπρακτα στην οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη της Ελλάδας, καθώς απασχολεί 100 εργαζόμενους στην Αθήνα, εκ των οποίων 60 μηχανικούς πληροφορικής, προσφέροντας απολαβές και εργασιακό περιβάλλον υψηλής ποιότητας. «Εκτιμούμε ότι δεν έχει υπάρξει πλήρης και αντικειμενική πληροφόρηση των αρμοδίων. Γι’ αυτό και πιστεύουμε ότι στην αποψινή συνάντηση, που έχει προγραμματισθεί στο υπουργείο, θα μπορέσει να αποκατασταθεί η αλήθεια», συμπληρώνει. Συνεχίζοντας, η Beat υπογραμμίζει πως στηρίζει «την προσπάθεια ρύθμισης και εκσυγχρονισμού της αγοράς, την οποία ορθώς επιχειρεί το υπουργείο».
«Το έχουμε κάνει ενεργά εξάλλου και σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο εξωτερικό, όπου συμβάλλαμε στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς και λειτουργικού ανταγωνισμού προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, των ανθρώπων που παρέχουν το μεταφορικό έργο, αλλά βεβαίως και των εκατομμυρίων χρηστών.
Δεν είμαστε απλώς έτοιμοι να συμβάλουμε στη δημόσια διαβούλευση, αλλά έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις ουσιαστικού εκσυγχρονισμού και βέλτιστων πρακτικών, ώστε το νέο πλαίσιο να είναι λειτουργικό, αλλά και βιώσιμο. Χωρίς αχρείαστη γραφειοκρατία που προκαλεί ασφυξία σε κάθε προσπάθεια καινοτομίας. Χωρίς να πλήττονται οι χιλιάδες επαγγελματίες που συνεργάζονται. Χωρίς να επηρεάζει την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών, για τις οποίες η Βeat αγαπήθηκε από το επιβατικό κοινό», καταλήγει η Beat.
Στις δηλώσεις του την Τρίτη, ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε ότι «εμείς δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης όπως μας κατηγορούν», αναφερόμενος στις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου όπως η Beat.
Όπως πρόσθεσε, «υπάρχει πολιτικό θέμα όταν ο κ. Μητσοτάκης στηρίζει συγκεκριμένη εταιρεία που έχει έδρα στο Λονδίνο, λειτουργεί στη χώρα μας μόνο με υποκατάστημα και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν εξωχώριες εταιρίες από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους και τον Παναμά».
«Είναι πολιτικό θέμα να στηρίζεται η επιχειρηματικότητα που δεν έχει αφήσει στη χώρα μας ούτε ένα ευρώ. Δεν πιστεύουμε στην επιχειρηματικότητα αυτού του είδους, δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα ελληνικό θαύμα» πρόσθεσε.
Ως προς τη ρύθμιση του τοπίου των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε τη δημιουργία ψηφιακού μητρώου και την υποχρέωση αδειοδότησης υπό προϋποθέσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η σύμβαση ορισμένου χρόνου, τουλάχιστον δυο μηνών αποκλειστικά με τουλάχιστον τρία οχήματα δημόσιας χρήσης. Στη διαδικασία αδειοδότησης εντάσσονται, τόσο οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται τηλεφωνικά, όσο και εκείνες που έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες.