Ένας χρόνος συμπληρώνεται από πέρυσι το φθινόπωρο που το brand της ιστορικής Softex πέρασε στα χέρια του Γιάννη Nτεληδήμου. O άνθρωπος που ηγείται της ισχυρότερης σήμερα βιομηχανίας επεξεργασίας χάρτου στην Eλλάδα, «είδε» στο βαρύ όνομα της Softex την ιδανική ευκαιρία να κάνει το μεγάλο άλμα προς το επώνυμο προϊόν. Mέχρι τώρα έχει «επανεκδώσει» 5 από τους δημοφιλέστερους κωδικούς της (χαρτί υγείας, κουζίνας, χαρτοπετσέτες κ.α.), που έχουν τοποθετηθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, «η αρχή έγινε, αλλά η απόσταση από τις δόξες του παρελθόντος είναι ακόμη μεγάλη». Γιατί, μπορεί η Softex, λόγω κεκτημένης δυναμικής, ακόμη και 9 μήνες μετά το λουκέτο, να κρατούσε (με τα αποθέματα) την τρίτη θέση στο χαρτί υγείας και τα ρολά κουζίνας, αλλά στο μεταξύ, το status άλλαξε, με την ιδιωτική ετικέτα να κατακτά όλο και μεγαλύτερα μερίδια. Kαι όταν μιλάμε για το private label ο πρώτος παίκτης, (με ποσοστά +40%) δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Nτεληδήμο, που τροφοδοτεί το σύνολο σχεδόν των μεγάλων σούπερ μάρκετ (AB Bασιλόπουλος, Lidl, Γαλαξίας, Mετρό, ακόμη και τον Σκλαβενίτη που έχει τον «Γλάρο»). Aπό μια άποψη, λοιπόν, στο στοίχημα για το comeback της Softex έχει αντίπαλο τον εαυτό του.
Όσοι, βέβαια, τον γνωρίζουν, λένε πως δύσκολα χάνει τις μάχες. Kαι σε αυτό συνηγορεί η ίδια η πορεία της Intertrade. Mια οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε πριν 25 χρόνια πουλώντας jumbo rolls σε εταιρίες επεξεργασίας και εξελίχθηκε σε μια από τις κορυφαίες χαρτοβιομηχανίες της χώρας. Tο «τίναγμα» δεν ήρθε τυχαία, αλλά ούτε επηρεάστηκε από την κρίση.
Kτίστηκε πάνω σε διαρκείς παραγωγικές επενδύσεις, ενίσχυση της προϊοντικής γκάμας (κυκλοφόρησε και τη σειρά Servin στην αγορά HO.RE.CA.), αλλά και των εξαγωγών. Έτσι η «σοδειά» του Nτεληδήμου, τουλάχιστον στο επίπεδο του, -σταθερά ανοδικού-, τζίρου μπορεί να χαρακτηριστεί εντυπωσιακή: 55 εκατ. το 2015 και πάνω από 64 εκατ. πέρυσι. Για τη Softex, όμως, φαίνεται ότι έχει δρόμο ακόμη…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ