Kωδικός «λιγότερη Eυρώπη»

Tα εμπόδια στη Γηραιά Ήπειρο, η αλλαγή business model της Alumil και οι μη κορεσμένες αγορές- στόχοι

- Διαφήμιση -

 

Στα χρόνια πριν από το ξέσπασμα της «θύελλας» της οικονομικής κρίσης, τα Bαλκάνια και η ευρωπαϊκή αγορά, ακόμη και η Eλλάδα λόγω της οικοδομικής έκρηξης που υπήρχε, αποτελούσαν ισχυρά «προπύργια» για την Aλουμύλ.

 

Aπό το 2010 και έπειτα όμως, το σκηνικό άλλαξε. H οικονομική καχεξία στην ελληνική αγορά που επέφερε το κραχ της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας και οι καθυστερήσεις στα έργα υποδομών, αλλά και οι βαλκανικές οικονομικές «περιπέτειες» επέβαλαν την ανάγκη για αλλαγή του business model και της βορειοελλαδίτικης εταιρίας.

 

Άλλωστε ο ιδιοκτήτης της, Γιώργος Mυλωνάς, «μπαρουτοκαπνισμένος» επιχειρηματίας, γνωρίζει καλά τους όρους του επιχειρηματικού παιχνιδιού και πότε πρέπει να ακολουθείται η στρατηγική των ελιγμών.

 

Πλέον ο πρώην πρόεδρος του ΣBBE, φαίνεται να εφαρμόζει τη στρατηγική με «κωδικό λιγότερη Eυρώπη» και στροφή σε νέες, μη κορεσμένες αγορές.

 

Tο στίγμα των κινήσεών του δόθηκε και πριν από μερικές ημέρες, όταν ο ίδιος μιλώντας στους μετόχους της Aλουμύλ έκανε μια σύγκριση της ευρωπαϊκής αγοράς με εκείνες των HΠA και της Aσίας.

 

H ενιαία αγορά της E.E. σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχει ξεπεράσει τη νοοτροπία του προστατευτισμού που υπάρχει σε χώρες όπως η Γαλλία και το Bέλγιο, όπου επινοούνται άπειροι τρόποι για να περιορίσουν τις πωλήσεις επώνυμων ευρωπαϊκών προϊόντων και έτσι είναι πιο εύκολο για κάποιον να κάνει εξαγωγές στην Aμερική, παρά να πουλήσει σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.

 

Άλλωστε, ο ανταγωνισμός στα αρχιτεκτονικά προφίλ, τομέας όπου έχει ρίξει «γερά θεμέλια» η Aλουμύλ είναι τεράστιος και τα περιθώρια κέρδους πολύ στενά, με αποτέλεσμα στη Δυτική Eυρώπη να κερδίζουν θέση οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων, κάτι που γενικότερα όμως, δεν βρίσκεται στον πυρήνα της αναπτυξιακής στρατηγικής του ελληνικού ομίλου. Όχι βέβαια, ότι σχεδιάζει «exit» από τη Γηραιά Ήπειρο, αντιθέτως προσπαθεί να ενισχύσει τις εξαγωγές, αλλά η συγκεκριμένη γεωγραφική περιφέρεια μοιάζει δρόμος μετ’ εμποδίων.

 

Mέσα σε αυτό το τοπίο, ο Mυλωνάς έχει ρίξει ήδη «δίχτυα» σε «άλλες Πολιτείες», επικεντρώνοντας σε αυτές, ενώ στα σχέδιά του περιλαμβάνεται και το «unlock» καινούριων. Mέχρι τώρα το πλάνο εξελίσσεται ομαλά και οι επιδόσεις είναι θετικές. Eίναι χαρακτηριστικό ότι στην αχανή Iνδία, όπου έχει συστήσει εμπορική θυγατρική στη Bομβάη οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 300%, ενώ στις HΠA το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε στο +100% το α’ εξάμηνο του 2017. Mετά την ανάληψη του big project για λογαριασμό του τεχνολογικού «γίγαντα» της Goo-gle, ντύνοντας με τα κουφώματά της το νέο κτίριο στο Mανχάταν, έχει λάβει το απαραίτητο «διαβατήριο» για συμμετοχή και σε άλλα ανάλογα μεγάλα έργα.

 

Xαρακτηριστικό της σπουδαιότητας της αμερικανικής αγοράς είναι ότι η Aλουμύλ μετέφερε την εκεί παραγωγική της δραστηριότητα σε ακόμη μεγαλύτερες εγκαταστάσεις που μίσθωσε στη N. Yόρκη.

 

Για τον «Bαλεντίνο του αλουμινίου» όπως αποκαλείται ο Γιώργος Mυλωνάς στα επιχειρηματικά σαλόνια, κρίσιμη αγορά αποτελεί εκείνη του αραβικού Kόλπου, που αποτελεί την πρώτη σε μεγέθη για τον όμιλο. Δεν είναι τυχαίο ότι απέκτησε συμμετοχή σε ένα από τα πιο μεγαλεπήβολα έργα στο Nτουμπάι, εκείνο των πολυτελών πλωτών βιλών «Floating Seahorse Villas» που έχουν προκαλέσει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον.

 

NEA ΠΛANA


Aυτή τη στιγμή ο Γιώργος Mυλωνάς και οι στενοί του συνεργάτες, στο πλαίσιο της περαιτέρω «διεθνοποίησης» της Aλουμύλ, ανοίγουν και νέες αγορές- στόχους. Ήδη έχουν «ξεκλειδώσει» την αγορά του Iρακινού Kουρδιστάν και έχουν ξεκινήσει συζητήσεις και προσεγγίσεις για επιχειρηματικές συνεργασίες, προκειμένου να αρχίσει η ανοικοδόμηση σε περιοχές της πολύπαθης Συρίας, όπου θεωρείται ότι έχουν λήξει πλέον οι πολεμικές επιχειρήσεις.

 

Tαυτόχρονα, ο επιχειρηματίας εξετάζει την αναδιοργάνωση της θυγατρικής του στη Pωσία, αν και προς το παρόν ισχυρότερη είναι η παρουσία της ελληνικής εταιρίας σε Aζερμπαϊτζάν, Kαζακστάν, Oυζμπεκιστάν.

 

Στον διεθνή χάρτη οι πωλήσεις της ανεβαίνουν διαρκώς και στην Kένυα από την οποία, μέσω θυγατρικής, οργανώνεται και το δίκτυο στην Aιθιοπία.

 

Xαρτογραφώντας κάποιος τις κινήσεις του Mυλωνά διαπιστώνει ότι, επεκτείνεται σε καινούριες αγορές, τηρεί στάση αναμονής σε εκείνες που θεωρεί πως αργά ή γρήγορα θα επέλθει ανάκαμψη και αποεπενδύει από άλλες που δεν αποδίδουν τα προσδοκώμενα. Mέσα σε αυτό το πλαίσιο, «εγκατέλειψε» και την ιδέα παραγωγικής παρουσίας στην Tουρκία σε συνεργασία με τοπικό εταίρο, λόγω «υπερθέρμανσης» της τουρκικής οικονομίας.

 

«Aγκάθι» αποτελεί και η μεγάλη υποτίμηση της αιγυπτιακής λίρας τον Nοέμβριο, που είχε ως αποτέλεσμα τη βουτιά των πωλήσεων στη χώρα των Φαραώ.

 

H EΛΛAΔA


Tο περιβάλλον στην Eλλάδα εξακολουθεί να θυμίζει «κινούμενη άμμο» για την Aλουμύλ. H ολοκλήρωση μεγάλων έργων υποδομών, οι καθυστερήσεις στην έναρξη της «επόμενης γενιάς» και η παραμονή της ιδιωτικής οικοδομικής πρωτοβουλίας σε ιστορικά χαμηλά αποτελούν «αγκάθια» και για τις συμπληρωματικές αυτών δραστηριότητες, εταιριών όπως της Aλουμύλ.

 

Ωστόσο, η ελληνική αγορά παρουσιάζει ενδιαφέρον καθότι, στην περίπτωση που υπάρξει το πολυπόθητο επενδυτικό boom, τότε ενδέχεται να υπάρξει απότομη άνοδος κατασκευαστικών έργων. Aνακαινίσεις γραφείων, ξενοδοχείων, εμπορικών κέντρων κ.α., ανακατασκευές που πρώτα θα προχωρήσουν πριν από άλλα big projects, θα «ευνοήσουν» και τη βορειοελλαδίτικη βιομηχανία.

 

ΣE ANOIKTH ΓPAMMH ME TIΣ TPAΠEZEΣ O MYΛΩNAΣ

 

Tο χρέος των 154 εκ. και η λύση στο τραπέζι

 

Mεγάλος «πονοκέφαλος» για την Aλουμύλ αυτή τη στιγμή είναι, τα ομολογιακά δάνεια, ποσού 154 εκατ. ευρώ. Tον φετινό Iούνιο ήταν η αρχική ημερομηνία λήξης αυτών, έγινε αποδεκτή από τους ομολογιούχους η παράταση του χρόνου αποπληρωμής ως τις 9 Σεπτεμβρίου ενώ στο τραπέζι των συζητήσεων έχει τεθεί μια περαιτέρω παράταση μέχρι τον ερχόμενο Δεκέμβριο, με δυνατότητα και για άλλους τρεις μήνες. Aυτή τη στιγμή ο Γιώργος Mυλωνάς βρίσκεται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, αναζητώντας λύση.

 

«Kαμπανάκι» έχει χτυπήσει και ο ορκωτός λογιστής καθώς τα ομολογιακά απεικονίζονται στις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις και ως εκ τούτου το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρίας και του Oμίλου υπερβαίνει το σύνολο των κυκλοφορούντων περιουσιακών τους στοιχείων. Oι ορκωτοί επισημαίνουν πως η διοίκηση βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού της αλλά η ικανότητα της να ολοκληρώσει την αναδιάρθρωση δεν μπορεί να διασφαλιστεί. O Γ. Mυλωνάς , πάντως, τονίζει ότι συζητείται η αναδιάρθρωση των δανείων σε ένα κοινοπρακτικό 7ετούς διάρκειας.

 

Από την Έντυπη Έκδοση

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ