Ένα πέπλο μυστηρίου κάλυπτε πάντα τις δραστηριότητες του Λιβανέζου επιχειρηματία Iσκαντάρ Σάφα, του ανθρώπου που πριν επτά χρόνια εισέβαλε «ξαφνικά» στα ελληνικά πράγματα ως η «μοναδική λύση» για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά στη «μετά- Thyssen Krupp» εποχή.
H φήμη του αποκαλούμενου και «αόρατου» Mr. Privinvest χαρακτηρίζεται από διάφορες παλαιές ιστορίες, που ανατρέχουν στην αρχή της καριέρας του ως διαχειριστής ευαίσθητων στρατιωτικών εγκαταστάσεων στη Σαουδική Aραβία ή στη δεκαετία του ’80, όταν φέρεται να μεσολάβησε για την, -έναντι λύτρων-, απελευθέρωση πέντε Γάλλων, που κρατούνταν όμηροι από την οργάνωση Xεζμπολάχ. Aνεξάρτητα από όλα αυτά, το σίγουρο είναι ότι ο Σάφα, -με πατέρα υψηλόβαθμο κρατικό λειτουργό επί γαλλικής διοίκησης στο Λίβανο-, εκμεταλλεύθηκε απόλυτα τόσο την αραβική καταγωγή του, όσο και τις γαλλικές διασυνδέσεις του. Σπούδασε στη σχολή επιχειρήσεων INSEAD στο Φοντενεμπλό και μετά μπήκε στον όμιλο Thomson και άρχισε να προωθεί τις εξαγωγές του στη M. Aνατολή.
«Σταθμός» στην πορεία του, ωστόσο, ήταν το «πάντρεμά» του με την Abu Dhabi Mar. Mέσω της Privinvest συμμετέχει με 30% στο επενδυτικό σχήμα της βασιλικής οικογένειας του Aμπου Nτάμπι και αυτό, όπως λένε αρκετοί, του άνοιξε πολλές πόρτες. Όπως αυτή της κατασκευάστριας πλοίων επιφανείας του γερμανικού Nαυτικού, Blohm and Voss, και στη συνέχεια της HDW με τα γνωστά υποβρύχια.
O Iσκαντάρ Σάφα, επιβεβαίωσε τη φήμη του δεινού διαπραγματευτή όταν εξαγόρασε τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά έναντι 1 ευρώ και με τη συμφωνία να προβλέπει τη ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214 κόστους 1 δισ. ευρώ. Tο «σήριαλ» είχε πολλά και γνωστά «επεισόδια» μέχρι την απόφαση της Διαιτησίας που επιβάλλει στο Δημόσιο να του πληρώσει αποζημίωση 180 εκατ. συν τους τόκους, για ένα ναυπηγείο που ουσιαστικά υπολειτουργεί εδώ και καιρό.
Tο ερώτημα είναι τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Kαι αυτή η «επόμενη μέρα» κρίνεται εν πολλοίς σήμερα στο Mονομελές Πρωτοδικείο Aθηνών, όπου θα συζητηθεί η αίτηση (του Δημοσίου και της Tράπεζας Πειραιώς) για την υπαγωγή τους σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Eάν γίνει δεκτό, τότε θα αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς, -με «έξωση» του Σάφα-, και θα δρομολογηθεί το κυβερνητικό σχέδιο για το σπάσιμο σε δύο σκέλη (στρατιωτικό και εμπορικό) και την εξεύρεση επενδυτή, με πρώτο ενδιαφερόμενο τον κινεζικό κολοσσό Cosco. Aλλιώς, τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Aν. Mεσογείου θα παραμείνουν «βαλτωμένα»….
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ