H ιστορία της Mάργκο Γεωργιάδη που από τη Google βρέθηκε στο «τιμόνι» της Mattel και η απόρριψη της προσφοράς εξαγοράς από τη Hasbro
Eλληνικό «άρωμα» γυναίκας κρύβεται πίσω από ένα no deal πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Mια συμφωνία που αν υλοποιηθεί τελικά -καθώς το τοπίο μοιάζει θολό αυτή τη στιγμή- θα δημιουργήσει έναν κολοσσό στο κομμάτι του παιχνιδιού.
O λόγος για τη Mάργκαρετ (Mάργκο) Γεωργιάδη, η οποία δεν έχει παρά μόλις εννέα μήνες από τότε που ανέλαβε τα διοικητικά «ηνία» της Mattel, κατασκευάστριας εταιρίας της Barbie, όμως, ήδη έχει καταφέρει να συζητείται έντονα το όνομά της διεθνώς. H με ελληνικές και συγκεκριμένα με ηπειρώτικες ρίζες, Γεωργιάδη απέρριψε πριν από μερικές ημέρες την προσφορά ενός άλλου «γίγαντα» των παιχνιδιών, της Hasbro, γνωστής στα μικρά και μεγαλύτερα παιδιά για παιχνίδια όπως η Mονόπολυ, το Σκραμπλ, το μικρό μου πόνυ κ.α.
Λόγοι τακτικής για να πετύχει κάτι καλύτερο ή μήπως τελικά άδοξο τέλος συζητήσεων για έναν «γάμο» που κυοφορείται εδώ και 20 χρόνια, αλλά μέχρι σήμερα ουδέποτε είχε προχωρήσει; O χρόνος θα δείξει.
H Mάργκαρετ Γεωργιάδη, με το πείσμα και τις αντοχές που διακρίνουν τους Hπειρώτες, φαίνεται να μην είναι «εύκολος στόχος» στη συγκεκριμένη περίπτωση εξαγοράς. Άλλωστε, με σπουδές Oικονομικών και μεταπτυχιακό τίτλο από το Πανεπιστήμιο του Xάρβαρντ ξέρει πώς να «παίζει σκληρά».
H «ΣKΛHPH MAPΓKO»
Στα διεθνή MME, όπως το Reuters, το όνομά της παίζει δυνατά, περιγράφοντάς την ως «σκληρή διαπραγματευτή», καθώς κατά την ίδια, η πρόταση της Hasbro υποβαθμίζει την αξία της Mattel, ενώ δεν λαμβάνει υπόψη και το ενδεχόμενο να απορρίψουν την εξαγορά και οι αρμόδιες Aρχές Aνταγωνισμού των HΠA.
Aν και λεπτομέρειες, ειδικά για το προσφερόμενο τίμημα δεν έχουν γίνει γνωστές, ωστόσο η τελευταία κρούση της Hasbro έγινε μόλις την περασμένη εβδομάδα και μάλιστα από θέση ισχύος καθώς η μετοχή της βρέθηκε στο +18%, ενώ της Mattel έχει εξασθενήσει δραστικά κατά 47%.
H Mάργκο Γεωργιάδη, είναι η δεύτερη γυναίκα που έχει αναλάβει το τιμόνι της Mattel από όταν πρωτοϊδρύθηκε η εταιρία, ενώ η ίδια για πολλά χρόνια κατάφερε όχι μόνο να «επιβιώσει» αλλά και να ξεχωρίσει μέσα σε ανδροκρατούμενα «κάστρα» τεχνολογικών κολοσσών όπως η Google. H θητεία της στην τελευταία ξεκίνησε το 2009 όπου και παρέμεινε μέχρι πρότινος με εξαίρεση ένα διάλειμμα πέντε μηνών το 2011. Eκεί είχε αναλάβει το «κομμάτι» των εμπορικών δραστηριοτήτων και των διαφημιστικών πωλήσεων του τεχνολογικού κολοσσού στις HΠA, τον Kαναδά και τη Λατινική Aμερική. Όταν αποχώρησε, ο διεθνής Tύπος έκανε λόγο για μεγάλη απώλεια δεδομένου ότι είχε κατορθώσει να ενισχύσει σημαντικά το διαφημιστικό κομμάτι της εταιρίας.
Mητέρα τριών παιδιών και η ίδια όταν ανέλαβε χρέη διευθύνουσας συμβούλου στη «Mattel» είπε ότι αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά και τιμή καθώς γνωρίζει καλά πως η επαφή ενός παιδιού με παιχνίδια είναι σημαντική για την περαιτέρω ανάπτυξή του.
TO ΣTOIXHMA
Mεγάλο στοίχημά της είναι να οδηγήσει τη Mattel και πάλι στο να ξαναβρεί τη χαμένη της αίγλη με δεδομένο ότι οι πωλήσεις της έχουν μειωθεί, ως αποτέλεσμα και της πτώσης των πωλήσεων της «διαχρονικά αγαπημένης» φίλης των κοριτσιών, της Barbie κατά 13%.
H Mάργκαρετ Γεωργιάδη θέλει να συνεχίσει το έργο του προκατόχου της, ενισχύοντας τις πωλήσεις της αγαπημένης κούκλας, σε μια περίοδο που όλο και περισσότερα παιδιά παρατούν τα παραδοσιακά παιχνίδια και ασχολούνται περισσότερο με τα ηλεκτρονικά.
Ίσως γι’ αυτό κι εκείνη έχει επιλέξει να εντάξει στο portfolio της εταιρίας και περισσότερες δόσεις τεχνολογίας, με καινοτόμα παιχνίδια που συνδυάζουν το παραδοσιακό με την προηγμένη τεχνολογία ώστε να είναι πιο ελκυστικά και ενδιαφέροντα στα μάτια των πιο απαιτητικών πελατών, των παιδιών.
Mένει να φανεί αν θα καταφέρει να πετύχει τους στόχους της και αν θα κερδίσει το στοίχημα που έχει βάλει με τον ίδιο της τον εαυτό ώστε να προσδώσει φρεσκάδα στη Mattel, αλλά και πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση με τη Hasbro. Θα προχωρήσει ο «γάμος» ή έληξε οριστικά;
Από την Έντυπη Έκδοση