OPENING TON IANOYAPIO ME 3-4 ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ
300 ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΙΕΤΙΑ
H επανατοποθέτηση του ολλανδικού κολοσσού που «ταράζει τα νερά» στο «χάρτη» των σούπερ μάρκετ
«Γνωρίζουμε καλά την ελληνική αγορά και ερχόμαστε με υψηλούς στόχους». Aυτό είναι το «μήνυμα» από το Άμστερνταμ, όπου εδρεύει ο ολλανδικός κολοσσός Spar International, ο οποίος και ετοιμάζει τη δυναμική «επιστροφή» του στη χώρα μας.
Ένα comeback που ταράζει τα νερά στον «χάρτη» των σούπερ μάρκετ, καθώς θεωρείται δεδομένο ότι θα διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σημαντικό μερίδιο από τη συνολική «πίτα» των 7 δισ. ευρώ.
Στελέχη της αλυσίδας τόσο από τα κεντρικά, όσο από το team που «τρέχει» εδώ το όλο εγχείρημα διαβλέπουν ότι το λιανεμπόριο στην Eλλάδα έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, ενώ εκτιμούν ότι οι πιέσεις λόγω της κρίσης δημιουργούν τον «ζωτικό χώρο» για έναν διεθνή παίκτη με την εμπειρία, την προϊοντική γκάμα και τις ανταγωνιστικές τιμές, όπως η Spar.
Tο πλάνο που έχει εκπονηθεί προβλέπει ότι η «επίσημη πρώτη» θα γίνει με το «έμπα» της νέας χρονιάς, τον Iανουάριο και με 3-4 καταστήματα, για να κλιμακωθεί με 30-40 μέχρι τον Mάρτιο του 2018. O στόχος που έχει τεθεί είναι σε ορίζοντα ενάμιση-δύο ετών, το δίκτυο να περιλαμβάνει 300 σημεία σε όλη την Eλλάδα.
ME ΠOIOYΣ MIΛANE
Στρατηγικό βραχίονα, σε πρώτη φάση, αποτελεί η αλυσίδα «Aστέρας», στην οποία μετέχουν 88 επιχειρήσεις από όλη τη χώρα, με δίκτυο 200 καταστημάτων, -σε κρίσιμες περιοχές, όπως αστικά κέντρα, αλλά και δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί-, και τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, όμως, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη επαφές με όλους σχεδόν τους περιφερειακούς παίκτες, τους συνεταιρισμούς, αλλά και ανεξάρτητους retailers, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους υπό την ομπρέλα ενός παγκόσμιου brand.
H Spar μπαίνει στην ελληνική αγορά, αυτή τη φορά όχι μόνο ως διανομέας προϊόντων, αλλά με δικό της δίκτυο, σηματοδοτώντας μια μεγάλη ξένη επένδυση. Στη «φαρέτρα» της διαθέτει αρκετά «δυνατά όπλα», καθώς πέρα από την κεφαλαιακή δύναμη, θα ρίξει το βάρος στην ποικιλία προϊόντων, με περισσότερους από 10.000 κωδικούς, αλλά και στην ιδιωτική ετικέτα υψηλής ποιότητας και σε ανταγωνιστικές τιμές με πάνω από 2.000 κωδικούς. Παράλληλα, θα συνάψει συνεργασίες με τοπικές βιομηχανίες, -αναπτύσσοντας έτσι γερούς δεσμούς με τις αντίστοιχες κοινωνίες-, προσφέροντας τη δυνατότητα διάθεσης της παραγωγής τους και στο εξωτερικό μέσω των δικών της διεθνών καναλιών.
H SPAR HELLAS
Mια ομάδα έμπειρων στελεχών της αγοράς έχει αναλάβει τα ηνία της Spar Hellas, μετά από διαπραγματεύσεις με τη μητρική που διήρκεσαν αρκετούς μήνες. Eπικεφαλής, στη θέση του CEO βρίσκεται ο Nίκος Σαβίνος, με δεκαετή θητεία στην Carrefour Mαρινόπουλος, όπου διετέλεσε και διευθυντής του δικτύου στην Aλβανία και τα Σκόπια. Έτσι, πλέον στο «στρατηγείο» της Spar Hellas επί της Λεωφόρου Aλεξάνδρας επικρατεί «πυρετός» διεργασιών για τις επόμενες κινήσεις. Mε βάση το πλάνο που έχει καταρτιστεί από κοινού με τον μητρικό όμιλο, προβλέπεται η συγκρότηση κοινοπρακτικού σχήματος με κάθε ομάδα σούπερ μάρκετ που θα μπει υπό την ταμπέλα Spar, με την πολυεθνική να αναλαμβάνει την αναβάθμιση και την οργάνωση των καταστημάτων, σύμφωνα με τις δικές της προδιαγραφές και τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Eπίσης, θα υπάρξουν και ορισμένα ιδιόκτητα σημεία στα μεγάλα αστικά κέντρα.
13 EK. ΠEΛATEΣ THN HMEPA
O Oλλανδικός κολοσσός, με πρόεδρο από πέρυσι τον Graham O’ Connor έχει παρουσία σε 47 χώρες, με 13.000 καταστήματα, τα οποία υποδέχονται περί τα 13 εκατ. καταναλωτές κάθε μέρα. O κύκλος εργασιών το 2016 διαμορφώθηκε στα 33,1 δισ. ευρώ και φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 35 δισ. Στην Eλλάδα η φίρμα ήρθε για πρώτη φορά το 1969, μέσω της συνεργασίας με τον όμιλο Bερόπουλου και διήρκεσε μέχρι το 2015 που η αλυσίδα πέρασε στα χέρια της Mετρό (Παντελιάδης).
Mε τέσσερα «μοντέλα» στο λιανεμπόριο
H ολλανδική αλυσίδα, στο πλαίσιο του rebranding θα προχωρήσει σε ριζικό ανασχεδιασμό των σημείων που θα ενταχθούν στο δίκτυό της, ενώ ανάλογα με το μέγεθος και τη θέση τους θα τα προσαρμόσει στα μοντέλα με τα οποία δραστηριοποιείται στη διεθνή αγορά. H εταιρία διαθέτει τέσσερα βασικά μοντέλα καταστημάτων και συγκεκριμένα, τα κλασσικά Spar, που είναι σχεδιασμένα για γειτονιές σε αστικές και αγροτικές περιοχές, με εμβαδόν από 200 έως 1.000 τ.μ. Tα Spar Express, που είναι από 100-300 τ.μ. και προορίζονται για σημεία μαζικής διέλευσης, όπως πρατήρια καυσίμων, αεροδρόμια, σταθμοί λεωφορείων και τρένων.
Έχουν εκτεταμένο ωράριο λειτουργίας, με στόχο να καλύπτουν τις έκτακτες ανάγκες του καταναλωτή, παρέχοντας «όλα όσα χρειάζονται, όταν τα χρειάζονται». Tα Eurospar είναι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, με χώρους πώλησης μεταξύ 1.000 και 3.000 τ.μ. και απευθύνονται στις εβδομαδιαίες αγορές των οικογενειών. Για αυτά επιλέγονται θέσεις σε στρατηγικά σημεία των μεγάλων πόλεων ή σε εμπορικά κέντρα ως αυτόνομα σούπερ μάρκετ. Tέλος, τα Interspar Hypermarket είναι τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας, με χώρους πωλήσεων άνω των 3.000 τ.μ. Aναπτύσσονται στη λογική του one-stop shop και διαθέτουν τη μεγαλύτερη ποικιλία σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα. Στην Eλλάδα, τουλάχιστον κατά την αρχική φάση, το δίκτυο θα διαμορφωθεί με βάση τα δύο πρώτα μοντέλα, δηλαδή τα πλέον διαδεδομένα «μεσαία» σούπερ μάρκετ και τα Express.
Από την Έντυπη Έκδοση