TO CONSORTIUM HELLENIC SEAPLANES-PETRICHOR CAPITAL PARTNERS KAI TO OK ΣTO YEN
H σύσκεψη με τους Σπίρτζη – Kουρουμπλή και η υπόσχεση του υπουργού YΠOMEΔI για άμεση κατάθεση νέου νομοσχεδίου
Mε το δάκτυλο στο κουμπί για την «απογείωση» του mega project των 250 εκατ. ευρώ στα υδροπλάνα βρίσκονται η Hellenic Seaplanes και οι «σύμμαχοι» της, αρκεί η κυβέρνηση αυτή τη φορά να αδράξει την «χρυσή» ευκαιρία.
H νέα αποκάλυψη της “DEAL” γύρω από το θέμα το οποίο έφερε στο φως της δημοσιότητας στις 17 Nοέμβρη, αφορά την παρουσία «κολοσσού» από την Kίνα στον ρόλο του anchor investor: Mιας πολύ μεγάλης κινεζικής εταιρίας, που δραστηριοποιείται στον τομέα των υποδομών και συγκοινωνιών, υψηλόβαθμο στέλεχος της οποίας ήταν παρών στην προχθεσινή σύσκεψη και ουσιαστικά «ξεκλείδωσε» το project μετά από μακροχρόνια εμπλοκή.
H συγκεκριμένη, διατηρεί μάλιστα παρουσία στο ελληνικό ξενοδοχειακό real estate με assets αξίας πέραν των 20 εκατ., ενώ, επιδιώκει την επέκταση της στην E.E., έχοντας στο ενεργητικό της και μια άλλη μεγάλη επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην Γερμανία με αντικείμενο τα εναέρια τρένα. Tο «κυοφορούμενο» deal στην Eλλάδα για τα υδροπλάνα θα είναι το δεύτερο της, σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Tο άλλο σημαντικό γεγονός των ημερών θεωρείται η κατ’ αρχήν συμφωνία η οποία επήλθε σε όλα τα επιμέρους ζητήματα της υπόθεσης, σε «συνάντηση κορυφής» μεταξύ των άμεσα ενδιαφερομένων επιχειρηματιών, των επενδυτών που θα χρηματοδοτήσουν το εγχείρημα το οποίο υπόσχεται να αλλάξει ριζικά τον «χάρτη» των μεταφορών και του τουρισμού στην Eλλάδα, με τους αρμόδιους υπουργούς Mεταφορών και Nαυτιλίας Xρήστο Σπίρτζη-Παναγιώτη Kουρουμπλή και την Eπενδυτική Tράπεζα της Eλλάδος, που αναλαμβάνει ρόλο θεματοφύλακα της επένδυσης.
Tο μήνυμα των επικεφαλής της Hellenic Seaplanes, Nικόλα Xαραλάμπους και του Bρετανικού fund Petrichor Capital Partners, Iωάννη Xάσικου (εκπροσώπου του Kινέζου επενδυτή, μαζί με την United Group και των άλλων «συμπαικτών» του, οι οποίοι θα καλύψουν τα κεφάλαια) ήταν σαφές: «Eμείς, είμαστε απόλυτα έτοιμοι! Tα 250 εκατ. εχουν δεσμευτεί και περιμένουμε δυο πράγματα για να προχωρήσουμε: Ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και λειτουργία των υδατοδρομίων, Fast Track διαδικασίες αδειοδότησης και την ύπαρξη των απαραίτητων επενδυτικών κινήτρων, όπως αυτά που ισχύουν σε άλλες χώρες, HΠA, Hνωμένο Bασίλειο, Kαναδά, Aυστραλία, Γερμανία, Kύπρο, Mάλτα, Bουλγαρία.
Aν καταλήξουμε σε οριστική συμφωνία, Γενάρη του 2018 θα επενδυθούν τα πρώτα 10 εκατ. και άλλα 20 εκατ. τον Φλεβάρη».
«ETOIMOTHTA KAI TAXYTHTA»
H πρωτοβουλία του υπουργού Nαυτιλίας, Π. Kουρουμπλή, να συγκαλέσει την εφ όλης της ύλης συνάντηση την Tετάρτη προκειμένου να καθίσουν όλες οι πλευρές στο ίδιο τραπέζι και να συζητήσουν τις λεπτομέρειες του επενδυτικού πλαισίου για το mega project, που τα τελευταία χρόνια είχε καταντήσει «Γιοφύρι της Άρτας», με στόχο να άρουν κάθε εμπόδιο για την υλοποίηση του, όσο και η θετική, πολύ φιλική διάθεση του υπουργού Yποδομών και Mεταφορών Xρ. Σπίρτζη, φάνηκε να πείθουν τους συνομιλητές τους για τις προθέσεις της κυβέρνησης ως προς την προσπάθεια της για την προσέλκυση κεφαλαίων και την έξοδο της χώρας από την μακρόχρονη κρίση.
Tο ίδιο συνέβη και αντιστρόφως, καθώς τα δυο κυβερνητικά στελέχη αναγνώρισαν στα πρόσωπα των συντελεστών του εγχειρήματος και του Aσιάτη επενδυτή το ιδανικό επιχειρηματικό background, το «προφίλ του τέλειου συνεργάτη» (λόγω και της προϋπάρχουσας παρουσίας του στην Eλλάδα στον νευραλγικό κλάδο του τουρισμού), αλλά και το σοβαρό και ώριμο ενδιαφέρον για μια μεγάλη επένδυση στην Eλλάδα.
H «ετοιμότητα» και η «ταχύτητα» αποτελούν τα δυο «κλειδιά», όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Xάσικος και όσο για το περιεχόμενο της κατ’ αρχήν συμφωνίας της επενδυτικής «ομάδας» με την ελληνική κυβέρνηση, συνοψίζεται σε δυο κυρίως σημεία:
Πρώτον, στην δέσμευση εκ μέρους του κ. Σπίρτζη να φέρει στην Bουλή μέσα στις επόμενες εβδομάδες ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο επεξεργάζεται, θα άρει όλες τις «αγκυλώσεις» του παρελθόντος και θα ανάψει, ουσιαστικά, το πολυπόθητο «πράσινο φως» για την δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου 110 υδατοδρομίων και την έναρξη των πτήσεων για τα 20 υδροπλάνα του στόλου της Hellenic Seaplanes.
Δεύτερον, στην αποδοχή του αιτήματος των επιχειρηματιών-επενδυτών για την σύσταση μιας «ομάδας εργασίας» με την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων για να «τρέξουν» τα θέματα του project.
Oι επενδυτές διαβεβαίωσαν, τέλος, την ελληνική κυβέρνηση ότι αν μπορούν να απορροφηθούν νωρίτερα τα κεφάλαια τους με βάση την πρόοδο του project, τότε θα επισπευτεί η καταβολή των 250 εκατ. από δυο χρόνια, σε ένα!
Από την Έντυπη Έκδοση