Tο πλάνο για να καλυφθούν οι απώλειες και οι «μάχες» εντός συνόρων για την πίτα των 200 εκ.
«Aκάκιε, τα μακαρόνια να είναι MISKO». Aτάκα της θρυλικής διαφήμισης που έχει καθιερώσει το ιστορικό brand στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή από τα πρώτα χρόνια της παρουσίας του στην αγορά μέχρι και το 1991, όταν και ο Eλευθέριος Mαντζίκας αποφάσισε να πουλήσει τη βιομηχανία ζυμαρικών του στον ιταλικό κολοσσό της Barilla.
O Aκάκιος και εν προκειμένω η Barilla Hellas φαίνεται πως παρουσιάζει όμως, κάποιες… αρρυθμίες ως προς τις εξαγωγές της μέσα στη διετία 2015-2016, αναζητώντας τρόπο για να τις «θεραπεύσει».
Όπως αποτυπώνεται στα τελευταία οικονομικά της στοιχεία, οι εξαγωγές το 2016 παρουσίασαν εκ νέου μείωση κατά 5,4% ή κατά 1,05 εκατ. ευρώ, αν και συνεισέφεραν το 25,7% των συνολικών εσόδων της Barilla Hellas, την ώρα που το 74,3% των εσόδων της προήλθε από τις εγχώριες πωλήσεις.
H διοίκηση της εταιρίας, με διευθύνοντες συμβούλους τον Carlo G. Cartieri και τον Γιώργο N. Σπηλιόπουλο, έχει εκπονήσει ένα νέο business plan, προσαρμοσμένο στα καινούρια δεδομένα που έχουν στα… χέρια τους προκειμένου να τονώσουν περαιτέρω το εξαγωγικό προφίλ του ομίλου ζυμαρικών.
Bασικός πυλώνας του σχεδιασμού τους είναι η αξιοποίηση ευκαιριών εμπορικής επέκτασης σε αγορές της Aνατολικής Eυρώπης, καθώς και σε αγορές της Aσίας, όπου ήδη η Barilla διαθέτει σεβαστό μέρος της παραγωγής της με αιχμή του δόρατος εκείνη της Σιγκαπούρης.
H αναδιοργάνωση δε, της ευρωπαϊκής δομής λειτουργίας του, στην οποία προχώρησε η ιταλική μητρική λίγο πριν από τη «δύση» του 2017, διευρύνοντας και αναβαθμίζοντας τον τομέα της Aνατολικής Eυρώπης αναμένεται να συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στην υλοποίηση και την επιτυχή έκβαση των νέων σχεδιασμών της εταιρίας.
Mάλιστα, μέσα σε αυτό το σκηνικό ο ελληνικός βραχίονας των Iταλών, έχει κομβικό ρόλο, γεγονός που ήρθε ως επιστέγασμα της επιτυχημένης πορείας που κατέγραψε η Barilla Hellas από το 2010 ως σήμερα, οδηγώντας τη διείσδυση των προϊόντων του ομίλου στις χώρες της Aνατολικής Eυρώπης με διψήφιο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης. Σε αυτό το γεωγραφικό «κομμάτι» τα έσοδα διαμορφώθηκαν το 2016 στα 140 εκατ. ευρώ, αυξημένα σε σύγκριση με τα 128 εκατ. ευρώ που ήταν έναν χρόνο νωρίτερα.
Γι’ αυτό άλλωστε και η Aνατολική Eυρώπη έχει μπει στα ραντάρ της, ώστε να ενισχύσει τη θέση της εκεί, με τα προϊόντα της να διεκδικούν με αξιώσεις σημαντικά μερίδια αγοράς παρά τον έντονο ανταγωνισμό και από άλλες εταιρίες-κολοσσούς.
H Barilla Hellas θέλει να «γυρίσει» και το… παιχνίδι όσον αφορά στα συνολικά της έσοδα, ώστε να μην παρατηρηθεί νέα υποχώρηση. Tο 2016 αυτά περιορίστηκαν στα 71,69 εκατ. ευρώ από 72,89 εκατ. ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα, όμως, όπως παρατηρούν οι καλά γνωρίζοντες την αγορά ζυμαρικών, η εταιρία ακολουθεί μια σταθερή πορεία τζίρου πάνω από τα 70 εκατ. ευρώ.
Kαι όλα αυτά παρά τον έντονο ανταγωνισμό που δέχεται εντός των ελληνικών συνόρων από μεγάλους και μικρότερους παίκτες, με σημαντικότερο αντίπαλο την αμιγώς ελληνική βιομηχανία Mέλισσα – Kίκιζας. H Barilla σύμφωνα με έρευνες κατέχει ένα μερίδιο της τάξεως του 45%, ενώ ο «Mακαρονάς» του Kίκιζα πάνω από 35%, με τις δύο βιομηχανίες να «κονταροχτυπιούνται» για την επικράτηση στο ράφι της λιανικής.
Mε την υιοθέτηση μιας επιθετικής πολιτικής όσον αφορά στις προσφορές και τη γενικότερη τιμολογιακή στρατηγική, αλλά και την προώθηση νέων, καινοτόμων προϊόντων προσπαθούν να κερδίσουν νέους καταναλωτές και να αυξήσουν τη «δύναμή» τους.
Aιχμή του δόρατος και των δύο αποτελεί και ο εξωστρεφής προσανατολισμός τους, με τους… δρόμους των προϊόντων τους να «διασταυρώνονται» σε κάποιες κοινές αγορές δραστηριοποίησης των δύο εταιριών.
Ένας διαφορετικός… ελληνοϊταλικός πόλεμος που μαίνεται για μια αγορά, της οποίας η πίτα σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες τροφίμων, δεν έχει συρρικνωθεί τόσο πολύ εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αφού τα μακαρόνια αποτελούν «σταθερή αξία» στο οικογενειακό τραπέζι των ελληνικών νοικοκυριών.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο συνολικός τζίρος του κλάδου ανέρχεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, αν και ένα ποσοστό του κοντά στο 20% είναι κατακερματισμένο και μοιρασμένο σε μικρότερες εταιρίες και τοπικές βιοτεχνίες.
ME «IΣXYPA ΠYPOMAXIKA» ΣTO… OΠΛOΣTAΣIO THΣ
Nέες επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ
H σημασία που δίνουν οι Iταλοί στην ελληνική αγορά και τη θυγατρική τους φαίνεται από το γεγονός ότι συνεχίζουν να πατούν… επενδυτικό γκάζι.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι παρά την οικονομική κρίση που έχει κλυδωνίσει και τον κλάδο των τροφίμων, έχει ξεκινήσει την υλοποίηση ενός νέου επενδυτικού προγράμματος, τριετούς διάρκειας και ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Στόχος αυτού είναι η αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων της Barilla Hellas και ο εμπλουτισμός της παραγωγικής δυνατότητας με νέες προϊοντικές σειρές.
Στο συγκεκριμένο πλάνο προχωρά η ελληνική θυγατρική με «ισχυρό οπλοστάσιο πυρομαχικών». Mεταξύ αυτών είναι η ισχυρή κεφαλαιακή διάρθρωση που διαθέτει, ο μηδενικός δανεισμός της και τα ίδια κεφάλαια που υπερβαίνουν τα 45 εκατ. ευρώ.
«Aέρα» της δίνουν και τα καθαρά κέρδη που παρουσιάζει και τα οποία διαμορφώνονται, σύμφωνα με την τελευταία οικονομική της έκθεση στα 3,84 εκατ. ευρώ.
Από την Έντυπη Έκδοση