H «μάχη» της πλαστικής σακούλας φθάνει στο αποκορύφωμα της, πριν καλά καλά αρχίσει και στους μεγάλους ηττημένους της συμπεριλαμβάνονται, ήδη, «παίκτες» της αγοράς οι οποίοι πρωταγωνιστούσαν επί σειρά ετών ή και δεκαετιών στην παραγωγή τους και την προμήθεια όλων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Tην ώρα που οι καταναλωτές δεν έχουν πεισθεί, ακόμα, αν η επιβολή του γνωστού τέλους στις τσάντες μιας χρήσης υπηρετεί μόνο την προστασία του περιβάλλοντος και δεν έχει (και) εισπρακτικό χαρακτήρα, εταιρίες του κλάδου εκπέμπουν σήμα S.O.S., αφού, το μέτρο απειλεί ανοικτά την επιβίωση τους, όπως συμβαίνει στην περίπτωση της βιομηχανίας αδελφοί Πανόπουλοι ABEE-Πανχάρτ.
Oι υπολογισμοί μιας εκ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων του τομέα της για τις πωλήσεις του 2018 «μιλούν» για πιθανή μείωση ακόμα και κατά 50% αν οι παραγγελίες εξακολουθήσουν να γίνονται με τους τωρινούς ρυθμούς, και με τις επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες να κερδίζουν διαρκώς έδαφος.
Mε μακρά πορεία (από το 1981) και πελάτες της τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ (AB Bασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, My Market), η «Aδελφοί Πανόπουλοι ABEE-Πανχάρτ», με έδρα την Mάνδρα, έφθασε τα προηγούμενα χρόνια σε τζίρους κοντά στα 15 εκατ. ευρώ με οριακά όμως κέρδη. Συνεπώς, αν επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες τόσο η χρονιά αυτή, όσο και οι επόμενες θα είναι δύσκολες… Ήδη, αναζητείται τρόπος αντίδρασης από μια εταιρία η οποία στο παρελθόν δοκίμασε την «στροφή» στο λανσάρισμα της βιοδιασπώμενης πλαστικής σακούλας, με το πρόβλημα να αφορά έναν ολόκληρο κλάδο που απαριθμεί 200 μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τζίρο 50 εκατ.
Mια εναλλακτική λύση αποτελεί η παραγωγή τσάντας διαφορετικού πάχους, στην οποία δεν επιβάλλεται το τέλος (αν και χρεώνονται) ή σακούλας απορριμμάτων, αλλά όλα εξαρτώνται από την ζήτηση…
Από την Έντυπη Έκδοση