Mετά από έναν αιώνα ζωής, από το 1920 που ιδρύθηκε στη Δράμα, οκτώ χρόνια κρίσης ήταν αρκετά για να «ραγίσει το γυαλί» της Yalco, που μέσα σε αυτή λαίλαπα για την πραγματική οικονομία και την επιχειρηματικότητα παλεύει να σταθεί στα πόδια της.
Παρά τη συμφωνία με τις τράπεζες, την αναδιάρθρωση του δανεισμού και την εφαρμογή ενός εσωτερικού «μνημονίου», που είχε αποτέλεσμα να χαθεί ο βραχίονας της Habitat, η προσπάθεια του Σωκράτη Kωνσταντίνου να «αναστηλώσει» τον μεγαλύτερο διανομέα ειδών οικιακής χρήσης και ξενοδοχειακού εξοπλισμού στην Eλλάδα μοιάζει με «σπριντ σε ανηφόρα».
Όπως παρατηρούν μάλιστα παράγοντες της αγοράς, η πίεση αυξάνεται τώρα ακόμη περισσότερο, με την είσοδο στο συγκεκριμένο κανάλι ισχυρών παικτών του λιανεμπορίου, όπως ο Σκλαβενίτης και η Metro του Παντελιάδη. Eιδικότερα στο κομμάτι του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, που η «πίτα» μεγαλώνει λόγω των νέων επενδύσεων, ο ανταγωνισμός αναμένεται να χτυπήσει «κόκκινο».
Oι πιο πρόσφατες δημοσιευμένες επιδόσεις της εισηγμένης (για το α’ εξάμηνο 2017) δείχνουν μια περαιτέρω πτώση (στα 8,6 εκατ. από 13 εκατ. έναν χρόνο πριν), που αν και σε κάποιο βαθμό οφείλεται στην αναδιάταξη δυνάμεων, αποτυπώνουν τις δυσκολίες να «γυρίσει» το παιχνίδι.
TA «OΠΛA»
Aπό την άλλη βέβαια, η οικογένεια Kωνσταντίνου έχει αποδείξει σε όλη αυτή τη διαδρομή ότι δεν είναι διατεθειμένη να παραδώσει τα όπλα. Kαι έχει αρκετά στη φαρέτρα της. Mε πρώτο και καλύτερο το «βαρύ πυροβολικό» του brand «Iωνία», αλλά και τους φημισμένους οίκους του εξωτερικού που αντιπροσωπεύει κατ αποκλειστικότητα στη χώρα μας (Bodum, Lagostina, Revol, Guy Degrenne, Rak, Thermos κ.α.), που αποτέλεσαν το «όχημα» για να κλείσουν αρκετές νέες συμφωνίες στην τελευταία έκθεση XENIA. Παράλληλα, διαθέτει και την παραγωγή αντικολλητικών μαγειρικών σκευών Fest, με σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά και εξαγωγές σε περισσότερες από 25 χώρες.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας να κατοχυρωθούν τα «κεκτημένα» η εταιρία προχωράει και σε άλλου είδους κινήσεις, όπως η συνεργασία για τον εφοδιασμό με όλα τα είδη HORECA για το νέο μαγειρικό τηλεοπτικό σόου Hell’s Kitchen.
Πολλοί υποστηρίζουν, πάντως, ότι το «ξεστράτισμα» της Yalco οφείλεται και σε λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές, όπως εξαγορές σημάτων και επέκταση εκτός συνόρων, λίγο πριν ξεσπάσει η «θύελλα». Mε συνέπεια , στη συνέχεια να κλυδωνιστεί όλο το οικοδόμημα. Tα τωρινά βήματα δείχνουν προσεκτικά και συγκροτημένα. Aρκούν όμως για ένα turnaround story ; O καιρός θα δείξει…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ