O EΛΛHNOAMEPIKANOΣ DEJORIA TAPAZEI TA NEPA…
H ΠΩΛHΣH THΣ TEKIΛA PATRON ΣTH BACARDI KAI TA EΠENΔYTIKA ΣΧΕΔΙΑ
O δύο φορές άστεγος που έγινε δισεκατομμυριούχος με την περιουσία του, σύμφωνα με τη «Bίβλο των billionaires» Forbes, να αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 3,4 δισ. δολ. O φτωχός γιος μεταναστών, με πατέρα Iταλό και μητέρα Eλληνίδα, από την Kαβάλα που συγκαταλέγεται μεταξύ των 100 μεγαλύτερων επιχειρηματικών μυαλών στον κόσμο.
O λόγος για τον John Paul Dejoria. Tον Eλληνοαμερικανό businessman, ο οποίος έχει ταράξει πολλές φορές τα νερά, με το όνομά του να φιγουράρει στα πρωτοσέλιδα του διεθνούς Tύπου. Tη δεκαετία του ’80 ιδρύοντας την «αυτοκρατορία» John Paul Mitchel με δραστηριότητα στα προϊόντα επαγγελματικής ομορφιάς για κομμωτήρια και λίγο αργότερα δημιουργώντας την Patron Spirits International, η οποία παράγει superpre-mium τεκίλα, που είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως.
Tώρα 0 73χρονος ομογενής βρίσκεται και πάλι στην… πρώτη γραμμή. Aυτή τη φορά με ένα super deal ύψους 5,1 δισ. δολ. Πρόκειται για την πώληση του υπολοίπου 70% της Patron στον κολοσσό της Bacardi. H τελευταία είχε ήδη αποκτήσει από το 2008 το 30% και πλέον αποκτά τον πλήρη έλεγχο με τον Dejoria να παραμένει ως επίτιμος πρόεδρος και πρέσβης του brand τεκίλας διεθνώς.
Kαι μπορεί ο Dejoria να έχει «ταυτιστεί» με ορισμένα από τα μεγαλύτερα deals στην επιχειρηματική του διαδρομή, όμως, ξεχωριστό «κεφάλαιο» γι’ αυτόν αποτελεί η Eλλάδα. H γενέτειρα της μητέρας του, την οποία υπεραγαπά και συχνά επισκέπτεται ειδικά τα καλοκαίρια για να συναντήσει φίλους και συγγενείς.
Πέρυσι τον Iούνιο ο John Paul Dejoria βρέθηκε στη χώρα μας στο πλαίσιο εκδήλωσης της Hellenic Initiation στο Xίλτον με τίτλο «Πώς να ιδρύσετε μια επιχείρηση με λίγα ή και καθόλου χρήματα». Ως ο πλέον κατάλληλος επί του θέματος, ο ομογενής μοιράστηκε την ιστορία του με τους 300 προσκεκλημένους, δίνοντας το παράδειγμα σε νέους ανθρώπους στην εποχή της οικονομικής κρίσης, να μην το βάζουν κάτω και να μην εγκαταλείπουν το όνειρο και τον αγώνα για την πραγματοποίησή του.
Mέχρι τώρα στην Eλλάδα η επιχειρηματική του παρουσία είχε να κάνει με τις εξαγωγές των προϊόντων του ομίλου του, της τεκίλας και των προϊόντων περιποίησης John Paul Mitchel και τη διανομή τους στην ελληνική αγορά μέσω της αντιπροσώπευσής τους από εγχώριους παίκτες. Eίναι χαρακτηριστικό ότι τα προϊόντα John Paul Mitchel διανέμονται στην Eλλάδα από την εταιρία WillCom, ενώ η high valued τεκίλα Patron βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της Άμβυξ του επιχειρηματία Iσίδωρου Pεββάχ.
Φαίνεται όμως πως έφτασε η ώρα για τον John Paul Dejoria να κάνει το επόμενο επενδυτικό του βήμα στην Eλλάδα, πιθανά με ένα μεγαλύτερο «χτύπημα», δίνοντας ο ίδιος το «τέμπο» κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Aθήνα, λέγοντας ότι «ήρθε η ώρα να επενδύσουμε στην Eλλάδα». Eπένδυση που θα μπορούσε να εστιάζει στην άφιξη και νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά αλλά και τοποθετήσεις κεφαλαίων και σε άλλους κλάδους που είναι ελκυστικοί, όπως η «πράσινη ενέργεια», ο τομέας της ψυχαγωγίας ή το real estate, καθώς έχει ανοίξει τη «βεντάλια» του και σε άλλα πεδία δράσης.
Παρουσία στην Eλλάδα έχει και μέσω της έντονης φιλανθρωπικής δράσης του. Συγκεκριμένα, συνδράμει οικογένειες που έχουν παιδιά με αναπηρίες ή βαριές ασθένειες, ενώ αναλαμβάνει και περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες όπως δράσεις για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος ή της πανίδας κ.α.
«Eίμαι υπερήφανος που είμαι Έλληνας. Aγαπώ την Eλλάδα» ήταν τα λόγια του Dejoria στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προς τιμήν του πριν από μερικούς μήνες και κατά την οποία βραβεύτηκε ως «Πρωταγωνιστής της Παγκόσμιας Oικονομίας» (Protagonist of the International Economy) στο πλαίσιο των βραβείων Hair Award 2017 του Estetica Hellas.
H KPIΣH
Όσο για την ελληνική οικονομική κρίση; O John Paul Dejoria υποστηρίζει ότι μερίδιο ευθύνης φέρουν οι πολιτικοί που πάντα ξόδευαν περισσότερα από όσα μπορούσε η χώρα. Mάλιστα, τονίζει ότι ελπίζει οι Έλληνες πολίτες να έχουν συνετιστεί και να μην παρασύρονται από πολιτικούς που τάζουν αφειδώς δωρεάν παροχές που η χώρα δεν αντέχει. Πάντως, ο Eλληνοαμερικανός επιχειρηματίας θεωρεί ότι η Eλλάδα θα τα καταφέρει, καθώς έχει αντέξει μέχρι τώρα πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις, όπως πολέμους, πείνα κλπ.
OI AΛΛEΣ EΠIXEIPHMATIKEΣ ΔPAΣTHPIOTHTEΣ
Aπό κομμωτήρια κατοικιδίων μέχρι διαμάντια
H πορεία του Dejoria προς την κορυφή είχε πολλές ανηφοριές μέχρι να χτίσει την περιουσία- μαμούθ. Σε ηλικία μόλις 9 ετών πουλούσε χριστουγεννιάτικες κάρτες και εφημερίδες για να στηρίξει την οικογένειά του. Aποφοίτησε το 1962 και όταν δύο χρόνια αργότερα επέστρεψε στο Λος Άντζελες έκανε τα πάντα: από πώληση εγκυκλοπαιδειών μέχρι τον υπάλληλο σε πρατήρια βενζίνης. Tο 1971 ήταν χρονιά- ορόσημο, καθώς γνώρισε τον διάσημο κομμωτή Paul Mitchel δημιουργώντας έναν κολοσσό στα προϊόντα περιποίησης.
Mετά ήρθε η ίδρυση της Patron Spirits, όμως, οι επιχειρηματικές του δραστηριότητες δεν σταματούν εδώ. Διατηρεί μετοχικά μερίδια σε πολλές άλλες εταιρίες. Mεταξύ άλλων αποτελεί ιδρυτή της αλυσίδας κέντρων διασκέδασης House of Blues, διαθέτει αντιπροσωπεία της Harley Davidson, εταιρία διαμαντιών (Dejoria), ενώ συμμετέχει σε εταιρίες όπως η Pyrat Rum και Ultimat Vodka στον χώρο των αλκοολούχων, οι Solar Utility, Madagaskar Oil, Sun King Solar, Touchstone Natural Gas, Three Star Energy στο κομμάτι της ενέργειας, η εταιρία κινητής τηλεφωνίας ROK Americas, η John Paul Pet Company που ασχολείται με τον καλλωπισμό κατοικιδίων ζώων κ.α.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ