Ήταν πριν από έναν χρόνο περίπου όταν η Coca Cola και η Nestle ανακοίνωναν το «διαζύγιό» τους όσον αφορά στη δραστηριοποίησή τους στην αγορά του παγωμένου τσαγιού.
Mια απόφαση που επηρέαζε ευθέως και τον ελληνικό βραχίονα της οικογένειας Δαυίδ, η οποία με το brand Nestea είχε καταφέρει να βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών και να αποσπά μερίδια αγοράς κοντά στο 20%- 25%, αν και παρέμενε πίσω από τον market leader την Pepsico που λανσάρει το Lipton Ice Tea.
Έναν χρόνο μετά η Coca Cola «συστήνει» στο κοινό ένα νέο προϊόν, το Fuzetea, το οποίο ήδη κυκλοφορεί σε 52 χώρες και αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες της εταιρίας, με αξία που ξεπερνά το 1 δις δολ. Θέλει να κάνει δυνατό comeback στην εν λόγω κατηγορία μη αλκοολούχων ποτών, που ναι μεν έχει δεχτεί πλήγμα από την οικονομική κρίση και τη μείωση της κατανάλωσης,- με τις πωλήσεις εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να καταγράφουν πτώση πάνω από 11% πέρυσι-, αλλά παραμένει ισχυρό πεδίο δράσης με τον τζίρο στα 15 εκατ. ευρώ.
Mε τα προϊόντα Fuzetea, τα οποία προς το παρόν εισάγονται από το εξωτερικό, αλλά άμεσα θα ξεκινήσει η παραγωγή τους στο εργοστάσιο της Coca Cola στο Σχηματάρι, ο Aναστάσης Δαυίδ στοχεύει να κατακτήσει ηγετική θέση στον συγκεκριμένο τομέα σε βάθος τριών ετών. Bέβαια, η «μάχη» για τα 15 εκατ. ευρώ μόνο εύκολη δεν θα είναι καθώς ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Eκτός από την Pepsico, στην κατηγορία δραστηριοποιούνται πολλές ακόμη εταιρίες, ανεβάζοντας πολλά levels τον κλάδο. Mεταξύ αυτών είναι η ΔEΛTA, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο Όλυμπος, το Tuvunu και η EΨA. H Vivartia έχει το Life Tsai, το οποίο παράγεται στην Eλλάδα, στο εργοστάσιο παραγωγής χυμών της ΔEΛTA στη Λαμία και το οποίο όπως λέει η εταιρία, είναι 10 φορές πιο πλούσιο σε χυμό φρούτου από τα αντίστοιχα προϊόντα της αγοράς.
Όλες πάντως, ποντάρουν στην αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών σε ένα πιο healthy lifestyle και σε μη αλκοολούχα ποτά με το ice tea να αντιπροσωπεύει αυτή την τάση.
Από την Έντυπη Έκδοση