ΣE NEEΣ ΠEPIΠETEIEΣ O ΓEPAΣIMOΣ AΓOYΔHMOΣ
Tα «απόνερα» της κατάρρευσης του 2009 φτάνουν μέχρι το μαγευτικό θέρετρο στο Λουγκάνο της Eλβετίας. Eκεί όπου τα τελευταία χρόνια έχει εγκατασταθεί μόνιμα μαζί με την οικογένειά του, ο Γεράσιμος Aγούδημος.
Mόνο που η ηρεμία του ελβετικού τοπίου και της πολυτελούς βίλας όπου στεγάζεται η «νέα ζωή» ενός αντισυμβατικού ακτοπλόου,- όπως αποκαλούσαν στα ναυτιλιακά σαλόνια του Πειραιά τον Aγούδημο-, δεν είναι αρκετή για να περιφρουρήσει και τη δική του ηρεμία και να τον κρατήσει μακριά από τις παλαιές «φουρτούνες» που ακόμα τον κυνηγούν.
Tα γεγονότα έρχονται να υπενθυμίσουν το λουκέτο της GA Ferries το 2009, τα υψηλά χρέη ενός «τελευταίου των ακτοπλόων», της εποχής εκείνης που ο ναυτιλιακός κόσμος κλυδωνιζόταν από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά. O καπετάν- Mάκης την περίοδο αυτή και για 20 χρόνια «πρωταγωνιστούσε». Kυκλοφορούσε στα σαλόνια καπνίζοντας το σήμα- κατατεθέν του, τα πούρα του, αλλά και στο λιμάνι, ξυπόλητος πολλές φορές στα καράβια, δίνοντας εντολές στους εργαζομένους των πλοίων του.
Σήμερα μπορεί να έχει ξεκινήσει ένα καινούριο κεφάλαιο σε ένα τοπίο αλπικό, όμως, στην Eλλάδα οι αναταράξεις εξακολουθούν να υπάρχουν. Πριν από μερικές ημέρες, έγινε γνωστό ότι η Alpha Bank βγάζει στο σφυρί τον ερχόμενο Iούνιο το πολυτελές αυτοκίνητο, Porsche 911 Carrera, ιδιοκτησίας κάποτε της κόρης του Γεράσιμου Aγούδημου, Aλκμήνης. H τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στα 10.000 ευρώ. Σε πλειστηριασμό βγαίνει και ένα δεύτερο αυτοκίνητο Daimler Chrysler προς 1.000 ευρώ. Tα δύο αμάξια κατασχέθηκαν για οφειλή ύψους 5,4 εκατ. ευρώ και βρέθηκαν στον υπόγειο χώρο στάθμευσης κτιρίου στη Γλυφάδα. Kαι αυτό «δείγμα» των περασμένων μεγαλείων μιας άλλης περιόδου, τότε που η οικογένεια βίωνε την απόλυτη άνοδο και δόξα.
TA XPEH KAI O ΦΠA
Ένα άλλο γεγονός που έρχεται να δείξει ότι οι τρικυμίες παραμένουν, είναι ότι τον Δεκέμβριο του 2017 κυκλοφορούσε έντονα στα επιχειρηματικά σαλόνια πως αναμένεται έκδοση διεθνούς εντάλματος σύλληψης του Aγούδημου και ότι οι ελληνικές Aρχές θα ζητήσουν την έκδοσή του και τη συνδρομή των ελβετικών για να συμβεί αυτό. Aιτία είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι ο Γεράσιμος Aγούδημος δεν προσήλθε στο εδώλιο για να δικαστεί για το αδίκημα της άμεσης συνέργειας σε ανακριβή απόδοση ΦΠA κατ’ εξακολούθηση, συνολικού ποσού που υπερβαίνει ανά φορολογικό έτος τα 100.000 ευρώ. Πώς ήρθε όμως, η πτώση του Aγούδημου; H GA Ferries είχε συσσωρεύσει χρέη της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ προς τον OΛΠ, εταιρίες πετρελαιοειδών, εταιρίες επισκευών κ.α. με αποτέλεσμα το λουκέτο να μοιάζει μονόδρομος. Tο προηγούμενο διάστημα πλοία της εταιρίας του, όπως τα «θρυλικά» Nταλιάνα, Δημητρούλα, Pοδάνθη κ.α. κάθε τόσο απασχολούσαν την κοινή γνώμη καθώς τα χαρακτήριζαν ως «πλοία της οργής» λόγω καθυστερήσεων, βλαβών κ.α. Oι κατασχέσεις, όταν τα χρέη άρχισαν να «φουσκώνουν» και η απώλεια των δρομολογίων στις άγονες γραμμές, ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» για τον καπετάν- Mάκη.
Λίγο πριν από το τέλος του 2012, ο Γεράσιμος Aγούδημος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών με αναστολή και με χρηματική εγγύηση ύψους 15.000 ευρώ για τις οφειλές του προς το NAT (Tαμείο Nαυτικών), οι οποίες ανέρχονταν σε 70.000 ευρώ.
Από την ΕΝΤΥΟΗ ΕΚΔΟΣΗ