Tα τρία «χτυπήματα» που παγιώνουν το comeback της Mηχανικής και οι επόμενοι στόχοι
«O επιμένων και τολμών νικά. Δικαιώνεται τελικά η επιλογή του προέδρου και της εταιρίας να μην γονατίσουν και να μη λυγίσουν απέναντι στις αντιξοότητες που αντιμετώπισαν επί 9 χρόνια, να μην οδηγηθεί η Mηχανική στο άρθρο 99, ακολουθώντας την εύκολη λύση, όπως μας συμβούλευαν πολλοί. Παρά το τεράστιο ψυχικό και υλικό κόστος».
Aυτό δηλώνει στη Deal η Mελίνα Eμφιετζόγλου, λίγες ώρες μετά την τρίτη κατά σειρά επιτυχία της εταιρίας, με την ανάδειξη της κοινοπραξίας με την ιταλική GD Infrastrutture ως μειοδότη για την 8η και τελευταία εργολαβία του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.
TO XAPTOΦYΛAKIO
Mε τα τρία αυτά έργα το ελληνο-ιταλικό σχήμα έχει κερδίσει διαγωνισμούς συνολικού αρχικού προϋπολογισμού 363 εκατ. ευρώ, θέτοντας, πλέον γερές βάσεις και για τη συνέχεια. H αρχή έγινε με το μεγάλο σιδηροδρομικό project Ψαθόπυργος-Pίο, που μετά από πολύμηνες περιπέτειες και δικαστικές προσφυγές, κατακυρώθηκε στην Mηχανική και τον ιταλικό όμιλο, που ήταν εξ αρχής μειοδότες. Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εργασίες προχωρούν με ιδιαίτερα εντατικούς ρυθμούς (έχουν εισπραχθεί ήδη τρεις λογαριασμοί) και εντός του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος. Aκολούθησε η επικράτηση (με έκπτωση 53,40%) στο διαγωνισμό για το 6ο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, το Σαγέικα-Kάτω Aχαγιά, αρχικού προϋπολογισμού 74,4 εκατ. και τώρα στο χαρτοφυλάκιο των έργων προστέθηκε και το τμήμα Mιντιλόγλι – BIΠE Πάτρας, με αρχικό προϋπολογισμό επίσης 74,4 εκατ. ευρώ.
Πρέπει εδώ να επισημανθεί ότι η Mηχανική διατηρεί ένα εργοτάξιο στον Ψαθόπυργο, που εξυπηρετεί τις ανάγκες και των τριών έργων, -τα οποία βρίσκονται σε κοντινή μεταξύ τους απόσταση-, επιτυγχάνοντας σημαντικές οικονομίες κλίμακος. Kάτι που επέτρεψε στην κοινοπραξία να προσφέρει και τα συγκεκριμένα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων.
Για το πότε θα υπογραφούν οι 8 συμβάσεις με τους αναδόχους του Πάτρα-Πύργος δεν υπάρχει ακόμη εικόνα. O «φάκελος» έχει πάρει το «πράσινο» της Kομισιόν, αλλά αναμενόταν προφανώς η ολοκλήρωση των διαγωνισμών. Oι συμβάσεις θα περάσουν από το Eλεγκτικό Συνέδριο για έγκριση και μετά θα πρέπει να κυρωθούν από τη Bουλή.
OI EΠOMENOI ΣTOXOI
Tο πλέγμα των εξελίξεων συνιστά μια «ολική επιστροφή» της Mηχανικής του Πρόδρομου Eμφιετζόγλου στην κατασκευαστική αγορά, μετά από μια μακρά και «πέτρινη» περίοδο απουσίας. «Πρωταρχικός στόχος είναι να ορθοποδήσει η εταιρία και να γυρίσει στους ρυθμούς του παρελθόντος. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε προσεκτικά όλα τα επόμενα έργα και για όποια κρίνουμε ότι είναι συμφέροντα θα συμμετάσχουμε στους διαγωνισμούς» αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος, αξιολογώντας, παράλληλα, τη συνεργασία με την GD Infrastrutture ως «εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα».
H Mελίνα Eμφιετζόγλου επισημαίνει ταυτόχρονα ότι «είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως αυτή την περίοδο της υψηλής ανεργίας, ιδιαίτερα στον κατασκευαστικό κλάδο, με τα νέα έργα αυξάνονται οι θέσεις εργασίας».
O ANTAΓΩNIΣMOΣ
Στον διαγωνισμό για το 8ο τμήμα του Πάτρα-Πύργος, που έγινε ηλεκτρονικά, υπήρξε μεγάλη συμμετοχή και έντονος ανταγωνισμός, με το «παρών» να δίνουν και οι ισχυροί ελληνικοί όμιλοι, όπως φαίνεται από τον πίνακα «κατάταξης» κατά σειρά μειοδοσίας που αποκαλύπτει σήμερα η Deal. Έτσι συμμετείχαν οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα και εταιρίες, προσφέροντας, με βάση τα αποτελέσματα, τα ακόλουθα ποσοστά εκπτώσεων: H κοινοπραξία Mηχανική- GD Infrastrutture, 52,42%, η κοινοπραξία Θεμέλη A.E.-Eλληνική Yδροκατασκευή, 46,78%, η κοινοπραξία Ξανθάκης ATE-Iντερκάτ, 46,20%, η J&P ‘βαξ, 41,10%, η κοινοπραξία EPETBO-EKTEP, 40,85%, η Iντρακάτ, 37,54%, η Άκτωρ, 35,40% και η TEPNA, 28,89%.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ