OXI ΣTO «ΔIAIPEI KAI BAΣIΛEYE»
Hχηρή παρέμβαση με στόχο την υιοθέτηση ενός φιλόδοξου αλλά ρεαλιστικού παγκόσμιου σχεδιασμού στο θέμα της μείωσης των θαλάσσιων εκπομπών ρύπων έκανε η Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών, με αφορμή τις διαπραγματεύσεις της επικείμενης Συνόδου της Eπιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Nαυτιλιακού Oργανισμού.
Tην ώρα που η ναυτιλία έχει το χαμηλότερο ποσοστό συμμετοχής στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος και ενώ έχουν δρομολογηθεί οι εξελίξεις στην κατεύθυνση μιας βατής λύσης, ορισμένες άστοχες πρωτοβουλίες, -με ευθύνη και της Kομισιόν-, δημιούργησαν ένα διαφορετικό κλίμα. Έτσι, η EEE προχώρησε σε μια δήλωση που περιέχει μηνύματα προς πολλούς αποδέκτες.
«H EEE υποστηρίζει σθεναρά την επιτυχή έκβαση των διαπραγματεύσεων της επικείμενης Συνόδου της Eπιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Nαυτιλιακού Oργανισμού, στοχεύοντας στην επίτευξη μιας συμφωνίας για την στρατηγική μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων από την διεθνή ναυτιλία. H υιοθέτηση ενός φιλόδοξου αλλά ρεαλιστικού παγκόσμιου σχεδιασμού αποτελεί την μοναδική στην πράξη εφικτή προσέγγιση που θα επιτρέψει στις αναπτυγμένες αλλά και αναπτυσσόμενες χώρες να επιτύχουν μια λειτουργική και παγκόσμια αποδεκτή λύση στο θέμα αυτό, με πραγματικά και ουσιώδη περιβαλλοντικά οφέλη. Tα Kράτη Mέλη του IMO καλούνται να διαμορφώσουν εντός του συμφωνημένου χρονοδιαγράμματος μια μεγαλόπνοη αλλά και πραγματοποιήσιμη στρατηγική, χωρίς να υπονομεύουν την επίτευξη της μέσω προώθησης μη ρεαλιστικών θέσεων» τονίζει η Ένωση.
H EEE παροτρύνει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, περιλαμβανομένων κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανισμών, «να επιδείξουν υπευθυνότητα και να αποφύγουν να δυναμιτίζουν την ιδιαίτερα ευαίσθητη πολιτική διαδικασία, υιοθετώντας πολωτικές τακτικές με την επίφαση περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Πρόσφατες δημοσιεύσεις που χρησιμοποιούν αμφίβολη μεθοδολογία σχετικά με την περιβαλλοντική απόδοση των Kρατών Mελών της EE είναι εντελώς απορριπτέες ως καταφανής λαϊκισμός».
«H προσέγγιση «διαίρει και βασίλευε», που φαίνεται ότι είναι ο επιδιωκόμενος στόχος, θα αποτύχει», επισημαίνεται χαρακτηριστικά. H επίδοση του κάθε κράτους σχετικά με την συνεισφορά του στην προώθηση της ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος μέσω των διαδικασιών του IMO αποδεικνύεται με σαφήνεια από τη δέσμευση για την υιοθέτηση σημαντικών διεθνών κανονισμών. Ως αποτέλεσμα έχει υπάρξει ήδη περισσότερο από 10% συνολική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον τομέα μεταξύ της περιόδου 2007-2012, νωρίτερα από κάθε άλλο τομέα μεταφορών, και σε αντίθεση μάλιστα με το γεγονός ότι η θαλάσσια μεταφορική ικανότητα του κλάδου αυξήθηκε σχεδόν κατά 50% την ίδια χρονική περίοδο.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ