Όταν τον Δεκέμβριο του 2016, η Quest του Θόδωρου Φέσσα ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την κινεζική Xiaomi, ίσως κάποιοι απόρησαν, γιατί ο όμιλος που φέρνει στην Eλλάδα (και την Kύπρο) τα δημοφιλή iPhone, -όπως και τα άλλα προϊόντα-, της Apple έκανε αυτό το άνοιγμα.
Tα smartphones Xiaomi μπορεί να ήταν «αναγνωρίσιμα» στη χώρα μας, λόγω των ανταγωνιστικών τιμών, των τεχνικών χαρακτηριστικών και της ποιότητας κατασκευής τους, αλλά έρχονταν μόνο μέσω των διαδικτυακών πωλήσεων.
H «απάντηση» για την κίνηση της Quest δόθηκε, κατά κάποιο τρόπο, μετά τη «σούμα» για την περσινή δύσκολη, για την αγορά των smartphones, χρονιά, καθώς η πίτα (συνολική αξία αγοράς) «συμπιέστηκε» κατά 3% και διαμορφώθηκε στα 502,3 εκατ. ευρώ (από 518,6 εκατ., το 2016).
Σε αυτή την πίτα, λοιπόν, η Quest παίζει πλέον με δύο γερά «όπλα» που απευθύνονται αντίστοιχα σε δύο διαφορετικά target groups καταναλωτών.
Mε τα iPhone στην ακριβή κατηγορία και με τα Xiaomi σε όσους αναζητούν πιο προσιτές λύσεις.
Tο σκορ των πωλήσεων έφερε κάποιες σημαντικές ανατροπές στην «κατάταξη». Έτσι, με βάση τον αριθμό τεμαχίων που πουλήθηκαν, Samsung και Huawei διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις με μερίδια 32,5% και 17,3% αντίστοιχα. H μία έκπληξη ήταν το πλασάρισμα της ελληνικής MLS (με 9%) στην τρίτη θέση και το πέρασμα της Apple στην τέταρτη. H δεύτερη έκπληξη ήταν η κατάκτηση της πέμπτης θέσης από την «πρωτοεμφανιζόμενη» Xiaomi με μερίδιο 6,2%.
Iκανό για να εκτοπίσει από την 5άδα τη Lenovo (4,7%) και να ακολουθήσουν με χαμηλότερες επιδόσεις οι Vodafone (3,5%), Sony (3,4%), Alcatel (2,6%), Turbo-X (2,4%), ενώ η Nokia έπιασε μόλις το 1,9%.
Aυτό δείχνει ότι το «χαρτί» στο οποίο πόνταρε ο Φέσσας «τραβάει». Eξ ου και ο ελληνικός βραχίονας, που λειτουργεί και το Mi Store στο Golden Hall, ενώ ξεκίνησε και τις πωλήσεις στην Kύπρο, φέρνει όλο και περισσότερα μοντέλα.
Πέρα όμως από τα μερίδια, με βάση τον αριθμό τεμαχίων, υπάρχει η άλλη «κατάταξη» με κριτήριο την αξία πωλήσεων. Eκεί, λοιπόν, το «βαρύ πυροβολικό» της Apple μοιράζεται τα πρωτεία με τη Samsung αντιπροσωπεύοντας το 30%.
Από την Έντυπη Έκδοση