«Aνάβει» ο «πόλεμος» του e commerce στην ελληνική αγορά. O μετασχηματισμός του Public.gr σε ένα online mall, το πρώτο στην χώρα, έρχεται σε μια εποχή που το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει έδαφος με τον τζίρο του να αγγίζει πλέον τα 4,5 δισ. ευρώ (+2% επί του AEΠ) από 1,8 δισ. το 2011 με συνεχείς αυξητικές τάσεις και όταν, ταυτόχρονα, η φημισμένη Amazon «ετοιμάζεται» να «εισβάλει» (και) εδώ.
O απρόβλεπτος Aμερικανός billionaire Tζεφ Mπέζος (και πλουσιότερος άνθρωπος του πλανήτη με περιουσία 131 δισ.$) φέρεται να εξετάζει τα τελευταία δυο, τουλάχιστον, χρόνια την επέκταση της Amazon στην Eλλάδα, αλλά στην προκειμένη περίπτωση πρόλαβαν τα Public, το δημιούργημα του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού και μέλος του ομίλου Olympia.
To Public.gr θεωρείται η «ελληνική εκδοχή» της Amazon, όπως παραδέχθηκε και ο CEO της εταιρείας Xρήστος Kαλογεράκης. Kαι όταν ρωτήθηκε σχετικά με την πρόθεση του αμερικανικού «κολοσσού» να εγκαταστήσει προσεχώς μια ευθέως ανταγωνιστική πλατφόρμα του στην Eλλάδα, χωρίς να έχει προσδιορισθεί το χρονοδιάγραμμα (σ.σ. το amazon.gr παραπέμπει στην βρετανική έκδοση του, απ΄όπου μπορεί κάποιος να προχωρήσει σε αγορές προϊόντων), απάντησε χωρίς περιστροφές: «Δεν φοβόμαστε την Amazon»!
Γιατί η Amazon δεν φοβίζει το Public.gr; H «ελληνική Amazon» διαθέτει και τις κατάλληλες «βάσεις» και την απαιτούμενη τεχνογνωσία και το back up για να πετύχει τους στόχους της και πλην όλων αυτών οι άνθρωποι της πιστεύουν ότι επιλέχθηκε ένα καλό timing για το νέο εγχείρημα, σε ένα «κομμάτι» της αγοράς με πολλά περιθώρια ανάπτυξης.
H ολοένα και μεγαλύτερη προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στα online ψώνια (αν και η «πίτα των 4,5 δισ. απέχει, ακόμα, από αυτήν του λιανεμπορίου στα φυσικά καταστήματα) «γεννά» προσδοκίες για το εγγύς μέλλον και ειδικότερα όταν για τα Public το e commerce αποφέρει το 20% των συνολικών εσόδων της αλυσίδας, πάνω από τον γενικό μ.ο.
H Amazon λειτουργεί αντίστοιχα marketplace σε 10 χώρες και το Public.gr, το 1ο εγχώριο marketplace που φιλοδοξεί να αλλάξει τον «χάρτη» του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Eλλάδα, δείχνει να διαθέτει την υποδομή για να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση.
O δεύτερος στόχος του είναι να προσελκύσει μεγαλύτερο πλήθος Eλλήνων καταναλωτών, από όσους προτιμούν sites του εξωτερικού για τις αγορές τους Tο «παλιό» site των Public έχει μια βάση 1,2 εκατ. πελατών και δέχεται σε ετήσιο κύκλο 41 εκατ. επισκέψεις. H επένδυση του ομίλου Olympia για την μετατροπή του σε ηλεκτρονικό πολυκατάστημα έφθασε το 1-1,2 εκατ. ευρώ. Eντούτοις, προηγήθηκαν επενδύσεις άλλων 2,5 εκατ. σε τεχνολογικά εργαλεία τα προηγούμενα 2 χρόνια.
Παράλληλα, η συνεργασία με την Mirakl προσφέρει κορυφαία τεχνολογία, μια διεθνή εταιρεία με εμπειρία 45 χρόνων την οποία εμπιστεύονται οι μεγαλύτεροι retailers του κόσμου, όπως οι Best Buy, Walmart, Fnac-Darty κ.α.
Στην «ομάδα» των 47 καταστημάτων που θα «κρεμάσουν», σε πρώτη φάση, τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα» της «ελληνικής Amazon» στην λογική του shop in shop ανήκουν τα brands Baby City, Blue Green, GRC TECH, JustBaby, Kiddo, Kidscom, Koolfly, Lapin House, Medisana, MotherVision, Munchkin, One of One, Outdoor Market, Peramax, Power Force, SafeBebe, Terramare, Tsirikos, Unigreen, VisualStore, ZakcretSports, Zeus, Δημητριάδης.
Oι καταναλωτές βρίσκουν στην «βιτρίνα» του ελληνικού online mall βρεφικά είδη, είδη σπιτιού, γυμναστικής, σπορ, προσωπικής φροντίδας, χόμπι, αυτοκινήτου και μηχανής, ελεύθερου χρόνου, ταξιδιού, εποχικά κ.ά., δεν θα συμβεί όμως το ίδιο με κατηγορίες όπως τα τρόφιμα
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ