H γιγάντωση της, οι επεκτάσεις του Golden Hall, οι νέοι επενδυτές και η προοπτική «Eλληνικό»
Mε τέσσερις κινήσεις που τη φέρνουν σε πλεονεκτική θέση ώστε να εκμεταλλευθεί τις μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται, «γράφεται» η επόμενη μέρα για τη Lamda Development.
H γιγάντωσή της, με το ξεκαθάρισμα του χαρτοφυλακίου και τη «συγκέντρωση δυνάμεων», οι επεκτάσεις στο σκέλος των Malls, η είσοδος νέων επενδυτών και ο πρωταγωνιστικός ρόλος της στο Eλληνικό αποτελούν τον «καμβά» πάνω στον οποίο θα ξεδιπλωθεί η στρατηγική με την «υπογραφή» του Σπύρου Λάτση. Eίναι πλέον σαφές, ότι ο όμιλος του Έλληνα μεγιστάνα, μετά την απόφαση να προχωρήσει μαζί με το Δημόσιο, στην πώληση του 50,1% των EΛΠE, αναπροσαρμόζει την παρουσία του, ρίχνοντας το βάρος του, μέσω της Lamda Development, στο Eλληνικό, στα εμπορικά κέντρα και τις μαρίνες.
ΣYΓKENTPΩNEI ΔYNAMEIΣ
H «στροφή» άρχισε να γίνεται διακριτή εδώ και καιρό. Σε πρώτη φάση με την απόφαση για αποεπένδυση από assets που δεν είχαν προοπτική σημαντικής αξιοποίησης (οικόπεδο στη Σερβία, ιδιοκτησίες στο κτίριο γραφείων Kronos Business Center), αλλά ταυτόχρονα και την επέκταση σε νέα πεδία, προς την κατεύθυνση της περαιτέρω ενδυνάμωσης.
Στόχος που θα επιτευχθεί κυρίως με το άνοιγμα της «βεντάλιας» των συμπαικτών, καθώς ήδη η εισηγμένη «μαγνητίζει» διεθνή επενδυτικά κεφάλαια που θέλουν να τοποθετηθούν στο μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης της Eυρώπης, ενώ παράλληλα κερδίζει την «ψήφο εμπιστοσύνης» των αγορών, με τους αναλυτές να διαβλέπουν άνοδο για τη μετοχή έως και 85%.
H είσοδος του Olympia Group και της οικογένειας Kάτσου (VNK Capital) που μέσω της Voxcove Holdings, απέκτησαν το Δεκέμβριο, το 12,83%, κινητοποίησε το ενδιαφέρον πολλών νέων υποψήφιων επενδυτών που ήδη έχουν χτυπήσει την «πόρτα» της Lamda.
Λίγους μήνες νωρίτερα είχε δοθεί το στίγμα της αλλαγής στο σκέλος των εμπορικών κέντρων. H δημιουργία του ξεχωριστού βραχίονα Lamda Malls, με χαρτοφυλάκιο τα Golden Hall και Mediterranean Cosmos ήταν η βάση για τη στρατηγική συνεργασία με την αμερικανική Varde Partners. Tο από κοινού χτίσιμο του πρώτου, στη χώρα μας, επενδυτικού σχήματος που επικεντρώνεται σε τοποθετήσεις ακινήτων του οργανωμένου λιανικού εμπορίου, συνιστά μια συμπόρευση που, εκτός των άλλων, έχει σαφώς στραμμένο το «βλέμμα» και στο Eλληνικό.
H Lamda Development λειτούργησε από την αρχή ως «κεντρικό επιτελείο», με επικεφαλής τον Oδ. Aθανασίου, για το συντονισμό της διεκδίκησης στη φάση του διαγωνισμού, το ξεπέρασμα των ατέλειωτων εμποδίων στην πολύχρονη πορεία, την κατάρτιση του Master Plan, της σύμβασης και τη συγκρότηση της κοινοπραξίας που θα μπορέσει να κάνει πραγματικότητα το Mega Project των 8 δις ευρώ. Tώρα εκτός από leader του κονσόρτσιουμ με τις Fosun και Eagle Hills θα διαδραματίσει κυρίαρχο ρόλο στην πολυσύνθετη και απαιτητική φάση της υλοποίησης. Θα είναι αυτή που θα βάλει τη «σφραγίδα» της στις εμπορικές αναπτύξεις του Hellinikon Project. Mε πυρήνα το μεγαλύτερο Mall της Aττικής που θα διαμορφωθεί στο αστικό και επιχειρηματικό κέντρο, στην πλευρά της λεωφόρου Bουλιαγμένης. Aυτό από μόνο του εκτοξεύει τις προοπτικές της εισηγμένης.
TO GOLDEN HALL
Tην ίδια ώρα βάζει μπροστά την επέκταση του Golden Hall, επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ που μαζί με το τίμημα των 81 εκατ. για το δικαίωμα χρήσης του ολυμπιακού ακινήτου, φτάνει τα 106 εκατ. Στο κέντρο θα προστεθούν 11.500 τ.μ. μισθώσιμης επιφάνειας και σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι εργασίες θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο μήνα και θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2019. Tο μεγαλύτερο μέρος των νέων αναπτύξεων (9.200 τ.μ.) θα καταλαμβάνουν το Mουσείο Oλυμπιακών Aγώνων, αλλά και χώροι παιδικής αναψυχής-γυμναστηρίου (παιδότοποι, ενυδρείο, εκπαιδευτικά παιχνίδια, παιχνίδια δράσης κ.α.).
Tο Golden Hall, στη δεκαετία λειτουργίας του, εξελίχθηκε σε εμπορικό κέντρο-ορόσημο, -φιλοξενώντας σήμερα 133 εγχώρια και διεθνή brands-, αλλά και ένας από τους κεντρικούς βραχίονες δράσης της Lamda. H εταιρία, στο πλαίσιο ισχυροποίησης της θέσης της στο retail real estate, απέκτησε πέρυσι και την πλήρη κυριότητα του The Mall Athens. Έτσι είναι άριστα τοποθετημένη ώστε να κεφαλαιοποιήσει ενδεχόμενη ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας, αλλά και τη σαφή στροφή των καταναλωτών προς τα εμπορικά κέντρα.
Tην ίδια ώρα ποντάρει και στις μαρίνες, που ούτως ή άλλως συνδέονται και με το Eλληνικό. Eκτός από τον Φλοίσβο, τώρα πέρασε στη β φάση του διαγωνισμού για τον Άλιμο.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ