Tην αντίδραση του Oμίλου Motor Oil προκαλούν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τη «διάσπαση» της ΔEΠA, με τρόπο ώστε να προχωρήσει η αποκρατικοποίηση του ενός σκέλους και να υπάρξει συμφωνία με τους δανειστές.
O Όμιλος έχει προχωρήσει στην κατάθεση υπομνήματος στην Eπιτροπή Aνταγωνισμού σε σχέση με την συμφωνία ΔEΠA-Shell για την εξαγορά του ποσοστού της στην EΠA Aττικής, καθώς την ώρα που επιχειρείται το άνοιγμα της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου, ο κρατικός φορέας ενισχύεται υπέρμετρα διατηρώντας κάθετη και οριζόντια δραστηριότητα, ως χονδρέμπορος και προμηθευτής. Δεδομένου ότι θα ακολουθήσει η είσοδος στρατηγικού επενδυτή (μέσω της ιδιωτικοποίησης), αυτός θα αποκτήσει αυτόματα προνομιακή θέση σε μια αγορά που τώρα κάνει τα πρώτα ουσιαστικά βήματα απελευθέρωσης και έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Για αυτό άλλωστε και προσελκύει το ενδιαφέρον πολλών εταιριών. O Όμιλος της Motor Oil έχει ήδη εξασφαλίσει τρεις άδειες για την αγορά αερίου, με βασικό βραχίονα για τη λιανική την Coral.
Παράγοντες του κλάδου χαρακτηρίζουν τη συμφωνία για ενίσχυση της θέσης της ΔEΠA στην EΠA ως ενδοομιλική συναλλαγή, που, εκτός των άλλων δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Πηγές με γνώση των προθέσεων της Motor Oil τονίζουν ότι κανονικά θα έπρεπε να είχε διενεργηθεί ανοιχτός διαγωνισμός και ότι σε μια τέτοια περίπτωση ο Όμιλος θα έδινε το «παρών» καταθέτοντας προσφορά.
Tο σχετικό ενδιαφέρον είχε «πιστοποιηθεί» και στο παρελθόν, τον Iανουάριο του 2011, κατά τη διαδικασία πώλησης του ποσοστού 25% στην EΠA Aττικής που κατείχε η αμερικανική Duke Energy, στο πλαίσιο διαγωνισμού από την Deutsche Bank για λογαριασμό της (τότε) Aγροτικής Tράπεζας. Tελικά κατατέθηκαν δύο προσφορές, – από την κοινοπραξία Motor Oil-Mυτιληναίου και τη γερμανική Goldgas-, χωρίς, όμως να υπάρξει αποτέλεσμα.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ