Mετά τις καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό, που διενήργησε η Μύθος – Carlsberg κατά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η υπόθεση των ερευνών που εδώ και σχεδόν πέντε έτη διεξάγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού λαμβάνει νέες διαστάσεις.
Σύμφωνα με διαβεβαιώσεις του διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικών σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, κ. Μηνά Μαυρικάκη, η εταιρεία θα ασκήσει κάθε νόμιμο δικαίωμα κατά της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του Διοικητικού Δικαστηρίου για συνεκδίκαση της υπόθεσης.
«Δεν είναι λογικό και δεν είναι δυνατόν να κοινοποιήσει μια εταιρεία στον ανταγωνισμό της τις στρατηγικές, τους καταλόγους ή τις λίστες της», διευκρινίζει ο κ. Μαυρικάκης, ο οποίος είχε ζητήσει την άρση της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού προσφεύγοντας στο Διοικητικό Δικαστήριο. Η αιτούμενη άρση τελικά δεν έγινε δεκτή για λόγους διαδικαστικούς, οπότε τώρα μελετάται το θέμα των εναπομεινασών εναλλακτικών, από νομικής άποψης, σχετικά με τον τρόπο περαιτέρω κινήσεων. Να σημειωθεί ότι η Μύθος πλέον ανήκει στην Carlsberg, επομένως δεν είναι δυνατόν να περιέλθουν σε γνώση της ευαίσθητα στοιχεία που αφορούν στην εταιρεία.
Το γεγονός ότι εδώ και δέκα έτη, που η Επιτροπή άρχισε τους ελέγχους στην αγορά της μπίρας, δεν έχει προκύψει κάποιο πόρισμα ή έστω εισήγηση, από τους ανθρώπους της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μεθερμηνεύεται ως ανυπαρξία ζητήματος μη ανταγωνισμού στην αγορά.
Επενδυτικό πλάνο
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν δείχνει διατεθειμένη να δεσμευτεί σχετικά με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου δράσης των 67 εκατ. ευρώ, στην τριετία 2010 – 2012, αλλά σκοπεύει μέσα στο 2011 να ενισχύσει την θέση της στην Ελλάδα τόσο στον παραγωγικό τομέα (ήδη διαθέτει 4 ζυθοποιεία) όσο και στον τομέα του marketing, αφού σχεδιάζει να λανσάρει στην αγορά τρία νέα προϊόντα και να προσαρμόσει τις συσκευασίες των προϊόντων της ώστε να ανταποκρίνονται στο επικρατούν πνεύμα της περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Τέλος, συζητείται με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης η επέκταση των καλλιεργειών.
Τιμολογιακή πολιτική και προβλέψεις για το 2011
Για τις μειώσεις τιμών, που θα εφαρμόσει η εταιρεία από την αρχή του έτους, στο πλαίσιο της συμφωνίας με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ο κ. Μαυρικάκης δηλώνει πως ελπίζει να μιμηθούν την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και οι υπόλοιπες εταιρείες του ανταγωνισμού, παρά την εκτίμηση ότι «στην μπίρα δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για μειώσεις, αφού τα τελευταία χρόνια οι αυξήσεις στις τιμές δεν ξεπερνούσαν το 1% – 2%. Και υπενθυμίζει ότι, ήδη από το 2009, η εταιρεία του έχει «απορροφήσει» όλες τις ανατιμήσεις του ΦΠΑ και τα παραγωγικά κόστη.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει leader στην αγορά μπίρας, κατέχοντας μερίδιο της τάξης περίπου του 70%. Η χαμηλή τιμής προσφοράς του προϊόντος, αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός που αναπτύσσεται στην ελληνική αγορά, συντελούν κάθετα στην ενίσχυση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος προς την μπίρα, αλλά κρίνεται πως ακόμη θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να προκύψουν ελπιδοφόρα σημάδια της στροφής των καταναλωτών προς αυτήν.
Για την χρονιά που εκπνέει, οι εκτιμήσεις είναι πως η συγκεκριμένη αγορά θα κλείσει με πτώση κατά 8% – 10%, ωστόσο θετικό είναι το ότι ο συγκεκριμένος κλάδος δεν επλήγη όσο άλλοι κλάδοι της ελληνικής αγοράς.
Διαβάστε επίσης: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Επενδύσεις και νέα καινοτόμα προϊόντα