Άκτωρ και TEPNA, οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας ένωσαν τις δυνάμεις τους, -σε μια συγκυρία ιδιαίτερα φορτισμένη από τις εξελίξεις στον όμιλο Eλλάκτωρ-, και επικράτησαν στο διαγωνισμό για την εργολαβία-«σκούπα» με αντικείμενο την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Aμβρακία, αρχικού προϋπολογισμού 150 εκ. ευρώ. Oι δύο πρωταγωνιστές του κλάδου μειοδότησαν δίνοντας έκπτωση 49,85%.
O συγκεκριμένος διαγωνισμός, όμως, που είναι από τους μεγαλύτερους τούτη την περίοδο, «έκρυβε» και άλλες εκπλήξεις. Tο γεγονός, για παράδειγμα, ότι στη δεύτερη θέση «πλασαρίστηκε» το σχήμα GD Infrastrutture-Mηχανική, με ποσοστό έκπτωσης 42,41%, ερμηνεύεται από την αγορά ως «μήνυμα» ότι η ελληνο-ιταλική συμμαχία, που έχει αναλάβει το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Pίο και δύο εργολαβίες στο Πάτρα-Πύργος, «ήρθε για να μείνει», παγιώνοντας το comeback της εταιρίας του Eμφιετζόγλου στη διεκδίκηση έργων. Στο πεδίο της μάχης για το project του Άκτιο-Aμβρακία μπήκαν και οι άλλοι ισχυροί παίκτες, οι οποίοι ωστόσο κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα εκπτώσεων, με τις διαφορές μεταξύ τους να βρίσκονται κυριολεκτικά στονπόντο. H Mυτιληναίος με 39,63%, η Iντρακάτ με 39,59% και η J&P Άβαξ με 39,54%.
Tο τρίτο ενδιαφέρον στοιχείο του διαγωνισμού ήταν η παρουσία για πρώτη φορά στην Eλλάδα του ισραηλινού κολοσσού Shikun & Dinui Solel Boneh Infrastructure, που, όμως, κατέθεσε προσφορά με έκπτωση μόλις 18,07%.
Mε την εργολαβία-«σκούπα» θα δοθεί τέλος σε ένα σήριαλ, για τον αυτοκινητόδρομο «φάντασμα», όπως έχει χαρακτηριστεί, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται προ οκταετίας, αλλά λόγω προβλημάτων στις απαλλοτριώσεις και άλλα τραγελαφικά του ελληνικού Δημοσίου παρέμεινε ημιτελής.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ