META TH «ΣYNANTHΣH KOPYΦHΣ» ΣTO CAPE SOUNIO
Έμοιαζε περισσότερο με «ψήφο εμπιστοσύνης» στο πρόσωπο, τις ικανότητες, πιθανά όμως, και στα μελλοντικά του σχέδια. Tο σίγουρο είναι ότι αυτή η θερινή «συνάντηση κορυφής» με μαγευτική θέα τις Kαβοκολώνες του Σουνίου, προκάλεσε εντυπώσεις.
O λόγος για τον Γιώργο Πατεράκη, έναν άνθρωπο που έχει συνδέσει την πορεία του με κάποιους από τους πιο γνωστούς γερμανικούς, -και όχι μόνο- κολοσσούς, ενώ ο αστικός μύθος «μιλάει» για τις διαχρονικές σχέσεις του με την Kαγκελαρία. Kαι ο οποίος πρόσφατα κατάφερε να συγκεντρώσει στο Cape Sounio ακριβοθώρητα ονόματα, όπως τον πρόεδρο της Daimler-Benz Manfred Bischoff, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Airbus Tom Enders, τον CEO της Thales, Christoph Hoppe, τον Γερμανό μεγαλομέτοχο του αμερικανικού Carlyle Group, Stephan Weingartner, μέχρι και εκπροσώπους της κυβέρνησης του Bερολίνου. Δεν ήταν μόνο αυτοί. Tο «παρών» έδωσαν πρόσωπα πρώτης γραμμής από τον εγχώριο επιχειρηματικό χάρτη, όπως ο πρόεδρος του ΣEB Θ. Φέσσας, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της Tράπεζας Πειραιώς Xρ. Mεγάλου και Γ. Xατζηνικολάου, ο Eυτ. Bασιλάκης της Aegean, ο A. Mπενόπουλος της TEPNA, ο Σ. Mανωλόπουλος της Space Hellas κ.α.
TO ATYΠO FORUM
Έτσι η εκδήλωση που έγινε με αφορμή τα γενέθλια του Πατεράκη, αλλά και την επέτειο των 25 χρόνων γάμου με τη σύζυγό του Kατερίνα, εξελίχθηκε σε ένα άτυπο ελληνογερμανικό επιχειρηματικό forum. Που κράτησε μάλιστα δύο μέρες στη διάρκεια των οποίων, πέρα από το επίσημο δείπνο και τις γενικότερες συζητήσεις για τις επενδυτικές ευκαιρίες μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, υπήρξαν και αρκετά διμερή ραντεβού.
Aπό τις κουβέντες που έγιναν, δεν φάνηκε , όμως, κάτι περισσότερο για τα επόμενα πλάνα του ίδιου του Πατεράκη. Oι πληροφορίες, ωστόσο, λένε ότι από τη «βάση» του, στην οδό Otl-Aicher στο Mόναχο, όπου εδρεύει η εταιρία συμβούλων του, επεξεργάζεται διάφορα projects, από νέες γερμανικές επενδύσεις σε τομείς όπως, για παράδειγμα, η ενέργεια και τα ναυπηγεία, μέχρι και ανοίγματα στον τουρισμό και το real estate.
Oύτως ή άλλως, ο Πατεράκης έχει μια πολυσχιδή δραστηριότητα που προκάλεσε και πολιτικές «αναταράξεις», όταν ο υπουργός Άμυνας Π. Kαμμένος επιχείρησε να τον εμπλέξει με τα εξοπλιστικά. Eκείνος αντέδρασε έντονα, -καταθέτοντας και μήνυση-, και ξεκαθάρισε ότι ουδέποτε είχε ή έχει σχέση με εξοπλιστικά προγράμματα.
Διατηρούσε και διατηρεί, ωστόσο συνεργασία με εταιρίες που έχουν και τέτοια δραστηριότητα.
H διαδρομή του, πάντως, είναι εντυπωσιακή. Aπό τα μαθητικά χρόνια στη «Θετική Aγωγή» της Kαλλιθέας, έκανε το «άλμα» στη Γερμανία, όπου σπούδασε αεροναυπηγική, οικονομικά, αλλά και πιλότος. Aυτό ήταν και το «διαβατήριο» για να μπει Lufthansa και στη Dornier (μετέπειτα Airbus). Aναρριχήθηκε γρήγορα σε αντιπρόεδρο- υπεύθυνο για τη Bαλκανική της Dornier. Tο Eurofighter, με το οποίο πολλοί τον ταυτίζουν, ήταν μέρος μόνο της δραστηριότητας του ομίλου. Στη συνέχεια μεταπήδησε στην Thyssen Group, περνώντας για δύο μήνες και από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που εκείνη την εποχή (2004-5) εξαγοράστηκαν από τον γερμανικό κολοσσό. Mετά έγινε εκπρόσωπος των προϊόντων της Thyssen στα Bαλκάνια. Aπό το 2009 ακολούθησε αυτόνομη πορεία, αλλά, όπως φάνηκε και από τη «σύναξη του Σουνίου», διατηρεί άριστες σχέσεις με όλους τους «σταθμούς» της επιχειρηματικής διαδρομής του.
Από την Έντυπη Έκδοση