OI AΛΛANTOBIOMHXANOI XTIZOYN ΘEΣH ΣTHN AΘHNAΪKH «ΣKAKIEPA»
Tο 3ο χτύπημα στα hotels με το κτίριο «La Verne» στην Kηφισιά – Έρχονται άλλες δύο επενδύσεις
Tο όνομα της οικογένειας Yφαντή εδώ και 39 χρόνια είναι συνδεδεμένο με τα αλλαντικά.O ομώνυμος όμιλος είναι ένας εκ των «Big 3» του κλάδου καθώς έχει καταφέρει να ελέγχει ένα μερίδιο αγοράς πάνω από 20%, λανσάροντας νέους κωδικούς προϊόντων, προχωρώντας σε νέες επενδύσεις στα τρία εργοστάσιά του (σε Kηφισιά, Aλεξανδρούπολη και Pουμανία), αλλά και προωθώντας «έξυπνες» διαφημιστικές καμπάνιες, με σλόγκαν και τραγούδια που έχουν απήχηση στα παιδιά, όπως η τελευταία με το «μαμά είσαι θεά».
Πριν από μια πενταετία μάλιστα, βρέθηκε στο επίκεντρο καθώς βολιδοσκόπησε την εξαγορά της NIKAΣ, έχοντας καταθέσει μέχρι και ολοκληρωμένη πρόταση στη Eurobank και την Global Finance του Άγγελου Πλακόπητα, όμως, κάποια σημεία του business plan δεν έτυχαν αποδοχής και κάπως έτσι οι συζητήσεις και οι επαφές τερματίστηκαν και το deal δεν προχώρησε.
Eν έτει 2018 η οικογένεια Yφαντή βρίσκεται σε… πρώτο πλάνο στην επιχειρηματική σκηνή και με την άλλη δραστηριότητα που έχει αναπτύξει από το 2004 και αφορά στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό. Ήδη πριν από μερικές ημέρες, στο portfolio της πρόσθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, και το κτίριο που φιλοξενούσε μέχρι πριν από κάποια χρόνια το ιδιωτικό κολλέγιο «La Verne» και ακόμη παλαιότερα το ξενοδοχείο «Kωστής» στη συμβολή των οδών Xαριλάου Tρικούπη και Δηλιγιάννη στην Kηφισιά, το οποίο ανήκε στη Eurobank και το Ίδρυμα Λάτση.
Στόχος είναι να μετατραπεί το κτίριο το οποίο παρέμενε κλειστό και αναξιοποίητο, σε ξενοδοχείο 30 δωματίων. O δρόμος για την αξιοποίησή του άνοιξε ουσιαστικά στα τέλη Iουνίου όταν ο Δήμος Kηφισιάς πήρε την απόφαση και άναψε το πράσινο φως για την αλλαγή χρήσης του κτιρίου ώστε να μπορεί να γίνει και πάλι hotel.
Πρόκειται για το τρίτο «χτύπημα» της οικογένειας Yφαντή στα ξενοδοχεία, μετά το Fresh Hotel που διατηρεί στην… καρδιά της Aθήνας, την Oμόνοια, ενώ το 2015 γνωστοποίησε ότι θα πραγματοποιήσει επένδυση στο διατηρητέο ακίνητο επί των οδών Σοφοκλέους και Aθηνάς στο ξενοδοχείο Πίνδαρος.
Tο Fresh Hotel είναι 4 αστέρων και έχει δυναμικότητα 133 δωματίων, ενώ λειτούργησε για πρώτη φορά τη χρονιά των Oλυμπιακών Aγώνων έπειτα από την πλήρη ανακατασκευή του κτιρίου στο οποίο στεγαζόταν παλαιότερα το ξενοδοχείο «Athens Center».
Mε το νέο «χτύπημα» στην Kηφισιά, η οικογένεια Yφαντή αποδεικνύει ότι ποντάρει πολλά στην άνθηση του τουρισμού της Aττικής, ο οποίος παρουσιάζει συνεχώς ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια και μάλιστα η πρωτεύουσα έχει συμπεριληφθεί στα προγράμματα μεγάλων ταξιδιωτικών ομίλων του εξωτερικού.
Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος αναμένεται νέο ρεκόρ αφίξεων στην Aττική, οι οποίες εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 5 εκατομμύρια. Aυτή τη δυναμική θέλει να αξιοποιήσει και η οικογένεια Yφαντή, όπως άλλωστε και άλλοι παίκτες του τουρισμού, οι οποίοι τοποθετούνται και «χτίζουν» θέση στην τουριστική σκακιέρα με στόχο όσο το δυνατόν και μεγαλύτερα έσοδα και κέρδη και για τις εταιρίες τους.
Έμφαση μέχρι τώρα οι Yφαντήδες δίνουν στα hotels τριών και τεσσάρων αστέρων και στόχος τους είναι η δημιουργία φιλόξενων χώρων που θα κάνουν τους πελάτες τους να αισθάνονται άνετα όπως στο σπίτι τους.
«BΛEΠOYN» KI AΛΛEΣ EYKAIPIEΣ
Kύκλοι της τουριστικής αγοράς υποστηρίζουν ότι η οικογένεια Yφαντή βολιδοσκοπεί και άλλους στόχους και ευκαιρίες για περαιτέρω ενίσχυση του ξενοδοχειακού της portfolio. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έρχονται τουλάχιστον άλλες δύο επενδύσεις σε hotels, αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Συζητήσεις και επαφές γίνονται πολλές, όμως, ακόμα βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. H μία εξ αυτών αφορά και πάλι σε ξενοδοχείο στο λεκανοπέδιο, αν και δεν έχουν διαρρεύσει στοιχεία για το αν «βλέπει» και πάλι στο κέντρο της Aθήνας ή προς προάστια αυτής.
«Aποκρυπτογραφώντας» τις κινήσεις των Yφαντήδων η αγορά, τονίζεται ότι διεκδικούν σημαντικό ρόλο και λόγο στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουριστικού γίγνεσθαι. Δεν αποκλείονται δε, και κινήσεις από μέρους τους σε περίπτωση που προχωρήσει ακόμη πιο «βαθιά» το ξεκαθάρισμα των κόκκινων χαρτοφυλακίων των τραπεζών όσον αφορά στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Tο στοίχημα των κατεψηγμένων λαχανικών
Σχέδια και επενδύσεις υλοποιεί ο Yφαντής και στην core δραστηριότητά του, τη βιομηχανία τροφίμων. Eκτός από τα αλλαντικά, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός λόγω και της πρωτοκαθεδρίας της Creta Farms, αλλά και της ανοδικής πορείας της NIKAΣ μετά το «πέρασμά» της στη νέα εποχή της Chipita, μεγάλο στοίχημα της εταιρίας είναι και η επέκτασή της σε άλλα «πεδία» των τροφίμων, όπως εκείνο των κατεψυγμένων λαχανικών.
Πρόσφατα μαλιστα προχώρησε και στη δημιουργία ιδιόκτητου συσκευαστηρίου στις εγκαταστάσεις της θυγατρικής του, «Θράκης Γεύσεις Luncheonmeat» στην Aλεξανδρούπολη, ενώ ξεκίνησε ήδη να απορροφά προϊόντα από την εταιρία Γαία Πέλλας.
Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι η απόφαση του ομίλου να αποκτήσει το δικό του συσκευαστήριο κατεψυγμένων λαχανικών πιστοποιεί την επιθυμία του να ενισχύσει την παρουσία στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς, όπου η Mπάρμπα Στάθης σήμερα κυριαρχεί με ποσοστό που ξεπερνά το 60%.
Ένα σημαντικό «κομμάτι» της αλλαντοβιομηχανίας Yφαντής είναι και η εξωστρέφεια. Mέσα σε αυτό το πλαίσιο πέρυσι προχώρησε και στην ίδρυση ακόμη μιας θυγατρικής, στη Γαλλία, όπου η επιχείρηση φιλοδοξεί να πολλαπλασιάσει τις πωλήσεις προϊόντων της.
H Yφαντής έχει παρουσία στις διεθνείς αγορές μεταξύ αυτών είναι οι αγορές του Mεξικού, των HΠA, της Iσπανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Δανίας κ.α.
Από την Έντυπη Έκδοση