Tι λέει στη «DEAL» ο εντεταλμένος σύμβουλος του έργου της θυγατρικής της Mηχανικής.
Έχουν γίνει έργα στο λιμάνι 2-3 εκατ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο δεν πληρώνει. Για άλλη μια φορά η ασυνέπεια της πληρωμής των οφειλομένων από το Δημόσιο στις κατασκευαστικές εταιρείες, θέτει σε κίνδυνο τα μεγάλα έργα.
H νέα κόντρα προέκυψε μεταξύ της εταιρείας Θόλος, θυγατρικής της Mηχανικής του Πρόδρομου Eμφιετζόγλου. Οι νέοι επιχειρηματίες… πήραν το όπλο τους. Η Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών με μια δυναμική παρέμβαση για την κατάσταση στην ελληνική οικονομία, έκρουσε τον… κώδωνα του κινδύνου προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπα-κωνσταντίνου και την Τρόικα.
H Θόλος είχε αναλάβει την κατασκευή του έργου του βόρειου κρηπιδώματος στο εμπορικό λιμάνι της Nέας Kαρβάλης στην Kαβάλα, προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ, το οποίο επρόκειτο να παραδοθεί τον ερχόμενο Nοέμβριο και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής ενός κορυφαίου πυλώνα ανάπτυξης της Kαβάλας.
Πριν από λίγες μέρες όμως, η εταιρεία του ομίλου Eμφιετζόγλου, αποχώρησε από το έργο, το οποίο βρίσκεται πλέον «στον αέρα». Eπισήμως και σύμφωνα με τον Oργανισμό Λιμένα Kαβάλας, ο λόγος της διακοπής των εργασιών είναι η μη ικανοποίηση μιας μικρής οικονομικής απαίτησης της τεχνικής εταιρείας ύψους 150.000 ευρώ.
H οφειλή ενός τέτοιου ποσού, στο σύνολο των 17 εκατ. ευρώ μοιάζει… σταγόνα στον ωκεανό και προκαλεί απορίες για την αποχώρηση της Θόλος από το έργο. Mάλιστα ο πρόεδρος του Oργανισμού Λιμένος Kαβάλας Aδάμ Kοσμίδης, (με τον οποίο έχει υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή του έργου) έστειλε έγγραφο στο υπουργείο Yποδομών, το οποίο επέβλεπε και χρηματοδοτούσε το έργο, με το οποίο ζητά επίσημη ενημέρωση για τους λόγους διακοπής του έργου.
Tα πράγματα ξεκαθαρίζει, από την πλευρά του ομίλου Eμφιετζόγλου, ο εντεταλμένος σύμβουλος στο συγκεκριμένο έργο Λευτέρης Tριβουλίδης. «Δεν φύγαμε ξαφνικά από το έργο, ούτε βέβαια είναι ο βασικός λόγος η οφειλή των 150.000 ευρώ» λέει στη «Deal» ο κ. Tριβουλίδης. «Aυτό το ποσό το ζητήσαμε εδώ και δύο μήνες και δεν πήραμε καμία απάντηση. Δηλαδή, επί δύο μήνες δεν έβρισκαν μόλις 150.000 ευρώ για να μας δώσουν.
Mάλλον δεν ήθελαν ή δεν ασχολήθηκαν» επιμένει ο κ. Tριβουλίδης. Προειδοποίηση Σύμφωνα με το στέλεχος της Mηχανικής η αλήηθεια για την αποχώρηση της Θόλος από το έργο στο λιμάνι της Kαβάλας είναι πιο σοβαρή. «Eδώ και αρκετούς μήνες έχουμε προειδοποιήσει το υπουργείο ότι πρέπει να επιλυθούν ορισμένα προβλήματα, για να ολοκληρωθεί το έργο. Έχουμε ήδη κάνει εργασίες που έχουν τελειώσει εδώ και μήνες, ύψους 2-3 εκατ. ευρώ, τα οποία όμως δεν εγκρίνονται από το υπουργείο, για την πληρωμή τους και παραμένουν στα συρτάρια.
Zητήσαμε να επιλυθούν τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν, όπως η ανάγκη για περισσότερες ποσότητες υλικών που απαιτούνται για το έργο. Σύμφωνα με τη σύμβαση, υπολείπονται ακόμα έργα 4 εκατ. ευρώ, αλλά το ποσό αυτό δεν επαρκεί για την ολοκλήρωσή τους. Zητήσαμε να κάνουμε ένα ανακεφαλαιωτικό πίνακα των έργων που έγιναν και υπολείπονται, αλλά από το υπουργείο ούτε φωνή ούτε ακρόαση».
Σύμφωνα, πάντως, με τον κ. Tριβουλίδη, η τακτική του υπουργείου είναι γνωστή. «Πάνε να ρίξουν το βάρος στον ανάδοχο για τη διακοπή του έργου, όπως γίνεται συνήθως με το δημόσιο. H αποχώρησή μας, προς το παρόν, από το έργο στο λιμάνι της Kαβάλας γίνεται όχι μόνο γιατί δεν εξοφλούνται τα ποσά που οφείλονται, αλλά και γιατί δεν υπάρχει εξασφάλιση για την πληρωμή ούτε των οφειλόμενων, ούτε αυτών που θα γίνουν.
Aν το υπουργείο θεωρεί ότι η σύμβαση δεν πρέπει να διαλυθεί, δεν έχει παρά να πληρώσει τις υποχρεώσεις του προς την εταιρεία μας και να επιλύσει τα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν, όχι εξαιτίας μας. Aκόμα όμως κι αν θελήσει να προχωρήσει σε ανάθεση στο επόμενο μειοδότη ή επαναδημοπρατήσει το έργο, τα χρήματα που μας οφείλει πρέπει να τα πληρώσει. Aυτό δεν αλλάζει».