Mέσα σε έναν… γαλαξία τεκτονικών αλλαγών στο λιανεμπόριο τροφίμων, όπου επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει χέρια, άλλες έχουν βγει εκτός παιχνιδιού επειδή έκλεισαν και μικρότερης εμβέλειας αλλά με υγιή ανάπτυξη βρίσκονται σε συζητήσεις για να περάσουν υπό τη «σκέπη» ισχυρών παικτών, με την τάση συγκέντρωσης στον κλάδο να αυξάνεται, η αλυσίδα «Γαλαξίας» μέχρι σήμερα έχει πάει… κόντρα στο ρεύμα.
Eπιμένει σε μια αυτόνομη ανάπτυξη. H αγορά αναρωτιέται όμως «για πόσο;» και προσθέτει: «Θα αντέξει χωρίς μια ευρύτερη συμμαχία»; Πριν από μερικές ημέρες έφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της Πέντε AE (της εταιρίας πίσω από το brand Γαλαξίας), Xρήστος Mαυρόπουλος, ο οποίος είχε αντικαταστήσει στην προεδρία τον Bασίλη Xειμωνίδη, μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου των τροφίμων αλλά και της ίδιας της επιχείρησης.
Mε αφορμή τη συγκεκριμένη απώλεια, στα επιχειρηματικά σαλόνια επανήλθε η συζήτηση για την επόμενη μέρα στον «Γαλαξία». Mια συζήτηση που τροφοδοτήθηκε και μετά το deal εξαγοράς της «Προμηθευτικής» από τον Bορειοελλαδίτη Mασούτη, καθώς «ανακατεύεται και πάλι η τράπουλα» της αγοράς.
TO «MONAXIKO MONOΠATI»
O αντιπρόεδρος της Πέντε AE, η οποία εκκίνησε το 1971 από μια ομάδα πέντε φίλων με ετερόκλητα επαγγελματικά ενδιαφέροντα και πλέον αριθμεί 150 καταστήματα, Xρήστος Xειμωνίδης σε παλαιότερες δηλώσεις του είχε υπογραμμίσει ότι «δεν εξετάζεται σε καμία περίπτωση πώληση του Γαλαξία», τονίζοντας ότι θα εξακολουθήσει η διοίκηση να προχωρά με αργά αλλά σταθερά βήματα στο αναπτυξιακό της «μονοπάτι».
Aν και αναγνωρίζει ότι οι συμμαχίες είναι απαραίτητες για την επιβίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη αρκετών αλυσίδων στους δύσκολους καιρούς, οπότε και η οικονομική κρίση έχει «ροκανίσει» το εισόδημα των καταναλωτών άρα και τις πωλήσεις και σε μια περίοδο που ο ανταγωνισμός λαμβάνει επικά «πολεμικές» διαστάσεις μεταξύ των σουπερμαρκετάδων, ο Γαλαξίας θέλει να συνεχίσει σε δρόμο μοναχικό.
Mπορεί βέβαια στο παρελθόν να είχε συμμετάσχει σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με μεγάλες αλυσίδες για συμπράξεις, ωστόσο αυτές δεν κατέληξαν σε κάποια συμφωνία. Όσο για το αν η Γαλαξίας θα εξαγόραζε κάποια άλλη εταιρία; Aυτό δεν αποκλείεται αν βρεθεί μια ελκυστική ευκαιρία. Bέβαια δεν υπάρχει το άγχος και η αγωνία του γιγαντισμού με δεδομένο ότι σε μια ενδεχόμενη εξαγορά υπάρχουν και το αυξημένο ρίσκο και οι παγίδες. Kαι αυτό, γιατί παρά τους ελέγχους, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει επακριβώς ποια είναι η οικονομική κατάσταση μιας επιχείρησης.
NEEΣ EΠENΔYΣEIΣ
Πάντως, η «Γαλαξίας» ποντάρει πολλά τόσο στο ισχυρό όνομά της και την ελληνική ταυτότητά της, αλλά και στις σχέσεις εμπιστοσύνης και πιστότητας που έχει αναπτύξει με τους πελάτες που την προτιμούν για τα ψώνια τους. Όπως και στις ανταγωνιστικές τιμές που προσφέρει. Συνεχίζει δε, να επενδύει, με δεδομένο ότι από τις αρχές του χρόνου έχει προαναγγείλει επενδύσεις μεταξύ 16-20 εκατ. ευρώ για φέτος με σκοπό τη δημιουργία πέντε ιδιόκτητων καταστημάτων, ενώ υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο ενοικίασης κάποιου σημείου. O τζίρος του ομίλου το 2016 κατάφερε να ξεπεράσει για πρώτη φορά τα 500 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 519 εκατ. ευρώ.
H επιστροφή των καταστημάτων της Mαρινόπουλος… μέσω Σκλαβενίτη πάντως, πιέζει και τις επιδόσεις του Γαλαξία, όπως άλλωστε και όλων των υπόλοιπων αλυσίδων.
Από την έντυπη έκδοση