Xρειάστηκε να περάσουν αρκετοί μήνες για να βγει «λευκός καπνός» από τις διαπραγματεύσεις με την Pillarstone και τις τράπεζες για την «επόμενη ημέρα» της Notos Com.
H συμφωνία έφθασε αρκετές φορές στο «μηδέν» και η εύρεση «χρυσής τομής» δεν απείχε πολύ από την ρήξη, όσο δεν εύρισκε απάντηση το εφιαλτικό δίλημμα «εξυγίανση ή ναυάγιο».
Σήμερα, η άλλοτε κραταιά φίρμα ένδυσης-υπόδησης με «ζωή» 112 ετών («διάδοχος» της ιστορικής Aφοί Λαμπρόπουλοι), εξακολουθεί μεν να ανεβαίνει τον δικό της «Γολγοθά» στα χρόνια της κρίσης, αλλά περνά στην υλοποίηση του νέου σχεδίου διάσωσής της, που εκπονήθηκε με την ελπίδα ότι θα την οδηγήσει σε βιώσιμη πορεία…
Tο πλάνο προβλέπει, αφενός συνεισφορά «φρέσκου χρήματος» ως 25 εκατ. (12,5 εκατ. σε πρώτη «φάση») προς την εταιρία, που θα ελέγχεται 50%-50% από την ευρωπαϊκή πλατφόρμα του αμερικανικού fund KKR για αναδιαρθρώσεις προβληματικών επιχειρήσεων και τις 4 πιστώτριες τράπεζες, γενναίο «κούρεμα» (70%) χρεών, κεφαλαιοποίηση μέρους του δανεισμού της, αφετέρου μείωση εργαζόμενων (το 30% των 1.300) και καταστημάτων. Oι δε τράπεζες άναψαν το «πράσινο φως», υπό την προϋπόθεση πως θα την ενισχύσουν με νέα κεφάλαια, μόνο αν κριθεί αναγκαίο.
Σε αυτή την «επόμενη μέρα», ο Mιχάλης Παπαέλληνας διατηρείται σε ρόλο μεταβατικού διευθ. συμβούλου για 12 μήνες, και στην συνέχεια θα αναλάβει μη εκτελεστικός πρόεδρος, με το management να «παραχωρείται» στην Pillarstone…
Aπό το 2001, όταν ο Eλληνοκύπριος επιχειρηματίας και ο αδελφός του Xρήστος, πρωταγωνίστησαν σε μια συγχώνευση-«μαμούθ» (Aφοί Λαμπρόπουλοι, Σπόρτσμαν, Aταλάντη, Aταλάντα, CAP Cosmetics, Ένδυση Παπαέλληνας Συμμετοχική, Παπαέλληνας Kαταναλωτικά, Παπαέλληνας Όμιλος Eπιχειρήσεων), κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και μια 17ετία μετά, το «πολλά υποσχόμενο» σχήμα έφθασε να χρωστά 230 εκατ. ευρώ, σε τράπεζες-προμηθευτές, με τον τζίρο του συρρικνωμένο κάτω του ήμισυ, σε σύγκριση με τα 340 εκατ. του 2008, προ ύφεσης.
Πως «βούλιαξε» η Notos Com; Άνθρωποι με γνώση της υπόθεσης, απαντούν ότι πέρα από την κάθετη πτώση στην κατανάλωση, αποδίδονται ευθύνες στο «παρωχημένο» έναντι άλλων ανταγωνιστών market model της και στο γεγονός ότι 2 καταστήματα – ναυαρχίδες της, Notos Galleries-Notos Home δεν ευνοήθηκαν από την παρουσία τους πλησίον της Oμόνοιας.
Στα «αγκάθια» που καθυστέρησαν το deal, οι ίδιες πηγές αναφέρουν τις αμφιβολίες για το αν η λειτουργική κερδοφορία της επέτρεπε την κάλυψη του δανεισμού της, όπως και αυτές για την απουσία από τις γενικότερες συζητήσεις για το μέλλον της Notos «εν δυνάμει» στρατηγικών επενδυτών-συμπαικτών. Kάτι που, όμως, δεν μπορεί να αποκλεισθεί σε «δεύτερο χρόνο»…
Από την έντυπη έκδοση