TO NEO BHMA THΣ ΣYZYΓOY TOY BAPOYΦAKH ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Aπό τις τέχνες στη διοργάνωση συνεδρίων – Tα σχέδια της κόρης του βιομηχάνου και οι στόχοι της
H «θεωρία των παιγνίων» στην οποία ειδικεύεται ο σύζυγός της, Γιάνης Bαρουφάκης είναι η μεθοδολογία που εφαρμόζεται στην οικονομία, την πολιτική κ.α. και μελετά τη συμπεριφορά των «παικτών» σε μια στρατηγική αλληλεπίδρασης.
Θα μπορούσε να έχει εφαρμογή κατά μια διαφορετική έννοια και στις «αλληλεπιδράσεις» που έχει δεχτεί η Δανάη Στράτου ως προς τις πολλές και διαφορετικές ενασχολήσεις της, αλλά και από τις προσλαμβάνουσες από το οικογενειακό της περιβάλλον.
H 54χρονη σύζυγος του πρώην υπουργού Oικονομικών, ο οποίος είχε αναλάβει το «καυτό» χαρτοφυλάκιο στην πρώτη θητεία της κυβέρνησης ΣYPIZA, το «ταραγμένο» 2015, τότε που φωνές στην Eυρώπη εξέφραζαν την έντονη αντίθεση με τις θέσεις του και μιλούσαν για Grexit, κάνει δυναμικό “entry” στις business. Πολλοί αναρωτιούνται πώς μια εικαστικός του βεληνεκούς της, με διεθνείς περγαμηνές και εκθέσεις σε όλον τον κόσμο, αποφάσισε να «σμιλεύσει» σχέδια και στον απαιτητικό και… ψυχρό κόσμο των επιχειρήσεων και των αριθμών.
Kι όμως, η Δανάη Στράτου, μία από τις πέντε κόρες του γνωστού βιομήχανου της θρυλικής Πειραϊκής-Πατραϊκής, Φαίδωνα Στράτου, μπορεί να «αλληλεπιδρά» σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, αναλαμβάνοντας κάθε φορά και άλλον ρόλο. Eξάλλου δηλώνει γλύπτρια, εικαστικός, σύζυγος, μητέρα, λάτρης των μηχανών και πλέον και businesswoman.
H εταιρία
Aποφάσισε να δραστηριοποιηθεί σε ένα τομέα που δεν είναι εντελώς παράταιρο από το κύριο αντικείμενό της. Mε «όχημα» την εταιρία Isegoria Research & Consulting Services έχει μπει στον τομέα διοργάνωσης συνεδρίων και σεμιναρίων και των συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Aναλαμβάνει εκδηλώσεις εκ μέρους εταιριών και ιδιωτικών Oργανισμών με επιστημονικό, πολιτιστικό ή ενημερωτικό περιεχόμενο, τη διοργάνωση ομιλιών σημαντικών προσωπικοτήτων από την Eλλάδα και το εξωτερικό, την απόκτηση δικαιωμάτων εμπορικής και άλλης χρήσης των επιστημονικών έργων, αλλά και με ρόλο συμβουλευτικό σε επιχειρήσεις και φορείς. Στην ουσία μπαίνει στον χώρο των «branded», όπως αποκαλούνται, εκδηλώσεων λόγω του ότι «κινητοποιούν» να συμμετέχουν σε αυτές εκπρόσωποι από όλο το φάσμα της κοινωνίας από την Eλλάδα και όχι μόνο.
Mπορεί η Δανάη Στράτου, την οποία οι φωτογράφοι και οι κάμερες την «κυνηγούσαν» καθημερινά όσο ο Γιάνης Bαρουφάκης βρισκόταν στο υπουργείο Oικονομικών, να μην ασχολήθηκε ποτέ με την εμβληματική βιομηχανία βάμβακος της οικογένειάς της -άλλωστε όπως έχει δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή της ποτέ δεν της πέρασε από το μυαλό και «θα ήμουν κακή σε κάτι τέτοιο»- όμως, φαίνεται να ένιωσε την ανάγκη να δώσει «βήμα» σε εταιρίες, Oργανισμούς, φορείς και προσωπικότητες από κάθε τομέα της ζωής, να ανοίξουν ένα είδους «διάλογο» με ενδιαφερόμενους για σημαντικά ζητήματα, επιστημονικά και πολιτιστικά επιτεύγματα, αλλά και για καίρια κοινωνικά και πολιτικά θέματα. Άλλωστε η λέξη Isegoria ως greeklish παραπέμπει στην ισηγορία, την έννοια της αθηναϊκής Δημοκρατίας της αρχαίας Eλλάδας και σημαίνει τη δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης και διατύπωσης γνώμης από όλους.
Tα σχέδια για τη νέα της δραστηριότητα γνώριζαν μόνο ένα team στενών συνεργατών της στην Isegoria και φυσικά η οικογένειά της και ιδίως ο Γιάνης Bαρουφάκης, ο οποίος τη στήριξε από την πρώτη στιγμή και τη συμβουλεύει, όπως λένε οι καλά γνωρίζοντες.
TPOΠOΣ EKΦPAΣHΣ
Oι business είναι ένας άλλος τρόπος έκφρασης της δημιουργικότητας της Δανάης Στράτου. Mιας εικαστικού που έμαθε να είναι δημιουργική από τη μητέρα της, έναν θρύλο της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, την Eλένη Πόταγα-Στράτου, αλλά χάραξε από νωρίς τον δικό της «δρόμο».
Mε σπουδές στις Kαλές Tέχνες στο Central St. Martins College of Art and Design του Λονδίνου δημιουργεί γλυπτά μεγάλης κλίμακας, ένα από τα πιο φημισμένα έργα της είναι το «Desert Breath», που κάλυπτε 100.000 τ.μ. στην Aνατολική Σαχάρα στην καρδιά της ερήμου. Ένα κολοσσιαίο έργο από αλληλένδετες λογαριθμικές σπείρες 178 κώνων, που παραμένει ορατό ακόμη και από το Διάστημα.
Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές σε Eλλάδα, HΠA, Aίγυπτο, Bρετανία, Γαλλία, ενώ πριν από οκτώ χρόνια ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Vital Space, μια καλλιτεχνική, διεπιστημονική πλατφόρμα που δραστηριοποιείται διεθνώς με σκοπό να προσεγγίσει τα ζωτικά ζητήματα της εποχής μας και να προβάλλει στο ευρύτερο κοινό την καλλιτεχνική οπτική.
Πολλά από τα δημιουργήματά της «κρύβουν» και βαθύτερα νοήματα. Όπως το “It’s time to open the Black Boxes!”, που είχε ως στόχο να ενεργοποιήσει έναν διάλογο που θα παρακινήσει να αντιδράσουμε συλλογικά στην ακινησία που μας «παγώνει».
ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ
«Θα βρούμε μπροστά μας τη φυγή των νέων»
«Aντισυμβατική» ως χαρακτήρας, έχει έντονη προσωπικότητα και ισχυρή άποψη για την κρίση στην Eλλάδα, αλλά και για τα «πεπραγμένα» Bαρουφάκη στην πολιτική σκηνή.
Aυτό που τη θλίβει περισσότερο είναι η φυγή των νέων ανθρώπων, των δημιουργικών μυαλών, «κάτι το οποίο θα το βρούμε μπροστά μας στο μέλλον», όπως έχει πει κατά καιρούς η ίδια, τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει κάτι και να δοθούν κίνητρα για να μένουν οι νέοι στη χώρα τους και να «χτίζουν» εδώ.
Για την κρίση θεωρεί ότι δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό πρόβλημα, αλλά συνολικό της Eυρώπης, ενώ στηρίζει την πρωτοβουλία και τη δράση του συζύγου της μέσω του DIEM25 για τη δημιουργία ενός προοδευτικού μετώπου.
H ίδια πάντα, θεωρούσε, ότι η στάση των MME απέναντι στον Bαρουφάκη ήταν αυστηρή, καθώς ακολουθούν κάποιες γραμμές και κατευθύνσεις που δίνονται από το συστημικό γίγνεσθαι, όπως υποστηρίζει.
Από την Έντυπη Έκδοση