Την επένδυση στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού επιχειρεί να ξεμπλοκάρει η Κυβέρνηση, με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρά στην αλλαγή της διαδικασίας αδειοδότησης των έργων.
Συγκεκριμένα, στην τροπολογία η οποία κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίστηκε (με ευρεία πλειοψηφία), προβλέπει ότι για τους περιβαλλοντικούς όρους των έργων υποδομής και της εφαρμογής του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, δεν απαιτούνται τμηματικές μελέτες όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η τροπολογία προβλέπει ότι θα κατατεθεί ενιαία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να εκτιμηθούν συνολικά οι επιπτώσεις του έργου.
Ουσιαστικά ο επενδυτής, αντί να υποβάλει χωριστές μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το πάρκο και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στις επιμέρους ζώνες ανάπτυξης, καλείται να καταθέσει μία ενιαία και συνολική μελέτη.
Απώτερο στόχο της παραπάνω πρωτοβουλίας, αποτελεί η έναρξη των εργασιών εντός του 2019, προκειμένου να ξεκινήσει η επένδυση, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Συνοπτικά:
Οι προτεινόμενες αλλαγές, οι οποίες υπαγορεύονται και από τις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου στην έκδοση οικοδομικών αδειών (4495/2017), τροποποιούν και τις προβλέψεις του νόμου για την αξιοποίηση του Ελληνικού (4062/2012) σε ότι αφορά τα περιγράμματα κτιρίων ή εγκαταστάσεων, την οριοθέτηση κτιρίων και εγκαταστάσεων αλλά και τις «κτιριακές ενότητες», δηλαδή τις περιοχές που προορίζονται για την χωροθέτηση κτιριακών έργων.
Με τον καθορισμό των κτιριακών ενοτήτων και τη διαμόρφωση των ελεύθερων χώρων διαμορφώνεται η χωρική οργάνωση και εξειδίκευση των βασικών πολεοδομικών μεγεθών και χρήσεων που προβλέπει το ΣΟΑ για το μητροπολιτικό πάρκο πρασίνου και αναψυχής, τις περιοχές προς πολεοδόμηση που περιέχουν και τις ειδικές χρήσεις γης και τις ζώνες ανάπτυξης.