Παράλληλα με το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σύμφωνα με το οποίο έχουν δρομολογηθεί να εξαχθούν σε Αυστρία και Ισραήλ 11.000 τόνοι βύνης από ελληνικό κριθάρι, η εταιρία δρομολογεί νέο επενδυτικό πρόγραμμα ενίσχυσης της εξαγωγικής της δραστηριότητας, εστιάζοντας περισσότερο στην αμερικανική αγορά. (Διάβαστε επίσης: Άνοιγμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε Αυστρία και Ισραήλ)
Την ίδια ώρα, αναπτύσσει νέα καινοτόμα προϊόντα που δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης στην ελληνική περιφέρεια, όπως η παραγωγή μηλίτη.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν κατά την παρουσίαση του κοινωνικού και οικονομικού αντίκτυπου της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης, το επενδυτικό πρόγραμμα για την περίοδο 2019-2021 ανέρχεται στο ποσό των 43 εκατ. ευρώ. “Οι επενδύσεις αφορούν το σύνολο της δραστηριότητας της εταιρείας και είναι η απόδειξη ότι είμαστε εδώ για να επενδύουμε. Είμαστε εδώ για να παράγουμε αξία” ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης ενώ πρόσθεσε ότι “περάσαμε μια δύσκολη περίοδο και για τη χώρα και για την εταιρεία κατά την οποία τα αρνητικά νέα είχαν μεγαλύτερη επίδραση στο εξωτερικό. Πλέον, μπαίνουμε σε άλλη φάση όπου τα θετικά νέα μπορούν να έχουν καλύτερη προοπτική”.
Η νέα χρονιά, όπως αναφέρθηκε, ξεκινά δυναμικά για την εταιρεία καθώς στα τέλη Φεβρουαρίου αρχίζει στο εργοστάσιο της Πάτρας η παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε περίπου σε 2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από το 2015 έχει ξεκινήσει να εμπλουτίζει το προϊόντικό της χαρτοφυλάκιο επενδύοντας στην ανάπτυξη της κατηγορίας του μηλίτη. Αρχικά παρουσίασε το προϊόν “Stongbow” και το 2017 λάνσαρε το προϊόν “Μηλοκλέφτη”.
Λόγω εμποδίων στο νομοθετικό πλαίσιο τα προϊόντα εισάγονταν από το εξωτερικό. Με την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του νομοθετικού πλαισίου, πλέον και τα δύο προϊόντα θα παράγονται στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε συνεργασία με την εταιρεία Χριστοδούλου για την προμήθεια χυμού μήλου. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, “η παραγωγή μηλίτη το 2019 στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 400.000 κιβώτια και θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς ενώ στόχος της εταιρείας είναι στο μέλλον να γίνουν και εξαγωγές”.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω τις εξαγωγές οι οποίες διαμορφώνονται σε ποσοστό 10% επί του τζίρου της. Αναφερόμενος στην εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι γίνονται προσπάθειες η μπίρα “ΑΛΦΑ” να αποτελέσει ένα από τα προϊόντα που θα διανέμει το δίκτυο του Ομίλου Heineken μέσα στο 2019 στην Αμερική. “Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε μέσα στο 2019 με μεγάλη διασπορά σε καταστήματα εστίασης ελληνικού προφίλ. Θέλουμε να χτίσουμε μια μάρκα που έχει μεγάλη αποδοχή στην Ελλάδα με τον σωστό τρόπο σε κάποιες χιλιάδες καταστήματα στην Αμερική. Η αγορά της Αμερικής είναι μεγάλη και ιδιαίτερη και προς το παρόν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για εστίαση που έχει να κάνει κυρίως με τα ελληνικά εστιατόρια” ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.
Αναφερόμενος στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι μετράει ήδη δέκα χρόνια ζωής και σε αυτό συμμετέχουν πάνω από 2.500 παραγωγοί σε 19 νομούς. Μέσω αυτού του προγράμματος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι για την κάλυψη του 100% των αναγκών για την παραγωγή των προϊόντων της. Επίσης, τόνισε ότι εφέτος θα “τρέξει” πιλοτικό πρόγραμμα σε πέντε χώρες παγκοσμίως (Μεξικό, Ινδία, Αιθιοπία, Αίγυπτο και Ελλάδα) για νέους τύπους σπόρων πιο ανθεκτικών σε έλλειψη νερού.
Αναφορικά με τη μελέτη των κοινωνικών και οικονομικών επιδράσεων των δραστηριοτήτων της εταιρείας για το 2017, υπολογίζεται ότι 620 εκατ. ευρώ είναι η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρίας, η οποία αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ της χώρας. Σημειώνεται ότι για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, προστίθενται 6,56 ευρώ στην ευρύτερη οικονομία.
Σύμφωνα με την μελέτη, 562 εκατ. ευρώ είναι η συνολική συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα του κράτους, η οποία αντιστοιχεί στο 0,75% των φορολογικών εσόδων της χώρας.
Eπιπλέον, 20.995 θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης υποστηρίζονται άμεσα και έμμεσα από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που αντιστοιχούν στο 0,57% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας.
Περίπου 798 θέσεις εργασίας στον αγροτικό τομέα υποστηρίζονται από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού που ξεκίνησε το 2008 στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα η εταιρία να παράγει σήμερα 16 μπίρες από ελληνικό κριθάρι.
Η εγχώρια παραγωγή μηλίτη, που θα ξεκινήσει το 2019 με την επένδυση που ανακοίνωσε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ επιπλέον προστιθέμενη αξία και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες).