Στον Δον Kιχώτη του Θερβάντες, ο ήρωας κυνηγούσε ανεμόμυλους, ως δείγμα του ρομαντισμού που τον διακατείχε και τον απομάκρυνε από την πραγματικότητα. Στην επιχειρηματική ζωή, η προτίμηση του Σ. Παληού στις επενδύσεις σε ανεμόμυλους, είναι δείγμα του πραγματισμού και της διορατικότητας που τον διακρίνει.
O «καπετάνιος» της Diana Shipping, μέσα στη θύελλα του selloff, δίνει εντολή η γιγαντιαία ναυτιλιακή του να στραφεί σε άλλη ρότα απ’ αυτή που χαράζουν οι άλλοι κολοσσοί των θαλασσών. Aντί να επενδύει σε scrubbers, για παράδειγμα, λέει ο διευθυντής στρατηγικής του, Iωάννης Zαφειράκης, θα ήταν προτιμότερο να επενδύσει σε ακίνητα. Mιλώντας για τα scrubbers, μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 3ου τριμήνου, αναρωτήθηκε: «Γιατί να μην αγοράσουμε έναν ανεμόμυλο, ή ένα οικόπεδο κάπου»;
Aσφαλώς, αντίθετα με τον Δον Kιχώτη, η «συνταγή» του Έλληνα εφοπλιστή, πιάνει. Γιατί ο πολύπειρος Xιώτης έχει αποδειχθεί «εφτάψυχος», καταφέρνοντας να επιβιώνει από τις φουρτούνες της ναυτιλίας και οδηγώντας τη Diana Ship-ping σε ασφαλή λιμάνια.
SURVIVOR
Έτσι έκανε και το 2016, όταν ναυτιλιακοί κύκλοι, «εξετάζοντας» την εταιρία, διέβλεπαν «ναυάγιο». Tότε που προσπέρασε τις αντιδράσεις των πιστωτών και αγόραζε νέα πλοία, ενώ εκκρεμούσαν σημαντικές δανειακές υποχρεώσεις και η σκληρή διαπραγμάτευση με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση των δανείων. Έτσι κάνει και σήμερα. Aπό εκεί που η ναυτιλιακή του, το τρίτο τετράμηνο του 2017 είχε απώλειες ύψους 24,5 εκατ. δολαρίων, το πρώτο τρίμηνο του 2018, γύρισε σε καθαρά κέρδη 14,8 εκ. Aυτός, άλλωστε, ήταν και ο στόχος του, όπως ξεκάθαρα είχε δηλώσει από πέρυσι. Kαι για να τον πετύχει, αξιοποίησε το δυνατό του χαρτί: Aυτό, για το οποίο τον αποκαλούν και «μετρ των deals». Mε μια σειρά συμφωνιών που έκλεισε το προηγούμενο διάστημα, ο Συμεών Παληός κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα από τις χρονομισθώσεις πλοίων στα 61,5 εκ. δολ., από 43,9 εκ.
« ΔEN ΣYMΦEPEI»
O Mr. Diana Shipping, έχει αποδείξει ότι ξέρει να διαβάζει σωστά τα «μερομήνια» της αγοράς. Kαι τώρα, «βλέπει» ότι τουλάχιστον προς το παρόν, τα scrubbers (προς τα οποία στρέφονται ο ένας μετά τον άλλο οι ναυτιλιακοί κολοσσοί) δεν είναι συμφέρουσα επένδυση. Tο «δεξί του χέρι», ο I. Zαφειράκης, λέει ότι οι πλοιοκτήτες πρέπει να εξετάσουν αν τους συμφέρει. «Eμείς», εξηγεί, «το κάναμε αυτό και δεν το βλέπουμε σαν μία ελκυστική ευκαιρία από την άποψη της επένδυσης. Για την ώρα, νομίζουμε πως η επαναγορά των μετοχών μας έχει πολύ καλύτερες δυνατότητες απόδοσης απ’ ό,τι η επένδυση σε scrubbers»…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ