Ως εθνικό έργο η διασύνδεση Κρήτης – Αττικής
Λήγει και επίσημα σήμερα η προθεσμία της κυπριακής EuroAsia Interconnector για την άσκηση κατά προτεραιότητα του δικαιώματός της στην απόκτηση ποσοστού 39% στην «Αριάδνη Interconnection», την εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Όλα δείχνουν ότι η κυπριακή πλευρά δεν θα κάνει καμία κίνηση, ενώ όπως έχουν ανακοινώσει προχωρούν κανονικά τις διαδικασίες εκτέλεσης της διασύνδεσης, αμφισβητώντας τις αποφάσεις της ΡΑΕ. Με τη σειρά του ο ΑΔΜΗΕ προχωρά τις δικές του ενέργειες για την κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορακιάς – Αττικής.
Πλέον, πρόθεση της ελληνικής πλευράς φαίνεται ότι είναι η διασύνδεση να προχωρήσει ως εθνικό έργο, ενώ από τη στιγμή που περάσει η 31η Δεκεμβρίου χωρίς να προσέλθει η Euroasia, υπάρχει βεβαιωμένη δίχρονη καθυστέρηση, οπότε η ΡΑΕ μπορεί να αναθέσει τη «μεγάλη» διασύνδεση της Κρήτης ως εθνικό έργο και εν συνεχεία, εάν κριθεί σκόπιμο και εφικτό, μπορεί να επιχειρηθεί και η ένταξη στο νέο κατάλογο των έργων PCI.
Το τελευταίο σενάριο ωστόσο φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο, μιας και η εσπευσμένη απόφαση της ΡΑΕ να αναθέσει το έργο στην «Αριάδνη» προκάλεσε προβλήματα στον promoter, σύμφωνα με την Κομισιόν, ανατρέποντας θεμελιωμένα δικαιώματα του, οπότε η δίχρονη καθυστέρηση του έργου δεν στοιχειοθετείται για την 31η Δεκεμβρίου, συνεπώς δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμα η δυνατότητα ανάθεσης σε άλλον φορέα.