Η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) ανεβάζει ταχύτητα στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης τη νέα χρονιά, καθώς «ρίχνει» 200 εκατ. ευρώ σε επενδυτικό πρόγραμμα.
Στόχος να εδραιωθεί ως ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου.
Τους τελευταίους μήνες η νέα διοίκηση του Οργανισμού βρίσκεται σε πυρετώδεις επαφές και συζητήσεις με συμβούλους, φορείς και επιχειρήσεις-πελάτες του λιμένα προκειμένου να αποτυπώσει τις απαιτούμενες ενέργειες για την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από την αρχόμενη Άνοιξη θα βρίσκεται σε λειτουργία ένας νέος χώρος – 26 στρεμμάτων – προσωρινής εναπόθεσης των προς εξαγωγή containers, κάτι που εντάσσεται στο σταδιακό επανασχεδιασμό της συνολικής λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του νέου προγράμματος επενδύσεων.
Σημειώνεται πως από τον περασμένο Μάιο, στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης που δρομολόγησε το Ελληνικό Δημόσιο, το 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας περιήλθε, έναντι 232 εκατ. ευρώ, στην κατοχή της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, στην οποία μετέχουν οι “Deutsche Invest Equity Partners GmbH”, “Belterra Investments Ltd.” και “Terminal Link SAS”.
Η κοινοπραξία SEGT που έχει αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ έχει αναλάβει την υποχρέωση για επενδύσεις κατ΄ελάχιστον ύψους 180 εκατ. ευρώ, από τις οποίες 130 εκατ. αφορούν έργα στον 6ο Προβλήτα, 30 εκατ. ευρώ σε εξοπλισμό του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και του σταθμού ξηρού φορτίου και 20 για στατική ενίσχυση στο παλιό τελωνείο, καθώς και άλλα έργα ανάπτυξης του λιμανιού.
Πρόκειται για τα έργα που θα επιτρέψουν στο λιμάνι αφενός να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία, αφετέρου να συνδεθεί με τις αγορές προορισμούς μέσω της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης. Ήδη προτεραιότητα έχει δοθεί στον Προβλήτα 6, μία επένδυση θα επιτρέψει στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να δεχτεί µεγάλα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, µεγέθους “New Panamax”, ώστε να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων και να ανταγωνιστεί ισότιμα άλλα περιφερειακά λιµάνια. Στόχος είναι η επένδυση να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα που προβλέπει η σύμβαση εξαγοράς της ΟΛΘ ΑΕ.