Μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις τροφίμων στην Ελλάδα δημιουργήθηκε, μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης των εταιρειών Kraft Foods Ελλάς ΑΕ και Cadbury Ελλάς ΑΕ.
Το 2010, σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ισολογισμούς, οι δύο εταιρείες παρουσίασαν συνολικές πωλήσεις 223 εκατ. ευρώ και ανάλογη αναμένεται η πορεία, για το τρέχον έτος. Παράλληλα, η επίτευξη οικονομιών κλίμακος, μετά τη συγχώνευση, θα βελτιώσει την εσωτερική δομή. Ωστόσο, το περιθώριο μικτού κέρδους εκτιμάται ότι θα επηρεαστεί από τρεις κύριους παράγοντες: Το γενικότερο δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, που φέρνει ανακατατάξεις στην αγορά, την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και τις πολιτικές προς όφελος του καταναλωτή.
Διεθνώς, η συγχώνευση Kraft Foods – Cadbury δημιούργησε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο των τροφίμων. Πρόκειται για έναν ισχυρό όμιλο στα snacks και τα ζαχαρώδη, με ετήσιο κύκλο εργασιών, που ανέρχεται περίπου στα 50 δισ. δολάρια. Η νέα εταιρεία είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως στις κατηγορίες των σοκολατοειδών και των μπισκότων και παράγει προϊόντα για δισεκατομμύρια ανθρώπους σε περισσότερες από 160 χώρες του κόσμου.
Η νέα ελληνική εταιρεία Kraft Foods απασχολεί συνολικά 580 εργαζόμενους. Διατηρεί γραφεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και δύο παραγωγικές μονάδες, το εργοστάσιο σοκολάτας Παυλίδης στην Αθήνα και το εργοστάσιο παραγωγής τσίκλας και καραμέλας στην Κόρινθο.
Αναφερόμενος στη συγχώνευση, ο διευθύνων σύμβουλος Λευτέρης Χαλουλάκος τόνισε: “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, που φέρνει την εταιρεία μας μεταξύ των μεγαλύτερων στον τομέα των τροφίμων. Η ευέλικτη δομή του οργανισμού μας, μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αποτελεσματικές πολιτικές και πρακτικές προς όφελος των ανθρώπων μας, των πελατών μας και των καταναλωτών”.
Εκτίμηση για το 2011 (σύμφωνα με στοιχεία ερευνών αγοράς Nielsen)
Αναφορικά με το 2011, οι κατηγορίες των τροφίμων (τυρί, μαγιονέζα) φαίνεται να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μαγειρεύουν πιο συχνά στο σπίτι.
Ειδικότερα, η κατηγορία του καφέ διατηρείται σταθερή στα επίπεδα του 2010, με το μερίδιο της Kraft Foods να διευρύνεται. Τα προϊόντα αυθόρμητης αγοράς, όπως η σοκολάτα, τα μπισκότα και οι τσίκλες, παρουσιάζουν σχετική μείωση πωλήσεων. Στην κατηγορία της σοκολάτας, το μερίδιο της Kraft Foods ενισχύεται, ως αποτέλεσμα του λανσαρίσματος νέων προϊόντων, ενώ το ρόφημα Cadbury φαίνεται να διατηρεί το ηγετικό του μερίδιο.
Ελαφρά πτωτική είναι η κατηγορία των μπισκότων, κυρίως, λόγω της τάσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private labels), ενώ η Kraft Foods εκτιμάται ότι θα διατηρήσει σταθερές τις πωλήσεις της στα περυσινά επίπεδα. Στην κατηγορία της τσίκλας και της καραμέλας, οι leaders Trident και Halls καταφέρνουν να κερδίσουν μερίδια αγοράς, μέσω του λανσαρίσματος νέων προϊόντων.