Ενόχληση για την απόφαση της ΕΣΑΛ – Σε κρίσιμη καμπή οι επενδύσεις στον Πειραιά
Απογοητευμένη και ενοχλημένη εμφανίζεται η Cosco για την απόρριψη του μεγαλύτερου μέρους του master plan του ΟΛΠ, με την απόρριψη της ΕΣΑΛ.
Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ενέκρινε μόνο τις υποχρεωτικές επενδύσεις, απορρίπτοντας βασικά πρόσθετα επενδυτικά project του επενδυτικού πλάνου συνολικού ύψους 580 εκατ. ευρώ.(Διαβάστε επίσης: ΕΣΑΛ: Πράσινο στις υποχρεωτικές επενδύσεις στον ΟΛΠ)
Πλέον η πλευρά του ΟΛΠ δεν κρύβει ότι βρίσκεται όλο και πιο κοντά στην επιλογή της προσφυγής στη διαιτησία, με επίδικο την αποζημίωσή της αλλά και την επίσπευση της μεταβίβασης του 16% των μετοχών του οργανισμού, που έχει πληρώσει και προβλέπεται να της αποδοθεί το 2021 με την ολοκλήρωση των επενδύσεων.
Ωστόσο, η χθεσινή απόφαση δημιουργεί προβλήματα και ισοδυναμεί για την Cosco με απόρριψη του πλάνου, αφού κομβικές επενδύσεις, που σχετίζονται ιδίως με την ανάπτυξη τομέων που μπορούν να προσδώσουν νέα έσοδα και να τονώσουν την ανάπτυξη του λιμανιού, απορρίπτονται.
Με τη χθεσινή απόφαση απορρίφθηκαν μετά και τις ενστάσεις και αντιδράσεις τοπικών φορέων:
1. Κατασκευή νέας αποθήκης στον ΟΔΔΥ
2. 2 πενταόροφων κτιρίων parking
3. Κατασκευή Mall
Τι έχει μείνει στα χαρτιά
Επίσης δεν αξιολογήθηκαν ή δεν εκδόθηκαν αποφάσεις, καθώς εκκρεμούν εγκρίσεις από το υπουργείο πολιτισμού ή δικαστικές προσφυγές, η μετατροπή της Παγόδας, η δημιουργία τριών ξενοδοχείων, ο επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας και η κατασκευή ναυπηγοεπισκευής mega yachts.
Σημειώνεται ότι η πλευρά του ΟΛΠ διατηρεί ενστάσεις ακόμη και για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που εγκρίθηκαν, σημειώνοντας ότι η έγκριση δόθηκε με τεράστια καθυστέρηση ενώ ακόμη και σήμερα βρίσκονται σε εκκρεμότητα βασικές αδειοδοτήσεις. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα έργα είναι αδύνατον να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν, με υπαιτιότητα του ελληνικού δημοσίου, στον καθορισμένο χρόνο. Αυτό θα είναι και το βασικό επιχείρημα που αναμένεται να επικαλεστεί ο βασικός μέτοχος του Οργανισμού, στο αίτημά του να επισπευσθεί η παράδοση του 16% των μετοχών που είναι συμφωνημένο να γίνει μετά την ολοκλήρωση του πλάνου των υποχρεωτικών επενδύσεων.
Απομένει να φανεί στην πράξη εάν η απογοήτευση της κινεζικής πλευράς των μετόχων, θα οδηγήσει σε συνολική επανεξέταση της στρατηγικής της Cosco για τον Πειραιά.