Προσφορές για το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας κατέθεσαν οι κοινοπραξίες των εταιρειών Μυτιληναίος-Nusz και Άκτωρ-Intrakat-Intrasoft nl Autostrade.
Οι προσφορές για το project, προϋπολογισμού της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, αναμένεται να αποσφραγιστούν τις επόμενες ημέρες. Παρά όμως, την εξέλιξη του διαγωνισμού, αγνοείται πότε το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα τεθεί σε λειτουργία, καθώς σύμφωνα με όσα αναφέρουν παράγοντες του κλάδου των κατασκευών, ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί σειρά ζητημάτων.
Το πιο βασικό από αυτά σχετίζεται με το “ποιος” θα εισπράττει τα ηλεκτρονικά διόδια. Σήμερα το δικαίωμα είσπραξής τους ανήκει στους παραχωρησιούχους (βάσει των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης). Ωστόσο, εάν η είσπραξη των εσόδων από διόδια επιστρέψει στο Δημόσιο-το οποίο θα ελέγχει το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων- θα πρέπει να τροποποιηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης, γεγονός που απαιτεί, μεταξύ άλλων, την έγκριση των πιστωτριών τραπεζών, ενώ ερωτήματα δημιουργούνται και για την ορθή διαχείριση των εισπραττόμενων χρημάτων.
Παράλληλα, θα πρέπει να διαμορφωθεί το απαιτούμενο νομικό πλαίσιο -συμβατό με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (EETS)- για τη χρέωση διοδίων ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση. Την ίδια στιγμή, λόγω των εθνικών εκλογών, που αναμένεται να πραγματοποιηθούν το αργότερο το Φθινόπωρο σε συνδυασμό με τις πιθανές προσφυγές (στο στάδιο της επιλογής αναδόχου), η όποια πρόοδος του έργου περιορίζεται στη φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών.