Περισσότερα και νέα προϊόντα, μεγαλύτερες επενδύσεις και μερίδια αγοράς για τον νέο «γίγαντα»
Το 2010 οι δύο εταιρείες παρουσίασαν συνολικές πωλήσεις 223 εκατ. ευρώ
Ένας από τους μεγαλύτερους «γάμους» στον κλάδο των τροφίμων τελέστηκε και επί ελληνικού εδάφους. Η θυγατρική του αμερικανικού κολοσσού, Kraft Foods στην Ελλάδα και η αντίστοιχη της βρετανικής Cadbury ένωσαν τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας έναν «γίγαντα» τροφίμων και στην χώρα μας.
Ένα deal που ευοδώθηκε μετά από εντολή των μητρικών εταιρειών, οι οποίες και διεθνώς έχουν συμπράξει ανάλογα, αποτελώντας τη μεγαλύτερη εταιρεία στις κατηγορίες των σοκολατοειδών και των μπισκότων και μια από τις ισχυρότερες στον τομέα των snacks και των ζαχαρωδών, με ετήσιο κύκλο εργασιών που ανέρχεται κοντά στα 50 δισ. δολάρια.
Άνθρωποι που παρακολουθούν την διεθνή επιχειρηματική σκηνή, έλεγαν ότι είναι θέμα χρόνου να συνενωθούν και οι θυγατρικές στη χώρα μας, στα πλαίσια της στρατηγικής της μητρικής να δημιουργεί «κολοσσούς» στις αγορές, όπου δραστηριοποιείται. Όπερ και εγένετο. Τι σημαίνει όμως, αυτή η συμφωνία για την ελληνική αγορά τροφίμων και για την χρονική συγκυρία στην οποία επήλθε;
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Λευτέρης Χαλουλάκος κάνει λόγο για μια συμφωνία που αλλάζει τα δεδομένα σε έναν κλάδο, όπως αυτός των τροφίμων, ο οποίος έχει αρχίσει να κλυδωνίζεται το τελευταίο διάστημα από την οικονομική κρίση και την κάμψη της αγοραστικής δύναμης.
Το 2010, σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ισολογισμούς, οι δύο εταιρείες παρουσίασαν συνολικές πωλήσεις 223 εκατ. ευρώ και ανάλογη αναμένεται η πορεία και για το τρέχον έτος.
Η νέα ενοποιημένη εταιρεία εκτιμάται πως θα ενδυναμωθεί εσωτερικά, συνδυάζοντας τις βέλτιστες πρακτικές και από τα δύο μέρη, θα προσφέρει μια διευρυμένη επιλογή προϊόντων και θα έχει παρουσία σε περισσότερα διαφοροποιημένα σημεία πώλησης, ενώ την ίδια ώρα θα επενδύει σε καινοτόμες διαδικασίες και προϊόντα. Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερο άνοιγμα της «ψαλίδας» με τον ανταγωνισμό.
Παράλληλα, η επίτευξη οικονομιών κλίμακος, μετά τη συγχώνευση, θα βελτιώσει την εσωτερική δομή.
Αστάθμητος παράγοντας
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων που προκύπτουν από τον «γάμο» Kraft Foods- Cadbury, υπάρχει και ένας αστάθμητος Χ: το πώς διαμορφώνεται το περιθώριο του μεικτού κέρδους.
Και αυτό επειδή επηρεάζεται από τρεις βασικούς παράγοντες. 1) Από το γενικότερο δυσχερές οικονομικό περιβάλλον που φέρνει ανακατατάξεις στην αγορά συνολικότερα, 2)από την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών σε διεθνές επίπεδο και 3) από τις πολιτικές προς όφελος του καταναλωτή.
Η νέα ελληνική εταιρεία Kraft Foods απασχολεί συνολικά 580 εργαζόμενους. Διατηρεί γραφεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και δύο παραγωγικές μονάδες, το εργοστάσιο σοκολάτας Παυλίδης στην Αθήνα και το εργοστάσιο παραγωγής τσίχλας και καραμέλας στην Κόρινθο.
Αναφερόμενος στη συγχώνευση, ο διευθύνων σύμβουλος Λευτέρης Χαλουλάκος τόνισε: “Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, που φέρνει την εταιρεία μας μεταξύ των μεγαλύτερων στον τομέα των τροφίμων.
Η ευέλικτη δομή του οργανισμού μας, μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αποτελεσματικές πολιτικές και πρακτικές προς όφελος των ανθρώπων μας, των πελατών μας και των καταναλωτών”.
Αναφορικά με το 2011, η κατηγορία του καφέ διατηρείται σταθερή στα επίπεδα του 2010, με το μερίδιο της Kraft Foods να διευρύνεται. Στην κατηγορία της σοκολάτας, το μερίδιο της Kraft Foods ενισχύεται, ως αποτέλεσμα του λανσαρίσματος νέων προϊόντων, ενώ το ρόφημα Cadbury φαίνεται να διατηρεί το ηγετικό του μερίδιο.