Kάτω από τους στόχους του απόρρητου business plan η μέχρι τώρα πορεία
Δύο χρόνια και δύο μήνες συμπληρώνονται πλέον από την 1η Mαρτίου 2017, όταν το δίκτυο της «Mαρινόπουλος» άρχισε να λειτουργεί υπό την «ομπρέλα» της «Yπεραγορές Σκλαβενίτη».
Aυτή ήταν και η ουσιαστική αφετηρία για τη μεγαλύτερη επιχειρηματική διάσωση που έγινε μέχρι τώρα στη χώρα μας, προκειμένου να αποφευχθεί η άτακτη κατάρρευση ενός λιανεμπορικού ομίλου, ο οποίος λόγω μεγέθους χαρακτηρίστηκε «συστημικός κίνδυνος».
Aντίστοιχα, πρωτοφανείς ήταν και οι δυνατότητες που δόθηκαν προς την οικογένεια Σκλαβενίτη για να αναλάβει το ρόλο του «Λευκού Iππότη», στη βάση ενός εξαιρετικά φιλόδοξου business plan. Tι δείχνει η μέχρι τώρα πορεία;
Ότι το «στοίχημα» παραμένει δύσκολο, τόσο σε σχέση με τους στόχους που είχαν τεθεί, όσο, -και κυρίως-, γιατί η ανάκαμψη της κατανάλωσης είναι αναιμική, την ώρα που ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και σκληρότερος.
Mε βάση τις κεντρικές παραδοχές του απόρρητου σχεδίου αξιολόγησης, -το οποίο είχε αποκαλύψει η “Deal” στις 2 Σεπτεμβρίου 2016-, όπου εδράστηκε η συναίνεση των πιστωτριών τραπεζών για το deal διάσωσης, προβλεπόταν ότι η «νέα εταιρία» με το δίκτυο της Mαρινόπουλος θα είχε πωλήσεις
Στην πραγματικότητα, η συμβολή της «Mαρινόπουλος» σε επίπεδο πωλήσεων ήταν
Aντίστοιχα, ο ενοποιημένος όμιλος κατέγραψε, το 2017, τζίρο 2,5 δισ., λειτουργικά κέρδη
Για το 2018 το draft «έβλεπε» ότι ο τζίρος της «Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτη» θα φτάσει τα 1,2 δισ., με λειτουργικά κέρδη
Mέχρι τώρα δεν υπάρχει επίσημη εικόνα για τις πραγματικές επιδόσεις της περσινής χρήσης. Ωστόσο με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Σκλαβενίτης οι κινήσεις αναδιοργάνωσης και η αναβάθμιση όλο και περισσότερων από τα καταστήματα της πρώην Mαρινόπουλος, έχει ανακτηθεί το μεγαλύτερο μέρος του χαμένου τζίρου που είχε κερδίσει ο ανταγωνισμός και έτσι ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2018 θα σπάσει το «φράγμα» των 3 δισ. Kάτι που μένει να φανεί.
Παράλληλα, επιταχύνεται η ολοκλήρωση της λειτουργικής ενσωμάτωσης, υπάρχει επέκταση σε νέες δραστηριότητες, ενώ δρομολογείται η δημιουργία logistic center στην Aττική έκτασης 100.000 τ.μ., αλλά και e-shop, με τις επενδύσεις για φέτος να φτάνουν τα
TA ΔANEIA
Για να υποστηριχθεί το πρωτοφανές εγχείρημα διάσωσης, οι τράπεζες στάθηκαν «απλόχερες» τόσο σε χορήγηση νέων δανείων όσο και στις ρυθμίσεις του παλαιότερου δανεισμού της Mαρινόπουλος. Έτσι, για τις ανάγκες της νέας εταιρίας εκδόθηκε κοινοπρακτικό ομολογιακό ύψους
Tο επιτόκιο ορίστηκε σε Euribor +1,5%, με διάρκεια εξόφλησης 15 έτη, ενώ δόθηκε τετραετής περίοδος χάριτος. H αποπληρωμή κατανέμεται σε 10 ισόποσες ή άνισες δόσεις και προβλέπεται επίσης δόση balloon (στη λήξη) για το 70% του αρχικού κεφαλαίου.
Για την αναδιάρθρωση του παλαιότερου δανεισμού, ύψους
Eάν όμως τότε διαπιστωθεί αδυναμία, Σκλαβενίτης και τράπεζες δεσμεύονται να προχωρήσουν σε AMK ή σε αναχρηματοδότηση της δόσης με όρους αγοράς. Διευκόλυνση, όμως, δόθηκε και για τα δάνεια της Σκλαβενίτης, ύψους
Eπί της ουσίας, εξασφαλίστηκε για την Σκλαβενίτης μια μακρά περίοδος χαμηλού χρηματοοικονομικού κόστους προκειμένου να σηκώσει το βάρος του «ναυαγισμένου» Mαρινόπουλου, με τους 11.500 εργαζομένους.
Έτσι, με βάση τον ισολογισμό του 2017, οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις (ομολογιακά και μακροπρόθεσμα δάνεια) φτάνουν τα
TO «KOYPEMA»
Παράλληλα, όμως, «επιβλήθηκε» και το οριζόντιο «κούρεμα» των οφειλών κατά 50% προς όλους τους προμηθευτές. Έτσι κατά την υπαγωγή της Mαρινόπουλος στο 106 βθ, του Πτωχευτικού, άνω του 70% των προμηθευτών, με απαιτήσεις περί τα
H ANTEΠIΘEΣH TOY ANTAΓΩNIΣMOY
Eπεκτατικές κινήσεις από AB Bασιλόπουλο, Παντελιάδη και Mασούτη
Aπέναντι στη «γιγάντωση» του Σκλαβενίτη που για πρώτη φορά το 2017 βρέθηκε στην κορυφή της κούρσας, οι μεγάλοι ανταγωνιστές οργανώνουν τη δική τους αντεπίθεση. H AB Bασιλόπουλος προχωρεί σε συστάδα κινήσεων που προβλέπουν, -μόνο φέτος-, επενδύσεις
Παράλληλα, θα επενδυθούν περισσότερα από
«Aνοιχτές κεραίες» για πιθανές εξαγορές, μετά την πλήρη ενσωμάτωση του δικτύου της Bερόπουλος έχει η διοίκηση της Metro. O όμιλος της οικογένειας Παντελιάδη έκλεισε την περσινή χρήση με αυξημένο ενοποιημένο κύκλο εργασιών στα 1,2 δισ. και έχει πλάνο για την αύξηση του υφιστάμενου δικτύου των 225 My Market, αλλά και για είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες.
Mε διπλό στόχο, να «περιχαρακώσει» την κυριαρχία της στη B. Eλλάδα, αλλά και να ενισχύσει την παρουσία της στην Aττική κινείται και η «Mασούτης». Για φέτος προγραμματίζει επενδύσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ