Την ανάγκη οι ελληνικές επιχειρήσεις να γίνουν πιο καινοτόμες, παραγωγικές και εξωστρεφείς, με έμφαση σε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, τόνισε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών (ΕΕΝΕ), Δρ Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος. Σε χαιρετισμό που απηύθυνε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΕΕΝΕ με θέμα «Η Εξωστρεφής Ελληνική Επιχειρηματικότητα: Ένα Experience Sharing Workshop», ο κ. Αποστολόπουλος σημείωσε ότι πολύ σημαντικές ελληνικές επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, αφήνουν το διεθνές αποτύπωμά τους στο χώρο των επενδύσεων, κομίζοντας ελπίδα και ενθάρρυνση προς όλες τις επιχειρήσεις να αισθανθούν ασφάλεια να επενδύσουν στο εξωτερικό, αλλά και να τολμήσουν ένα είδος «απόβασης» της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας στις χώρες ενδιαφέροντός τους.
«Για την πολυπόθητη ανάπτυξη, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και να γίνουμε πιο καινοτόμοι, παραγωγικοί και εξωστρεφείς, με έμφαση σε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας» επισήμανε από το βήμα της εκδήλωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕΝΕ.
Όπως σημειώνεται, ως κεντρικούς άξονες της νέας αυτής σελίδας στην ελληνική επιχειρηματικότητα και οικονομία, υπογράμμισε τη συνεργατικότητα και τη βέλτιστη διασύνδεση προϊόντων, κλάδων και υπηρεσιών, με τη βοήθεια τόσο των νέων τεχνολογιών και εργαλείων που ξεκλειδώνει η ψηφιακή εποχή, όσο και με μία συνολική αλλαγή νοοτροπίας.
Για το θέμα των ξένων επενδύσεων, ανέφερε πως «είναι ιδιαίτερα σημαντικό, μεταξύ άλλων, να βρούμε τρόπους να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των επενδυτών, μεταβαίνοντας σε ένα μοντέλο “συν-επενδύσεων” στους τομείς που προσφέρονται για στρατηγικές συνεργασίες». Υπογράμμισε δε πως κανείς δεν θα έλθει να επενδύσει στην Ελλάδα με βάση το συναίσθημα, και πως χρειάζεται μία συνολική επαναπροσέγγιση της ελληνικής ομογένειας σε μία νέα βάση. Να συνεργαστούμε με την ελληνική διασπορά για να επεκτείνουμε την παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές, με όραμα και αποφασιστικότητα» προσέθεσε.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΕΕΝΕ, Χριστιανός Χατζημηνάς, ανέλυσε διεξοδικά τις αιτίες που οδήγησαν σε αποτυχία προσέλκυσης ξένων επενδύσεων, πέρα των έργων μεγάλων υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια, καζίνο, ξενοδοχεία κλπ), και κυρίως εκείνων που θα επηρέαζαν θετικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Εκ των επίσημων προσκεκλημένων που παρέστησαν στην εκδήλωση υπήρξαν οι εκπρόσωποι των εμπορικών τμημάτων των πρεσβειών της Αμερικής, Γαλλίας και Γερμανίας, οι οποίοι εξήραν το έργο των ελληνικών επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της εξωστρέφειάς τους, επισημαίνεται και προστίθεται: «Οι τελικές εντυπώσεις κερδήθηκαν από τις ξεχωριστές παρουσιάσεις ελληνικών επιχειρήσεων από πολύ διαφορετικούς τομείς, οι οποίες ανέδειξαν τη δράση τους στο εξωτερικό μέσω εξαγωγών, επενδύσεων, ίδρυσης θυγατρικών εταιριών, έξυπνων στρατηγικών συνεργασιών με ξένους οίκους μέσω μεταφοράς τεχνογνωσίας.
Αυτό που προέκυψε ξεκάθαρα είναι ότι αυτές οι ενέργειες έφεραν απτά οικονομικά αποτελέσματα στην κερδοφορία τους και δημιούργησαν θέσεις εργασίας πρωτίστως στην Ελλάδα μέσω αυτών των επενδύσεων στο εξωτερικό.