Προς συρρίκνωση η αγορά ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα

Σε 800.000 τόνους, υπολογίζεται η συρρίκνωση της αγοράς ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικής εφαρμογής του κανονισμού από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) το 2016, βάσει του οποίου καθορίστηκε η υιοθέτηση παγκοσμίως, του ορίου του 0,5% στην περίπτωση των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου του 2020, έναντι του 3,5% σήμερα, με σκοπό τον δραστικό περιορισμό της αέριας ρύπανσης.

 

Αυτό τόνισε ο γενικός διευθυντής εγχώριας και διεθνούς εμπορίας του ομίλου των ΕΛΠΕ, Ρομπέρτο Καραχαννάς και διευθύνων σύμβουλος της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, μιλώντας από το βήμα του 7ου Export Summit που διοργάνωσε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΒΕ), με θέμα «Fostering Maritime Economy» .

 

Περιγράφοντας τις προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει σύντομα η αγορά του ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα, που συνολικά ανέρχεται σε 2.700.000 τόνους (2.150.000 τόνους σε μαζούτ και 600.000 ντίζελ), με τη Θεσσαλονίκη να συνεισφέρει με μόλις 5.000 τόνους, ο ίδιος επισήμανε ότι σήμερα τα προϊόντα καυσίμου που υπάρχουν είναι τα μαζούτ που έχουν 3,5% θείο, τα χαμηλού μαζούτ με 1,5% θείο, το ντίζελ που χρησιμοποιείται στην ναυτιλία με 1% θείο «και μετά πάμε στα κανονικά ντίζελ που χρησιμοποιούν τα γιωτ», σημείωσε.

 

Με την κατάργηση των μαζούτ, όπως είπε ο κ. Καραχαννάς που επιτάσσει ο κανονισμός του IMO, και τη χρησιμοποίηση καυσίμου που θα περιέχει μόνο 0,5% θείο «που είναι πιο ακριβό, οδηγείται η ναυτιλία στην αναγκαστική προμήθεια πιο ακριβού καυσίμου».

 

Λέγοντας, ότι με δεδομένο ότι η χώρα μας δεν παράγει χαμηλού θείου ναυτιλιακό καύσιμο, οι πλοιοκτήτες θα μπορούσαν να τοποθετήσουν scrubbers στα πλοία τους (ειδικά εξαρτήματα που μετατρέπουν το καύσιμο υψηλού θείου σε χαμηλού), «κάτι που όμως θα απαιτούσε επένδυση 2-4 εκατ. ευρώ ανά πλοίο», ενώ «δεν υπάρχουν εναλλακτικά καύσιμα, ούτε όμως και σταθμοί φόρτωσης», όπως συμπλήρωσε.

 

Στο πλαίσιο αυτό, εξήγησε ο ίδιος «η επόμενη ημέρα λέει ότι η αγορά μας στην Ελλάδα θα μειωθεί κατά 800.000 τόνους καύσιμα, γιατί τα ελληνικά διυλιστήρια δεν μπορούν να παράξουν χαμηλού θείου αρκετό να ικανοποιήσει το 0,5%, γιατί δεν προλαβαίνουν οι πλοιοκτήτες να βάλουν scrubbers, γιατί δεν μπορούν να αγοράσουν lg carriers και να ξεχάσουν τις επενδύσεις που έχουν κάνει και γιατί δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτωσης για το Lg».

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ