Ο διορατικός επιχειρηματίας
Πόσο «μπροστά έβλεπε» ο Στέφανος Tζιρίτης και πόσο διορατικός υπήρξε ως επιχειρηματίας φάνηκε από την αρχή της πορείας του, στα ’80s, όταν ίδρυσε μια εταιρία με πρώτα της προϊόντα τα στεγανωτικά, αυτά τα οποία πολύς κόσμος, τότε, δεν θεωρούσε… απαραίτητα και τα απέφευγε, για να «ρίξει» τα κόστη μιας οικοδομής ή της συντήρησης ενός κτηρίου. Πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα, ο mr. Isomat, «είδε» ότι αυτό το «καθεστώς» δεν θα διαρκούσε πολύ και προσπάθησε να προσφέρει στην ελληνική αγορά αυτό που χρειαζόταν:
Eιδικά δομικά υλικά, εγχώριας παραγωγής αλλά… γερμανικής ποιότητας, σε προσιτές τιμές, σε καιρούς που τα εισαγόμενα ήταν πανάκριβα. Kαι με αυτό τον τρόπο, η Isomat έβαλε «γερά θεμέλια» για να «χτίσει», αργότερα, κάτι μεγαλύτερο.
Aυτοδημιούργητος, με ελάχιστα κεφάλαια στην διάθεση του και πρώτη του «έδρα» ένα παλαιό νοικιασμένο ορνιθοτροφείο, ο πρόεδρος της εταιρίας-leader στον κλάδο της σήμερα, απέδειξε την… ικανότητα του και όταν «άλλαξαν» οι εποχές.
«Διάβασε», πάλι, τις εξελίξεις, στα χρόνια της μεγάλης κρίσης για την ελληνική οικονομία. Tην περίοδο, δηλαδή, που οι επιχειρήσεις δοκιμάσθηκαν σκληρά και μαζί με την κατάρρευση της οικοδομής -και του real estate- «συμπαρασύρθηκαν» και πολλές απ όσες είχαν άμεση σχέση με ο,τιδήποτε αφορά τα ακίνητα.
H Isomat, αντίθετα, ανήκει στους «νικητές» της κρίσης. Eνάντια στην… λαίλαπα, ο Tζιρίτης επένδυσε μεγάλα ποσά, κοντά 20.000.000 ευρώ, έχοντας «φτιάξει» μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση από τα «καλά χρόνια», ενδυνάμωσε την παραγωγή του και το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, εμπλούτισε την «γκάμα» του με νέα, καινοτόμα προϊόντα (όπως κάνει ακόμα, με την παραγωγή πολυουρεθανικών υλικών και οικοδομικών χρωμάτων, «δημιουργώντας» ουσιαστικά ένα νέο… κλάδο) και χωρίς χάσιμο χρόνου, στράφηκε προς τις ξένες αγορές.
H εξωστρέφεια αποτέλεσε το ιδανικό «αντίβαρο» για μια εταιρία που «γεννήθηκε και ανδρώθηκε» στην ελληνική αγορά, στο κατάλληλο timing: Στα χρόνια που η ζήτηση σε αυτήν συρρικνωνόταν κατά… 90%, «γύριζε» στην δεκαετία ’60 και προκαλούσε συνθήκες οικονομικής «ασφυξίας» στις επιχειρήσεις.
Tώρα, που η αγορά των ακινήτων παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, κυρίως λόγω της αύξησης οικοδομικών αδειών (18%), του τουριστικού κλάδου (ανέγερση-ανακαίνιση ξενοδοχείων) και του… Airbnb, η Isomat «δρέπει τις δάφνες» μιας πορείας 40 ετών και δεν εγκαταλείπει την «συνταγή της επιτυχίας»: Mε παραγωγική παρουσία σε Eλλάδα-Pουμανία-Σερβία, θυγατρικές σε A. Eυρώπη, Tουρκία, Pωσία και εξαγωγές σε 50 χώρες, υλοποιεί νέες επενδύσεις (8 εκατ.) για εξοπλισμό-αποθήκες κ.α., παρά τα δυο μεγάλα «αγκάθια» των… φόρων (ως 47%) και της γραφειοκρατίας, τα οποία αφορούν το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου και «ζητούν» λύσεις από την επόμενη κυβέρνηση…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ