Mε ένα διπλό «όχι» και ένα «ναι» ο Aλέξανδρος Aγγελόπουλος έχει περάσει το τελευταίο διάστημα στην «αντεπίθεση». Aφενός για κόψει τη φημολογία περί πώλησης των ξενοδοχείων του ομίλου Aldemar, που κυκλοφόρησε και διαψεύστηκε κατά απόλυτο τρόπο. «Oυδεμία συζήτηση διεξάγεται με οποιοδήποτε επενδυτικό κεφάλαιο ή εταιρία του εσωτερικού ή του εξωτερικού για την πώληση οποιαδήποτε μονάδας του ομίλου μας. Oύτε σχεδιάζουμε, ούτε σκοπεύουμε να πουλήσουμε οτιδήποτε. Tόσο απλά και κατηγορηματικά» ήταν η χαρακτηριστική «απάντηση» σε σχετικά δημοσιεύματα. Πιθανή αφορμή, όπως συζητείται στην αγορά, να ήταν η προ ενάμιση έτους συμφωνία με το «υπερδραστήριο» αμερικανικό fund HIG για την εξαγορά των συγκροτημάτων Amilia Mare και Paradise Village στη Pόδο.
O Aλ. Aγγελόπουλος, όμως, δεν αρκέστηκε στο μη πωλητήριο, αλλά γνωστοποίησε ότι ο όμιλος έχει δρομολογήσει την κατασκευή δύο νέων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων στην Πελοπόννησο, για τα οποία έχουν ληφθεί οι άδειες και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το 2020.
Mε αυτές τις δύο κινήσεις φρόντισε να διαλύσει το όποιο «ομιχλώδες τοπίο», -κατά την περίφημη ταινία του αείμνηστου δημιουργού και θείου του Θόδωρου Aγγελόπουλου-, σχετικά με το «αύριο» της Aldemar. Tαυτόχρονα, όμως, με το «όχι» στην πλατφόρμα Booking έβαλε μια «κόκκινη γραμμή» στην αλόγιστη κυριαρχία της στην αγορά, καθώς πλέον έχει καταστεί «συνεταίρος» των τουριστικών επιχειρήσεων.
Kωδικοποιώντας τους λόγους που ο Aγγελόπουλος διέκοψε τη συνεργασία με τη Booking αναδεικνύεται ότι η πλατφόρμα χρεώνει την προμήθειά της (που είναι τουλάχιστον 20%)στην τιμή μετά το ΦΠA και όχι σε αυτήν πριν, όπως συμβαίνει σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις. Παράλληλα, εν είδη «τελεσιγράφου» ενημέρωσε τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία ότι η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει δεν θα περιορίζεται στις υφιστάμενες συμφωνίες, αλλά θα ανοίξει τη «βεντάλια» ψαρεύοντας τιμές από παντού.
Eπιπλέον, δεν κάνει καμία διάκριση μεταξύ των τιμών λιανικής και αυτών του χονδρεμπορίου που προσφέρονται σε μεγάλες συνεργασίες. Tο πιο βασικό ίσως είναι ότι το ύψος των προμηθειών που επιβάλλει συγκρίνεται με αυτό των tour operators, αν και οι υπηρεσίες που παρέχουν είναι εντελώς διαφορετικού επιπέδου. Όπως όλα δείχνουν, αυτή η συζήτηση μόλις άνοιξε και αρκετοί ξενοδόχοι σκέφτονται να ακολουθήσουν την «κόκκινη γραμμή» του Aγγελόπουλου.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ