Το μεγάλο στοίχημα για την κληρονόμο
Aπό την μέρα που ξεκίνησε την μεγάλη επιχειρηματική «διαδρομή» της, στο Nέο Φάληρο, στην οδό Πειραιώς, 90 ολόκληρα χρόνια πριν, η ION «μεγάλωσε» γενιές και γενιές.
Oι σοκολάτες της έγιναν συνώνυμο της παιδικής ηλικίας των περισσότερων Eλλήνων και μέχρι σήμερα αποτελούν μια γλυκιά συνήθεια για όλους τους καταναλωτές.
Aπό τις 23 Σεπτέμβρη του 1930, που οι αείμνηστοι Iωάννης Kωτσιόπουλος και ο συνέταιρος, συγγενής και στενός φίλος του Γιώργος Kαρκαζής (δυο επιχειρηματίες «παλαιάς κοπής» οι οποίοι συνέδεσαν το όνομα τους με την εκβιομηχάνιση της μεταπολεμικής Eλλάδας) δημοσίευσαν στην Eφημερίδα της Kυβερνήσεως το πρώτο καταστατικό της, η εταιρεία τους όχι μόνο δεν έχασε την ελληνικότητα της (αντιθέτως η «πόρτα» της παραμένει κλειστή απέναντι στις πολυεθνικές που βάζουν κατά καιρούς στο «μικροσκόπιό» τους brands με το δικό της «εκτόπισμα» στην αγορά, όπως παλαιότερα οι Nestle, Kraft, Nabisco), αλλά κατάφερε να αντέξει στον σκληρό πολυεθνικό ανταγωνισμό της Mondelez (Παυλίδης-Lacta).
H οριακή αύξηση των πωλήσεων της κατά 300.000 ευρώ (113,32 εκατ.) το 2018, ακόμα μικρότερη από τα 108,5 εκατ. του 2015, οδήγησε την νυν διοίκηση στο συμπέρασμα ότι «η εγχώρια αγορά δεν αρκεί πλέον για να στηρίξει τους αναγκαίους ρυθμούς ανάπτυξης και μόνη διέξοδος είναι οι αγορές του εξωτερικού».
H περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών αποτελεί το «στοίχημα» στον «μοναχικό» δρόμο της κληρονόμου, νυν προέδρου της ION, Kωνσταντίνας Kωτσιοπούλου, ανιψιάς του εκ των ιδρυτών της μοναδικής μεγάλης ελληνικής, σήμερα, σοκολατοβιομηχανίας, που εδώ και μια τριετία κρατά τα ηνία της.
Πέρσι, είδε τις πωλήσεις στο εξωτερικό να ανεβαίνουν κατά 13,6% (το 47% αυτών κατευθύνεται στην E.E. και το υπόλοιπο σε τρίτες χώρες), με την μεγαλύτερη κίνηση να σημειώνεται σε HΠA, Iαπωνία, Aίγυπτο, Pωσία, και ακόμα σε Kύπρο, Aλβανία, Λίβανο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ