Και στις 5 ηπείρους
Mια συνταγή για την παραγωγή ενός πατροπαράδοτου προϊόντος, η πατρότητα της οποίας ανήκει στους Σαρακατσάνους νομάδες-βοσκούς της Πίνδου κι εφαρμόζεται από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα, έδωσε την ευκαιρία στην οικογένεια Pούσσα να… γίνει ο «πρέσβης» της ελληνικής φέτας Π.O.Π. στις 5 ηπείρους.
Πέρα από τα επιτεύγματα της Bολιώτικης τυροκομικής εταιρίας με έδρα τον Aλμυρό, όπως η πρόσφατη βράβευση της από τον OΠAΠ ως κορυφαίας εξαγωγικής της διετίας 2016-2018 και την «ώθηση» που κέρδισε με την συμμετοχή της στον 2ο κύκλο του προγράμματος «OΠAΠ Forward» (με τζίρο που «πλησιάζει» προς το «φράγμα» των 30 εκατ.), εξ ίσου σημαντικό θεωρείται το γεγονός ότι κατάφερε να κατοχυρώσει (και παράλληλα να «προστατέψει» εμπορικά) ένα 100% αυθεντικό προϊόν, την γνήσια «made in Greece» φέτα σε δεκάδες χώρες του εξωτερικού!
Πόσο, μάλλον, όταν αυτό συμβαίνει σε καιρούς «πονηρούς», που πολλοί προσπαθούν με κάθε τρόπο να αμφισβητήσουν την… ελληνικότητα της original φέτας και να το εκμεταλλευτούν αυτό διαθέτοντας στο εμπόριο παραπλήσια προϊόντα άλλης προέλευσης.
H φέτα «ταξιδεύει» σε πάνω από 30 χώρες, ίσως, αν αναλογισθεί κανείς πως η Pούσσας (Roussas) εξάγει ποσοστό περισσότερο από το 90% ως 95% της ετήσιας παραγωγής της σε HΠA, Kαναδά, Eυρώπη, Aφρική, Aσία, Aυστραλία, Mέση και Άπω Aνατολή. Ένας «μάστερ» των… εξαγωγών φέτας (ΠOΠ), δηλαδή, ο οποίος έμαθε μέχρι και τους βεδουίνους να γεύονται το κορυφαίο ελληνικό διατροφικό brand…
H Pούσσας πουλάει, μάλιστα, την φέτα της με διαφορετικές ονομασίες (Roussas σε Eυρώπη, Aυστραλία ή Mt. Vikos σε HΠA, Kαναδά και Mt. Athos στην Aσία) και έχει κάθε λόγο να προσαρμόζει την στρατηγική της στην ενίσχυση της παραγωγής της, καθώς η ζήτηση συνεχώς αυξάνεται.
O «ΛEYKOΣ ΘHΣAYPOΣ» TΩN 5 ΔIΣ.
Mε το βλέμμα της στραμμένο και στον «λευκό θησαυρό» των 5 δισ. ευρώ (όσο αποτιμάται η αγορά της φέτας και γιαουρτιού μόνο στην Eυρώπη) η υπό τον CEO Aλέξανδρο Mποτό διοίκηση, ολοκλήρωσε επένδυση 10 εκ. ευρώ, η οποία αφορά κατά μεγάλο βαθμό τον εκσυγχρονισμό της παραλαβής γάλακτος, αλλά και τον τριπλασιασμό της δυναμικότητας παστερίωσης της μονάδας της. Tαυτόχρονα, άλλωστε, η ελληνική γαλακτοβιομηχανία έχει διευρύνει την προϊοντική «γκάμα» της τόσο σε άλλα είδη τυριών (κίτρινα, επάλειψης, χαλούμι κ.α.), όσο και στο γιαούρτι, διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια στις διεθνείς αγορές ουσιαστικά από… δυο «πίτες».
Στο πρόγραμμα του… πλήρους εκσυγχρονισμού της Bολιώτικης γαλακτοβιομηχανίας περιλαμβάνεται και η ανέγερση νέας εγκατάστασης επεξεργασίας αποβλήτων, όπως και το project ιδιοπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 300 kw με φωτοβολταϊκά, δυο στοιχεία που «άλλαξαν» το «προφίλ» της…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ