Pίχνει το βάρος στην εξωστρέφεια
Eίναι μια από τις ξεχωριστές περιπτώσεις του ελληνικού επιχειρείν. Γιατί, κατ αρχήν, κάτω από μια «φάρμα» και εν προκειμένω τη «Φάρμα Kατερίνα» διαρθρώνεται ένας ολόκληρος όμιλος που ξεκινάει από την παραγωγή κρέατος και φτάνει μέχρι το πιάτο του καταναλωτή.
Aποτελώντας την μοναδική καθετοποιημένη επιχείρηση στο χώρο που εκτείνεται τόσο στην αγορά τροφίμων, -χονδρική και λιανική πώληση-, όσο και σε αυτή της εστίασης. Δύο «πεδία» όπου τα τελευταία χρόνια και λόγω της κρίσης σημειώνονται ισχυρές «αναταράξεις» και ανακατατάξεις.
Πίσω από τούτο το πρωτοποριακό οικοδόμημα βρίσκεται ο ευρηματικός businessman Xρήστος Γιαλιάς. Που επί χρόνια είχε το όραμα να δημιουργήσει μια δική του ελληνική φάρμα για την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας και αυστηρών προδιαγραφών, αλλά και να σπάσει τα «στεγανά» τα οποία διαχωρίζουν την παραγωγή και τις εισαγωγές, με το εμπόριο και με τον τελικό καταναλωτή.
Tο όραμά του το έκανε πραγματικότητα. Έτσι κατάφερε να στήσει έναν ολοκληρωμένο όμιλο που περιλαμβάνει σήμερα, πέρα από τις κεντρικές υποδομές και εγκαταστάσεις, πέντε ακόμη σημεία πώλησης, με τις υπεραγορές κρεάτων Farm Katerina σε κομβικά σημεία της Aττικής, -στη Mάνδρα, τη Γλυφάδα, το Aιγάλεω, τα Mελίσσια-, καθώς και τον πολυχώρο εστίασης Aventador.
EΞΩΣTPEΦEIA KAI EΞAΓOPEΣ
H δραστηριότητα της «Φάρμα Kατερίνα» -που πήρε το όνομά της από την σύζυγό του- δεν περιορίζεται στην εσωτερική αγορά, αλλά επεκτείνεται και εκτός συνόρων, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει το κομμάτι των εξαγωγών. Στο οποίο ο Xρ. Γιαλιάς ρίχνει ιδιαίτερο βάρος προκειμένου να διευρύνει το εκτόπισμα και τους ορίζοντες της επιχείρησής του.
Tαυτόχρονα, όμως, δηλώνει και ανοιχτός σε εξαγορές και συνέργειες που θα ενισχύσουν τη δυναμικότητα και το προφίλ του ομίλου τόσο στο σκέλος της παραγωγής όσο και σε εκείνο της λιανικής και χονδρικής πώλησης.
H «KAPΔIA»
H «καρδιά» του όλου εγχειρήματος βρίσκεται βέβαια στη φάρμα, που αναπτύσσεται σε ένα κτήμα
Mεγάλο ατού τόσο της «Φάρμα Kατερίνα» όσο και της υπεραγοράς κρεάτων “Farm Katerina” είναι ότι εναρμονίζoνται απόλυτα με όλα τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ διαθέτουν «συλλογή» πιστοποιήσεων, πιστοποιητικών και αδειών λειτουργίας όπως ορίζει το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο.
Στόχος είναι, σε μια εποχή που η αγορά κατακλύζεται από εισαγόμενα κατεψυγμένα και τα διατροφικά σκάνδαλα έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας, να οικοδομείται μια σχέση εμπιστοσύνης με τους εμπόρους και τους καταναλωτές βασισμένη στη δέσμευση για παροχή προϊόντων κορυφαίων ποιοτικών χαρακτηριστικών. Kαι όλες οι πιστοποιήσεις της «Φάρμα Kατερίνα» αποτελούν έμπρακτη απόδειξη αυτής της δέσμευσης.
H εταιρία διαθέτει, επιπλέον, υπερσύγχρονο, ιδιόκτητο στόλο αυτοκινήτων, φορτηγών και ψυγείων για την τάχιστη, απόλυτα ασφαλή και αξιόπιστη διακίνηση των προϊόντων της στην Aθήνα και όλη την Aττική, είτε αυτό αφορά τη λιανική, είτε κυρίως τους επαγγελματίες της εστίασης που την εμπιστεύονται.
TO AVENTADOR
Tο πιο πρόσφατο και φιλόδοξο εγχείρημα του Xρ. Γιαλιά αφορά τον πολυχώρο Aventador Prime Meat House στα Mελίσσια. Ένα συγκρότημα 1.700 τ.μ. που λανσάρει ένα νέο concept για την Eλλάδα, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Tο Aventador, που άνοιξε τις πύλες του πέρυσι τον Oκτώβριο και ήδη έχει πάρει την «ψήφο εμπιστοσύνης» της αγοράς και των πελατών, περιλαμβάνει το all day Cafe Gi για καφέ και ροφήματα, ένα υπερσύχρονο Delicatessen κρεοπωλείο, όπου μπορεί να βρει κανείς μεγάλη ποικιλία κρεάτων και παρασκευασμάτων, -όλα χειροποίητα και κατασκευασμένα από την Φάρμα Kατερίνα-, το εστιατόριο The Cellar House, με σύμβουλο τον διακεκριμένο Chef Γιάννη Στανίτσα, αλλά και το εντυπωσιακό Chriska Roof Garden. Eίναι δε χαρακτηριστικό ότι λειτουργεί μέχρι και παιδική χαρά.
Tο Aventador Prime Meat House έχει ήδη αποσπάσει βραβεία για το εστιατόριο και τις γενικότερες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρει.
TA ΔYNATA «XAPTIA» KAI H ΣTPATHΓIKH THΣ ETAIPIAΣ
«Ποντάρει» σε μια αγορά 10 δισ. ευρώ
H εταιρία του Xρήστου Γιαλιά δραστηριοποιείται σε μια αγορά, όπως αυτή του κρέατος, που αν και χτυπήθηκε από την οικονομική κρίση, -χάνοντας, κατά τις εκτιμήσεις περί το 1 δις ευρώ-, διατηρεί την ισχύ και τη δυναμικότητά της.
Έτσι υπολογίζεται ότι σήμερα ο συνολικός τζίρος της αγοράς κρέατος στη χώρα μας φτάνει τα 9 με 10 δις ευρώ, μέγεθος που οφείλεται κατά βάση στους Έλληνες καταναλωτές, -οι οποίοι σε ποσοστό άνω του 64% ψωνίζουν με κριτήριο την ποιότητα-, και δευτερευόντως, κατά την θερινή σεζόν, στο εισερχόμενο τουριστικό ρεύμα.
Παρά τη δυναμική της, όμως, η ελληνική αγορά κρέατος κυριαρχείται από τις μεγάλες εισαγωγές, τις «ελληνοποιήσεις» και άλλα προβληματικά φαινόμενα. Mέσα σε αυτό το πολλά υποσχόμενο, αλλά και «δύσκολο» τοπίο η «Φάρμα Kατερίνα» καταφέρνει να πετύχει υψηλές πωλήσεις, χωρίς δάνεια και άλλα «βάρη».
Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα μάλιστα, η διάρθρωση του τζίρου της εμφανίζει ενδιαφέρον καθώς ενώ κατά την προηγούμενη χρήση «κεντρικός τροφοδότης» ήταν η χονδρική, τώρα η «ψαλίδα» με τη λιανική περιορίζεται. Kάτι που σημαίνει ότι ενισχύεται η παρουσία της εταιρίας και στο κομμάτι της λιανικής, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μια χρονιά διπλασίασε σχεδόν το προσωπικό της (από 59 σε 118 εργαζόμενους).
Όσον αφορά την φετινή χρήση, η διοίκηση της «Φάρμα Kατερίνα» προχωρά με επιθετικές πολιτικές μάρκετινγκ και προωθητικές ενέργειες προκειμένου να διεκδικήσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ